چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

3799 بازدید
چگونه از کال مارجین شدن در فارکس پیشگیری کنیم؟
اگر قصد دارید بدانید که چگونه مانع از کال مارجین شدنتان شوید با این مقاله از مجموعه مقالات آموزش فارکس همراه ما باشید. معامله با مارجین راهی برای معامله گران با سرمایه محدود است تا بتوانند سود قابل توجه کسب کنند (اکثرا زیان قابل توجه). اگر نتوانید مفهوم مارجین را درک کنید یا ندانید هنگام مواجه شدن با مارجین کال چه کنید، قطعاً شوک به فنا رفتن حساب معاملاتی خود را تجربه خواهید کرد. در اینجا پنج روش برای جلوگیری از مارجین کال شدن ارائه شده است. برای رسیدن سریع به سرفصل مد نظر، از منوی زیر استفاده کنید:
سرفصل‌های چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    کال مارجین دقیقا چیست؟

    درک اینکه مارجین کال چیست و چگونه کار می کند اولین گام در نحوه دانستن چگونگی پیشگیری از آن است. بیشتر معامله گران جدید می خواهند روی سایر مباحث معاملات مانند اندیکاتور های تکنیکال یا الگوهای نموداری تمرکز کنند، تریدرهای اندکی به سایر مولفه های مهم مانند نیازهای مارجین، مانده حساب، مارجین استفاده شده، مارجین آزاد و سطح مارجین فکر می کنند.

    اگر بصورت ناگهانی با یک مارجین کال مواجه شدید، معمولاً به این معنی است که شما هیچ نمی دانید علت مارجین کال چیست و بدون در نظر گرفتن نیازهای مارجینی، معاملات خود را باز می کنید. اگر اینگونه هستید، به عنوان یک تریدر محکوم به شکست هستید. تضمین.

    هنگامی که سطح مارجین حساب شما به زیر حداقل سطح مورد نیاز مارجین کاهش یابد ، مارجین کال رخ می دهد. در این لحظه ، کارگزاری به شما خبر می دهد و تقاضا می کند پول بیشتری را به حساب خود واریز کنید تا حداقل نیاز مارجین را احراز کنید. امروزه، این فرآیند بصورت خودکار است بنابراین احتمالاً کارگزار شما به جای تماس تلفنی واقعی ، از طریق ایمیل یا هشدار در پلتفرم معاملاتی به شما اطلاع می دهد.

    نیازهای مارجین چیست؟

    پیش از قرار دادن هرگونه سفارش ، از نیازهای مارجین اطلاع داشته باشید. دانستن نیازهای مارجین پیش از شروع معاملات بسیار مهم است. بیشتر معامله گران به مفهوم مارجین کال توجهی ندارند، به ویژه هنگامی که در حال ارسال سفارشات پندینگ به بروکر خود هستند. به طور معمول، معامله گران سفارشی را از طریق بروکر خود ثبت می کنند و این سفارش تا زمان رسیدن قیمت به حد مورد نظر یا تا زمان انقضای سفارش باز می ماند.

    وقتی سفارش پندینگ می گذارید، تاثیری در حساب معاملاتی شما ندارد زیرا مارجین برای سفارشات پندینگ اعمال نمی شود. با این حال به صورت خودکار شما را در معرض ریسک انجام شدن سفارش پندینگ قرار می دهد. اگر سطح مارجین خود را به درستی نظارت نکنید ، اجرای این سفارش ، ممکن است منجر به مارجین کال شود.

    برای جلوگیری از چنین وضعیتی، باید پیش از ثبت سفارش ، نیاز مارجیبن را در نظر بگیرید. شما باید مبلغ مارجینی را که از مارجین آزاد شما کسر می شود حساب کنید. همچنین مقداری مارجین اضافی نیز داشته باشید تا معامله شما جای تنفس داشته باشد.

    باز کردن چندین سفارش پندینگ ، می تواند کاملاً گیج کننده شود و اگر مراقب نباشید ، این سفارشات می توانند منجر به مارجین کال شوند. برای جلوگیری از چنین فاجعه ای، ضروری است که دقیقا بدانید برای هر معامله چه مقدار مارجین نیاز دارید.

    روش های جلوگیری از مارجین کال

    برای جلوگیری از مارجین کال، از سفارشات حد ضرر یا تریلینگ استاپ استفاده کنید. اگر نمی دانید سفارش حد ضرر چیست ، در سراشیبی جاده ای بنام از دست دادن مقدار زیادی پول افتاده اید. در درس انواع سفارشات در فارکس حد ضرر و تریلینگ استاپ را توضیح دادیم. برای یادآوری، سفارش حد ضرر در اصل یک سفارش استاپ است که به عنوان یک سفارش پندینگ به بروکر ارسال می شود. این سفارش هنگامی فعال می شود که قیمت در خلاف جهت معامله شما حرکت کند.

