استفاده از فیبوناچی اکستنشن برای تعیین حد سود

2745 بازدید
فیبوناچی اکستنشن

استفاده بعدی از فیبوناچی ، استفاده از آن برای یافتن اهداف قیمتی خواهد بود. همیشه باید قانون زامبی را به خاطر داشته باشید – اگر دو به شک هستید، راه خروج را بلد باشید! بیایید با مثالی در یک روند صعودی شروع کنیم. در یک روند صعودی، فرض کلی این است که سود حاصل از معاملات خرید در سطح فیبوناچی اکستنشن (گسترشی) گرفته شود.

نحوه ترسیم فیبوناچی اکستنشن

شما با استفاده از سه کلیک ماوس، می توانید سطوح فیبوناچی اکستنشن را مشخص کنید. ابتدا بر روی یک سووینگ کف مهم کلیک کنید ، سپس مکان نما را بکشید و روی آخرین سقف نوسان(سووینگ سقف) بگذارید و کلیک کنید. در آخر ، نشانگر خود را به پایین بکشید و بر روی هر یک از سطوح اصلاحی کلیک کنید.

با این کار هر یک از سطوح اکستنشن(گسترشی) نشان داده می شود که هم نسبت و هم سطح قیمتی مربوطه را نشان می دهد. چقدر تر و تمیز، نه؟ بیایید به مثال نمودار USD / CHF که در درس قبلی به شما نشان دادیم برگردیم.

نحوه استفاده از فیبوناچی اکستنشن در روند صعودی

استفاده از فیبوناچی اکستنشن

سطح فیبو 50.0٪ به شدت به عنوان حمایت عمل کرده است و پس از سه بار تست آن ، سرانجام این جفت ارز روند صعودی خود را از سر گرفته است. در نمودار بالا ، حتی می توانید افزایش قیمت بالاتر از سقف نوسان قبلی را نیز مشاهده کنید. بیایید با استفاده از ابزار فیبوناچی اکستنشن ببینیم که کجا مکان خوبی برای کسب سود بوده است.

اصول استفاده از فیبوناچی اکستنشن

در اینجا خلاصه ای از آنچه پس از وقوع قیمت کف اصلاح رخ داده آورده شده است:

  • قیمت تا سطح 61.8٪ صعود کرد ، که نزدیک به سطح سقف نوسان قبلی بود.
  • دوباره تا سطح 38.2٪ ریخت و در آنجا حمایت شد.
  • سپس قیمت رالی صعودی کرد که در سطح 100 درصد مقاومت بخود دید.
  • چند روز بعد ، قیمت پیش از مقاومت در سطح 161.8 درصد دوباره صعود کرد.

همانطور که در مثال مشاهده می کنید ، سطح 61.8٪ ، 100درصد و 161.8٪ همگی مکان های خوبی برای کسب سود بوده اند. حال ، بیایید به مثالی از استفاده از سطوح فیبوناچی اکستنشن در روند نزولی نگاهی اندازیم. در روند نزولی ، فرض کلی، کسب سود در معاملات فروش در سطح فیبوناچی اکستنشن است زیرا بازار اغلب در این سطوح حمایت می بیند.

بیایید نگاهی اندازیم به روند نزولی در نمودار 1 ساعته EUR / USD که در درس کندل های فیبو به شما نشان دادیم.

نحوه استفاده از فیبوناچی اکستنشن در روند نزولی

کاربرد فیبوناچی اکستنشن

در اینجا، ما یک شکل دوجی را درست زیر سطح 61.8 درصد فیبو مشاهده کردیم. با بازگشت دوباره فروشندگان، روند برگشت و قیمت را تا کف نوسان پایین آورد. بیایید ابزار فیبوناچی اکستنشن را دربیاوریم تا ببینیم اگر در سطح 61.8٪ فیبو فروش گرفته بودیم ، سودهای خوب در چه جاهایی وجود داشت.

در اینجا آنچه پس از برگشت قیمت از سطح اصلاح فیبوناچی رخ داده است ارائه می شود:

  • قیمت در سطح 38.2٪ حمایت بخود دید.
  • سطح 50.0٪ به عنوان حمایت اول حفظ شد و سپس تبدیل به ناحیه ی ابراز علاقمندی شد.
  • سطح 61.8٪ نیز پیش از پایین آمدن قیمت برای تست کف نوسان قبلی ، به یک منطقه مورد توجه تبدیل شد.
  • اگر به جلوتر نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که سطح گسترشی 100 درصد نیز به عنوان حمایت عمل کرده است.

ما می توانستیم سود را در سطوح 38.2 ، 50.0 یا 61.8 درصد بگیریم. همه این سطوح به عنوان حمایت عمل می کردند ، احتمالاً به این دلیل که چشم سایر معامله گران برای گرفتن سود نیز به این سطوح بود.

