کارمزد نوبیتکس چقدر است و چگونه میتوان آن را کاهش ❤ داد؟

2453 بازدید

نوبیتکس در مرداد 1400 آپدیت جدیدی را ارائه کرد که در مقاله‌ی صرافی نوبیتکس به آن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص کارمزد نوبیتکس و روش کاهش آن صحبت کنیم. اگر در صرافی‌های مختلف کار کرده باشید، متوجه خواهید شد که این صرافی دیجیتال، نسبتا کارمزد بالایی را به ازای هر معامله از کاربران خود دریافت می‌کند. نرخ پایه‌ی کمیسیون Nobitex از 0.35 درصد شروع شده ولی می‌تواند کاهش یابد. اگرچه 0.35 درصد عدد کمی است، اما برای افرادی که چندین معامله در طول روز انجام می‌دهند، جمع کمیسیون پرداختی، به مبلغ قابل توجهی خواهد رسید.

کارمزد نوبیتکس چقدر است و چگونه میتوان آن را کاهش ❤ داد؟
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    حجم معامله در نوبیتکس کارمزد
    معامله کمتر از 10 میلیون تومان در 30 روز گذشته 0.35 درصد
    معامله بین 10 تا 50 میلیون تومان در 30 روز گذشته 0.3 درصد
    معامله بین 50 تا 100 میلیون تومان در 30 روز گذشته 0.25 درصد
    معامله بیش از 100 میلیون تومان در 30 روز گذشته 0.2 درصد

    کارمزد نوبیتکس چقدر است؟

    در وبسایت nobitex بیان شده که یکی از دلایل دریافت کارمزد، جلوگیری از معاملات صوری است. اگرچه این ادعا تا حدی درست است، اما از آنجاییکه این کارمزدها، روش اصلی درآمد این صرافی آنلاین است، بنابراین، هر چقدر بیشتر باشد، بهتر است! نکته‌ی جالب اینجاست که کارمزد نوبیتکس از هر دو طرف معامله دریافت شده و به شرح زیر است:

    • حجم معامله‌ی کمتر از 10 میلون تومان (در 30 روز گذشته) : 0.35 درصد
    • حجم معامله‌ی بین 10 تا 50 میلیون تومان (در 30 روز گذشته): 0.3 درصد
    • حجم معامله‌ی بین 50 تا 100 میلیون تومان (در 30 روز گذشته): 0.25 درصد
    • حجم معامله‌ای بیش از 100 میلیون تومان (در 30 روز گذشته): 0.2 درصد
    در هنگام ایجاد معامله‌ی جدید، پلتفورم تمامی اطلاعات معامله از جمله حجم سفارش، قیمت سفارش و میزان کارمزد نوبیتکس را به شما نشان داده و از شما میخواهد که آن را تایید کنید. در این صفحه می‌توانید میزان کمیسیون دریافتی را مشاهده کنید. نمونه ای از این صفحه، در تصویر زیر نمایش داده شده است (قیمت پیشنهادی برای خرید، فرضی است).
    محاسبه کارمزد نوبیتکس

    چگونه در نوبیتکس کارمزد کمتری بپردازیم؟

    کم کردن کارمزد نوبیتکس در دو حالت اتفاق می‌افتد. دقت داشته باشید که این کاهش کمیسیون، هم قبل از ثبت نام امکان‌پذیر بوده و هم بعد از طی فرآیند ثبت نام. در ادامه، هر دو روش را برای کم کردن عدد پرداختی، مطرح می‌کنیم.

    کاهش کارمزد نوبیتکس هنگام ثبت نام

    یکی از طرح‌های تشویقی nobitex، پاداش معرفی دوستان است. اگر شما به واسطه‌ی یکی از دوستان خود وارد نوبیتکس شوید، می‌توانید کارمزد نوبیتکس را تا سقف 30 درصد کاهش دهید. البته لزومی ندارد که این فرد، حتما دوست شما باشد. کافی است که معرف خود را، در لحظه‌ی ثبت نام نوبیتکس، معرفی کرده تا تخفیف معاملاتی به شما پرداخت شود.

    به دلیل عدم آگاهی بسیاری از خریداران رمزارز، کمتر کسی است که از این ویژگی مثبت استفاده کرده و مبلغ کمتری را به عنوان کمیسیون پرداخت کرده باشد. اما شما می‌توانید با وارد کردن کد 926180 در قسمت کد دعوت، تا سقف 25% کارمزد نوبیتکس خود را کاهش دهید. حتی بعضی از کسانیکه پیشتر در نوبیتکس فعال بودند نیز بعد از اطلاع از این طرح، حساب قبلی خود را حذف کرده و حساب جدیدی را افتتاح کردند تا کارمزد کمتری بپردازند. نمایی از نحوه‌ی استفاده از این کد در هنگام ثبت نام، در تصویر زیر نمایش داده شده است.

    همچنین، برای ثبت نام سریع و راحت (فقط با یک ایمیل)، می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کرده و به سایت اصلی صرافی دیجیتال منتقل شوید.

    کاهش کارمزد نوبیتکس بعد از ثبت نام

    اگر در حال حاضر حساب کاربری نوبیتکس داشته باشید، می‌توانید با افزایش حجم معاملات در مدت 30 روز، میزان کارمزد نوبیتکس را کاهش دهید. از آنجاییکه کمیسیون این صرافی دیجیتال بر مبنای حجم کلی معامله محاسبه می‌شود، بنابراین تنها راه کاهش این کمیسیون، افزایش تعداد معاملات در طول ماه خواهد بود.