    به عنوان مثال، اگر معامله خرید 1 مینی لات  USD/JPY به نرخ 110.50 داشتید و حد ضرر خود را در 109.50 قرار دادید. این بدان معناست که وقتی USD / JPY تا 109.50 کاهش می یابد ، سفارش استاپ شما فعال می شود و موقعیت خرید شما بدلیل از دست دادن 100 پیپ یا 100 دلار ضرر بسته می شود.

    اگر بدون سفارش حد ضرر معامله می کردید و USDJPY همچنان به سقوط خود ادامه می داد ، در یک نقطه قیمتی ، بسته به مقدار پول در حساب خود ، مارجین کال شما فعال می شد. یک سفارش حد ضرر یا تریلینگ استاپ مانع از ضرر بیشتر شما می شود ، که خود از مارجین کال شدن شما جلوگیری می کند.

    اصول تنظیم حجم معاملات برای جلوگیری از مارجین کال

    حجم معاملات خود را تقسیم کنیم و به یکباره وارد نشوید. دلیل دیگر اینکه برخی از معامله گران در نهایت مارجین کال می شوند ، قضاوت اشتباه در مورد حرکات قیمت است. به عنوان مثال، شما فکر می کنید GBP / USD بیش از حد بالا و بیش از حد سریع بالا رفته است و معتقد هستید که به هیچ وجه نمی تواند بالاتر برود ، بنابراین یک پوزیشن بزرگ فروش باز می کنید.

    این نوع معامله از نوع اعتماد به نفس کاذب! احتمال ایجاد مارجین کال را افزایش می دهد. برای جلوگیری از آن ، یک روش تقسیم حجم معاملات وجود دارد که به آن “مقیاس گذاری” نیز می گویند. به جای اینکه بلافاصله 4 مینی لات معامله کنید، با 1 مینی لات شروع کنید. سپس هنگامی که قیمت به نفع شما حرکت کرد، معامله را اضافه یا وزن آن را زیاد کنید.

    در حالی که به افزودن معامله های جدید ادامه می دهید، می توانید برای کاهش ضررهای احتمالی یا حتی قفل کردن سود، جابجا کردن حد ضرر ها در معامله های قبلی را شروع کنید. تناسب گذاری معاملات می تواند به شما کمک کند هنگامی که همه معامله ها را ترکیب می کنید با ریسک صفر سود خود را بزرگ کنید.

    گرچه این معمولاً به این معنی است که شما باید سرمایه بیشتری را به جهت نیاز مارجین بیشتر اختصاص دهید، تناسب گذاری در ترید ها در سطوح مختلف قیمتی و استفاده از سطوح مختلف حد ضرر به این معنی است که ریسک ضرر شما در این معامله، پخش شده است که خود احتمال مارجین کال را کاهش می دهد (در مقایسه با وقتی یکباره یک معامله بزرگ باز می کنیم.)

    وظایف یک تریدر

    بدانید که به عنوان یک تریدر چه  می کنید. بارها رخ داده است که معامله گران تازه کار با مارجین کال مواجه شده و نمی دانند که چه بر سرشان آمده! این معامله گران، معامله گرانی هستند که تمام فکر و ذکر خود را فقط روی کسب درآمد گذاشته اند. نمی دانند چه کار می کنند و خطرات معاملات فارکس را به طور کامل درک نکرده اند.

    جزو این دسته از معامله گران نباشید. اولویت اصلی شما باید مدیریت ریسک باشد، نه سود. مدیریت ریسک موضوع مهمی است و به همین دلیل ما بعدا به طور مفصل به آن می پردازیم.

    جلوگیری از مارجین کال شدن

    جمع بندی

    پنج روش برای کمک به جلوگیری از مارجین کال وجود دارد:

    به جفت ارزهایی که معامله می کنید و نیازهای مارجین آنها توجه کنید. بدانید چه زمانی باید جلوی ضررهای خود را بگیرید تا اینگونه بتوانید در بازار باقی بمانید.

    نوسانات را درک کنید. نسبت به اخبار و رویدادهایی که می توانند باعث جهش و بی ثباتی قیمتها شوند و حساب شما را  مارجین کال کنند، هوشیار باشید. به یاد داشته باشید ، به عنوان یک تریدر ، شما همیشه باید مدیریت ریسک را بر سود کردن مقدم بدانید.

