بهترین ساعت روز برای معامله فارکس کدام است؟

3138 بازدید

بهترین ساعت روز برای معامله در فارکس

در این مقاله از مقالات آموزش فارکس سعی داریم به یک سوال مهم پاسخ دهیم. سوال! چه ساعتی از روز بهترین برنامه های تلویزیونی پخش می شود؟ اگر پاسخ شما 8 تا 11 شب بود ، درست گفتید!

و این سوال چه ارتباطی با سشن های معاملاتی دارد؟ خوب ، دقیقاً مانند تلویزیون ، وقتی بهترین برنامه ها از تلویزیون (جریان نقدینگی بالا) پخش می شود که افراد بیشتری مشغول تماشای تلویزیون هستند (در بازار شرکت می کنند).

همپوشانی سشن های معاملاتی

و منطق می گوید وقتی چنین حالتی رخ می دهد که دو سشن زمانی همپوشانی یا تداخل داشته باشند.

اگر این طور فکر می کنید ، باید بگوییم جواب را نصفه درست گفتید.

بیایید در مورد برخی از ویژگی های تداخل دو سشن بحث کنیم.

 

همپوشانی توکیو – لندن

همپوشانی سشن توکیو و نیویورک

به چند دلیل جریان نقدینگی در این سشن بسیار کم است. در حالت عادی ، در طول سشن آسیا نوسان زیادی وجود ندارد، بنابراین ، بمحض اینکه بعد از ظهر می شود، تقریباً وقت خواب فرا می رسد! خورخور!

در این حالت تریدرهای اروپایی، تازه پای سیستم خود نشسته اند و با کم شدن جریان نقدینگی ، معاملات کسل کننده می شود.

این زمان، برای نوشیدن یک دمنوش آرامش بخش ، بازی کردن پلی استیشن و نگاهی انداختن به بازار و پیدا کردن فرصت های معاملاتی در جلسات لندن و نیویورک ایده آل خواهد بود.

 

همپوشانی لندن – نیویورک

همپوشانی سشن لندن و نیویورک

طبق آخرین داده های سایت FXLIQUIDITY (سرویس تحلیلی تخصصی بازار فارکس )، حدود ساعت 10 صبح و حدود 3 بعدازظهر به وقت لندن (13:30 و 18:30 به وقت ایران ) جریان نقدینگی در مطلوبترین سطح خود قرار دارد.

در واقع در این زمان است که ابتکار عمل واقعی بدست گرفته می شود! اینجاست که صدای برخورد سریع انگشتان دست تریدرها با صفحه کلید به آسمان می رود ، زیرا آنها می دانند لقمه آماده است!

این زمان شلوغ ترین زمان روز است ، زیرا معامله گران از دو مرکز مالی بزرگ جهان (لندن و نیویورک) همزمان شروع به بیرون آمدن و سرازیر شدن به بازار می گردند!

و در طول این زمان است که احتمالا شاهد حرکات قیمتی بزرگی خواهیم بود ، به ویژه وقتی که خبرهای اقتصادی از امریکا و کانادا منتشر می شود.

بازارها همچنین می توانند در پی اخبار “دیروقت” از سمت اروپا تحت تاثیر قرار گرفته و ملتهب شوند.

اگر در سشن معاملاتی اروپا روند خاصی ایجاد شود ، می توانیم شاهد ادامه یافتن روند باشیم ، چراکه تریدرهای آمریکایی پس از دیدن و بررسی آنچه در ساعات اولیه روز اتفاق افتاده ، بر اساس آن تصمیم می گیرند وارد بازار شده و موقعیت باز کنند.

با این حال باید در پایان این سشن زمانی مراقب باشید ، زیرا برخی از معامله گران اروپایی ممکن است اقدام به بستن معاملات خود کنند که خود می تواند منجر  به حرکات نوسانی شدیدی درست پیش از وقت ناهار در امریکا شود.

 

جمع بندی

بهترین زمان برای معامله زمانی است که نقدینگی و نوسان بالا در بازار باشد.

زمانی نقدینگی و نوسان بیشتری در بازار خواهد بود که معامله گران بیشتری در بازار شرکت کنند.

پس به راحتی می توان نتیجه گرفت ساعت هایی از روز که همزمان دو سشن معاملاتی باز هستند زمانهای بهتری برای معامله است.

از آنجایی که لندن و نیویورک بزرگترین مرکزهای مالی دنیا به حساب می آیند ساعتهایی که این دو مرکز آغاز به کار می کنند و در عین حال سشن قبلی هنوز فعال است می تواند بهترین ساعت ها برای معامله باشد.

پس می توان گفت بهترین ساعت روز برای معامله فارکس، حدود ساعت 13:30 و 18:30 به وقت ایران است.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

بهترین روز معامله

https://b2n.ir/j73887

https://bit.ly/2Rlb66Z

https://tinyurl.com/4u3rwe5t

4.5/5 - (54 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=1390
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

10 نظر در مورد بهترین ساعت روز برای معامله فارکس کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    در پایان مبحث آموزشی «بهترین ساعت روز برای معامله فارکس کدام است؟» بیان فرمودید که: « ساعت هایی از روز که همزمان دو سشن معاملاتی لندن و نیویورک باز هستند زمانهای بهتری برای معامله است و لذا بهترین ساعت روز برای معامله فارکس، حدود ساعت 13:30 و 18:30 به وقت ایران است» . اما به نظر می رسد که با توجه به سشن معاملاتی لندن و نیویورک، ساعتی که بیان فرمودید صحیح نیست زیرا در مبحث قبل (سشن های معاملاتی برای فارکس) بیان فرمودید که سشن معاملاتی لندن به وقت ایران (از 11:30 صبح تا 19:30 عصر) و سشن معاملاتی نیویورک (از 16:30 عصر تا 1:30 صبح) است پس با عنایت به سشن های معاملاتی مذکور، بهترین ساعت روز برای معامله فارکس، حدود ساعت 16:30 تا 19:30 به وقت ایران می باشد . لطفا متن اصلاح گردد.

    20

    1. سلام دوست گرامی،
      بله درست می گید. ممنون از دقت نظر شما. منتها ساعت 13:30 رو از این باب انتخاب کردیم که ساعات همپوشانی اروپا و آمریکا کم هست و از طرفی بازار اروپا یکی از بازارهای پرحجم و پرنوسان است و به همین دلیل شروع بازار اروپا رو هم اضافه کردیم.

      16

  2. سلام و خدا قوت
    حرکت با ارزشی کردین که این اموزش های کاربردی رو با زبان ساده و روان به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دادین.
    تشکر بسیار

    49

      1. خیلی ممنون و سپاسگزارم بابت این اطلاعات مفید و جامعی که رایگان در اختیار ما قرار دادین

        12

  3. سلام یه جا فرمودین بهترین ساعت حدود ساعت 10 صبح و حدود 3 بعدازظهر به وقت لندن (13:30 و 18:30 به وقت ایران ) اما در جمع بندی فرمودین حدود ساعت 13:30 و 16:30 به وقت ایران است اشتباه تایپی هست یا من درس رو درست متوجه نشدم و نکته رو نگرفتم؟

    16

    1. سلام دوست گرامی،
      بله حق با شماست و در قسمت جمعبندی اشتباه تایپی داشتیم که تصحیح شد. ممنون از بابت دقت نظر و تذکر شما.

      15

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402