    نحوه محاسبه کمیسیون nobitex

    نوبیتکس از واحد نهایی کارمز را محاسبه می‌کند. یعنی اگر شما با ریال، رمزارز ترون را خریداری کرده باشید، کمیسیون بر مبنای ترون محاسبه خواهد شد. به تصویر زیر دقت کنید (قیمت‌ها فرضی است):

    کمیسیون خرید

    در سفارش بالا، تعداد 100 ترون بر مبنای ریال خریداری شد. کارمز 0.3 درصدی از روی ترون (و نه از روی ریال) کسر شده و نهایتا، تعداد دریافتی معادل 99.7 ترون است. 

    کمیسیون فروش

    در این حالت نیز کمیسیون nobitex از واحد پولی نهایی دریافت خواهد شد. برای مثال، در تصویر فوق، مقدار 0.01 بیتکوین کش (با قیمت فرضی) تبدیل به واحد پولی ریال شده است. با کسر 0.3 درصد کارمزد، این مبلغ به حساب شما واریز خواهد شد (پس از انجام شدن معامله).

    مقایسه کارمزد نوبیتکس با سایر صرافی های معتبر

    در میان صرافی‌های دیجیتال ایرانی، شاید بتوان گفت که نوبیتکس معتبرترین آن‌هاست. اما در سطح جهانی، قطعا عرصه را به صرافی‌هایی همچون بایننس، کوینکس و صرافی کوکوین واگذار می‌کند. میزان کارمزدی که nobitex به ازای هر معامله دریافت می‌کند، تقریبا 3 برابر صرافی معتبری همچون کوکوین است. صرافی کوکوین به ازای هر معامله، تنها 0.1 درصد کارمزد دریافت کرده که حتی از بهترین حالت نوبیتکس هم، پایینتر است.

    چرا باید از خدمات نوبیتکس استفاده کرد؟

    از آنجاییکه دسترسی ایرانیان به بازارهای جهانی مسدود بوده و علاوه بر آن، بعضی از صرافی های دیجیتال بین‌المللی همانند بایننس، حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند (این اتفاق در کوکوین و کوینکس نمی‌افتد)، ایرانیانی که قصد سرمایه‌گذاری در سایر صرافی‌ها را نیز دارند، ابتدا باید در یک صرافی ایرانی، حساب باز کرده و یک ارز دیجیتال (مثلا تتر) خریداری کنند. سپس رمزارز خریداری شده باید با انتقال بین کیف پولی، به صرافی نهایی منتقل شود. بنابراین، تقریبا تمامی افرادی که در حوزه‌ی رمزارز فعالیت می‌کنند، حتما باید حسابی را نوبیتکس باز کنند. بنابراین، بهتر است که کمترین میزان کارمزد پرداخت شود تا سودآوری خرید و فروش رمزارزها، بیشتر شود.

    دیگر مقلات ما

    الپاری

    روبو فارکس

    امارکتس

    ارانته

    فیبوگروپ

    فارکس فکتوری

    • حجم معامله‌ی کمتر از 10 میلون تومان (در 30 روز گذشته) : 0.35 درصد
    • حجم معامله‌ی بین 10 تا 50 میلیون تومان (در 30 روز گذشته): 0.3 درصد
    • حجم معامله‌ی بین 50 تا 100 میلیون تومان (در 30 روز گذشته): 0.25 درصد
    • حجم معامله‌ای بیش از 100 میلیون تومان (در 30 روز گذشته): 0.2 درصد

    در هنگام ثبت نام، در قسمت کد دعوت (اختیاری) عدد 926180 را وارد کنید تا میزان کمیسیون پرداختی شما تا سقف 25 درصد کاهش یابد.

    صرافی nobitex، از هر دو طرف معامله کمیسیون دریافت میکند. فارغ از اینکه شما خریدار باشید یا فروشنده، حداکثر کمیسیونی که باید پرداخت کنید، معادل 0.35 درصد از حجم رمزارز معامله است. دقت داشته باشید که کمیسیون بر مبنای ارز نهایی محاسبه میشود. بنابراین، اگر در معامله ی خرید "ترون بر مبنای ریال" هستید، کمیسیون بر مبنای "ترون" محاسبه خواهد شد. یا اگر در حال فروش "بیتکوین به تتر" باشید، کمیسیون بر مبنای تتر محاسبه و از رقم نهایی واریزی به حساب والت شما، کسر خواهد شد.

    تنها راه کاهش کمیسیون و کارمزد نوبیتکس (بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام)، افزایش حجم معاملات انجام شده در مدت زمان 30 روز گذشته بوده و هیچ روش دیگری برای کاهش این اعداد و ارقام پرداختی وجود ندارد.

    3.6/5 - (8 امتیاز)
    https://irtrader.net/?p=5247
    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوک
    سید محمد تبادکانی
    حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
    مطالب بیشتر
    برچسب ها:

    نظرات

    5 نظر در مورد کارمزد نوبیتکس چقدر است و چگونه میتوان آن را کاهش ❤ داد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. واقعا کارمزدهای نوبیتکس خیلی زیاده .افتضاحه . چرا باید این همه کارمزد بگیره. بیش تر از صرافی های خارجی می گیره. همین کارمزدها باعث میشه به طرف صرافی های خارجی بریم

      20

      1. سلام دوست گرامی،
        در صورتی که آدرس مقصد متعلق به کاربران نوبیتکس بوده و توسط نوبیتکس مدیریت شود، انتقال به صورت مستقیم و سریع صورت می‌گیرد و کارمزد انتقال صفر خواهد بود.

        16