جمع بندی:

این مثالها نشان می دهد که قیمت حداقل مقداری حمایت یا مقاومت موقت در سطوح فیبوناچی اکستنشن پیدا می کند – نه همیشه، اما به همین اندازه که برای چیدن صحیح موقعیت ها و مدیریت ریسک به شما کمک کنند. البته در اینجا مباحثی وجود دارد که باید حل و فصل شوند.

اول اینکه ، هیچ راهی برای دانستن اینکه دقیقا کدام سطح فیبوناچی مقاومت ایجاد می کند وجود ندارد. هر یک از این سطوح ممکن است به عنوان حمایت یا مقاومت عمل کنند. مشکل دیگر تعیین این است که از کدام کف نوسان برای ترسیم سطوح فیبوناچی اکستنشن باید شروع کرد. یک راه این است که از آخرین کف نوسان که در مثال ها انجام دادیم اینکار را انجام دهیم. راه دیگر اینست که از کمترین کف نوسان 30 کندل آخر اینکار را انجام دهیم.

با این حال ، هیچ روش دقیقا صحیحی برای انجام این کار وجود ندارد ، اما با تمرین زیاد ، شما در انتخاب نقاط نوسان تصمیمات بهتری خواهید گرفت. شما باید در استفاده از ابزار فیبوناچی اکستنشن از بصیرت و تدبیر خود استفاده کنید. باید قضاوت کنید که روند فعلی تا چه مدت ادامه خواهد داشت. بعداً ، روش هایی را به شما یاد خواهیم داد که به شما کمک می کنند قدرت یک روند را بفهمید.

در درس بعدی آموزش فارکس به مبحث قرار دادن حد ضرر خواهیم پرداخت!

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

4.5/5 - (41 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=2168
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

10 نظر در مورد استفاده از فیبوناچی اکستنشن برای تعیین حد سود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دوستان گرامی در کل فیبوها هیچ منطق و فلسفه‌ای ندارن چون یه قاعده‌ی کلی به ما میدن شما می‌تونید در بعضی از مواقع که نتونستید بفهمید tpتون رو کجا بذارید تو اوردر، با رسم فیبو می‌تونید مشخصش کنید یعنی یه جور بهانه هستش که tpتون رو بذارید

    8

    1. سلام دوست گرامی،
      چیزی که در این درست توضیح داده شده معادل فیبوناچی Expansion در متاتریدر هست.

      31

    1. سلام دوست گرامی،
      چیزی که در این درست توضیح داده شده معادل فیبوناچی Expansion در متاتریدر هست.

      17

  2. با اینکه این مقاله رو چند بار خوندم ولی اصلا نفهمیدم که به چه دردی میخوره و هدف از نوشتن این مقاله چه بوده. مقاله قبلی که در مورد فیبوناچی بود رو کامل فهمیدم ولی این مقاله را اصلاً نفهمیدم چی داره میگه و به چه دردی میخوره. میشه لطف کنید بفرمایید که این فیبوناچی اکستنشن به چه دردی میخوره و آیا فقط نوشدارو بعد از مرگ سهراب است؟
    باتشکر

    19

    1. سلام دوست گرامی،
      این مقاله همونطور که از اسمش پیداست می خواد یک روش برای تعیین حد سود معاملات به تریدرها معرفی کنه. وقتی وارد معامله میشید باید ابزاری در دست داشته باشید که بتونید مشخص کنید تا کجا در بازار بمونید. فیبو اکستنشن یکی از ابزارهایی است که میشه برای این کار استفاده کرد. درصدها مختلف اکستنشن میتونه تارگت های احتمالی شما باشه چون امکان بازگشت قیمت از این نقاط هست.

      47

  3. سلام دوست گرامی،
    در مورد سطوح فیبوناچی و در کل سطوح حمایت و مقاومت به این نکته همیشه دقت داشته باشید که هر چه آن سطح مورد توجه تریدرهای بیشتری باشد از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. در مورد فیبوناچی اکستنشن هم همینطور هست، مثلا سطح 161.8 درصد پر استفاده تر از سطح 138.2 است و در نتیجه میشه گفت معتبر تر.
    ما سطوح پر کاربرد رو ذک کردیم و خیلی پیشنهاد نمی کنیم سطح جدیدی به اینها اضافه بشه.

    18

  4. سلام، روزتون بخیر.
    در مورد فیبو اکستنشن پرسشی داشتم: چرا شما به این فیبو 4 لول دیگر هم اضافه کردین( 38.2%، 50%، 138.2% و 150%)؟
    چرا از لول 127% استفاده نکردین؟
    با توجه به تجربه ای که در این بازار کسب کردین ، کدام لول ها در فیبو اکستنشن از اعتبار بیشتری برخوردارند؟( که خودمان به این فیبو اضافه کنیم)
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    19