    دیگر مقلات ما

    الپاری

    روبو فارکس

    امارکتس

    ارانته

    فیبوگروپ

    فارکس فکتوری

    جلوگیری از کال مارجین شدن

    https://b2n.ir/m48103

    https://bit.ly/324kPAS

    https://tinyurl.com/7hpc7wc3

    هنگامی که سطح مارجین حساب شما به زیر حداقل سطح مورد نیاز مارجین کاهش یابد، مارجین کال رخ می دهد. در این لحظه، کارگزاری به شما خبر می دهد و تقاضا می‌کند پول بیشتری را به حساب خود واریز کنید تا حداقل نیاز مارجین را احراز کنید.

    به جز مواردی که تریدر یک معامله را باز گذاشته و در حال ضرر کردن است، در حالت دیگری نیز احتمال رخ دادن مارجین کال زیاد است. باز کردن چندین سفارش پندینگ، می تواند کاملاً گیج کننده شود و اگر مراقب نبود، این سفارشات می‌توانند منجر به مارجین کال شوند.

    بهترین روش برای جلوگیری از مارجین کال، استفاده کردن از سفارشات حد ضرر یا تریلینگ استاپ است. سفارش حد ضرر در اصل یک سفارش استاپ است که به عنوان یک سفارش پندینگ به بروکر ارسال می شود. این سفارش هنگامی فعال می شود که قیمت در خلاف جهت معامله شما حرکت کند.

    4.6/5 - (60 امتیاز)
    https://irtrader.net/?p=1469
    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوک
    سید محمد تبادکانی
    حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
    مطالب بیشتر
    برچسب ها:

    باکس دانلود

    نظرات

    51 نظر در مورد چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      1. سلام دوست گرامی،
        منظورتون از “از دست دادن حساب” چی هست؟ یعنی اطلاعات حساب رو فراموش کنید؟ می تونید این اطلاعات رو با کمک بروکر بازیابی کنید.

        21

    1. درود بر شما
      من تازه با این سایت بسیار مفید آشنا شدم و هر شب که میام خونه مقالات فارکس رو از ابتدا دارم مطالعه میکنم تا بلکه بعد از بارها کال مارجین شدن یاد بگیرم که درست ترید کنم. واقعاً دستمریزاد
      خیلی خوب و گویا و با حوصله توضیح دادین. پاینده باشید

      25

    2. سلام
      اول : سپاس فراوان از حوصله و دقت شما در پاسخ به تک تک سوالات و رعایت انصاف در نظرات کارشناسی،
      دوم: در مورد اسلیپیج نتونستم مطلب جامعی در سایت پیدا کنم . لطفا به سوالاتم پاسخ بدید:
      1- اینکه آیا نوع حساب در میزان اسلیپیج تفاوت ایجاد میکنه و اگه هست کدام نوع مناسب تر هست؟
      2- در مورد اینکه راه های جلوگیری و یا کاهش صدمات اسلیپیج چیه؟
      3- یه تجربه هم برای دوستان بگم: من سه پوزیشن در سود(auxusd) داشتم که هر سه تا رو ریسک فری کرده بودم و اگر در حالت عادی بسته میشدن باید حدود 300 دلار سود حاصل می شد. ولی به دلیل اسلیپیج با 1000- دلار بسته شد!!!!! یعنی تقریبا ده دلار زیر قیمتی که خرید زده بودم

      26

      1. سلام دوست گرامی،
        1- این خیلی قانون مشخصی نداره ولی معمولا مقدار اسلیپیج در حساب استاندارد بروکرها کمتر از حساب های ECN هست.
        2- متاسفانه راه خاصی برای جلوگیری نیست. رفتن به تایم فریم های بالاتر و معامله نکردن در تایم اخبار مهم اقتصادی دو راهی هست که گاها توصیه میشه.

        18

    3. سلام. وقت بخیر
      آیا در بازار فارکس میشه مثل کریپتو در یک پوزیشن باز در صورتی که بره ضرر قبل از استاپ اوت مارجین اضافه کرد و قیمت ورود رو تغییر داد تا دیرتر استاپ اوت بشی یا نه هر معامله فقط با مارجین اولیه قابل معامله هست فقط میتونیم مارجین فری رو افزایش بدیم؟

      24

      1. سلام دوست گرامی،
        بازار فارکس مقداری با کریپتو متفاوت هست. اینجا برای هر معامله مارجین مجزا در نظر نمی گیریم. کل مارجینی که دارید درگیر معامله هست و تا زمانی که مارجین دارید معامله باز می مونه. اگر هم به مارجینتون اضافه کنید می تونه روی کل معاملات بازی که دارید تاثیر بگذاره.

        26