توضیح میانگین متحرک ساده (SMA)

2585 بازدید
محاسبه میانگین متحرک ساده

ساده ترین نوع میانگین متحرک ، میانگین متحرک ساده (SMA) است. اصولا ، میانگین متحرک ساده از طریق جمع زدن قیمت های کلوز بازه های زمانی در گذشته و سپس تقسیم آن عدد بر X محاسبه می شود. گیج شدید؟؟؟ نگران نباشید، آنقدر شفاف و روشن توضیح می دهیم تا شیرفهم شوید.

محاسبه میانگین متحرک ساده (SMA)

اگر میانگین متحرک ساده 5 دوره ای را بر روی نمودار 1 ساعته ترسیم کنید ، باید قیمت های کلوز برای 5 ساعت گذشته را جمع زده و سپس آن عدد را بر 5 تقسیم کنید. دبیا! شما میانگین قیمت بسته شدن در پنج ساعت گذشته را دارید! آن قیمت های میانگین را با هم جمع زنید تا اینگونه یک میانگین متحرک به دست آورید!

اگر بخواهید میانگین متحرک ساده 5 دوره ای را روی نمودار 30 دقیقه ای ترسیم کنید ، قیمت های پایانی 150 دقیقه آخر را جمع می کنید و سپس آن عدد را بر 5 تقسیم می کنید. اگر می خواهید میانگین متحرک ساده 5 دوره را در بازه 4 ساعته ترسیم کنید. نمودار … باشه ، باشه ، می دانیم ، می دانیم. مطلب را گرفتید!

بیشتر نرم افزار های تکنیکال تمام این محاسبات را برای شما انجام می دهند. دلیل اینکه ما کمی خسته تان کردیم (خمیازه!) که “چگونه” باید میانگین متحرک ساده را محاسبه کنید این است که مطلب را درک کرده و بدانید چگونه می توانید نماگر را ویرایش و تدوین کنید.

درک نحوه کارکرد یک نماگر به این معنی است که می توانید در صورت تغییر محیط و فضای بازار ، استراتژی های مختلفی را تنظیم و ایجاد کنید. همچنین بدانید تقریباً مانند هر نماگر دیگر فارکسی ، میانگین های متحرک نیز با تأخیر کار می کنند. از آنجا که شما میانگین های قیمتی در گذشته را می گیرید ، در واقع فقط مسیر کلی حرکات اخیر و جهت کلی حرکات کوتاه مدت قیمتی در “آینده” را مشاهده می کنید.

سلب مسئولیت: میانگین ها متحرک شما را تبدیل به خانم دکتر روانشناس نمی کند!

در اینجا مثالی که نشان می دهد چگونه میانگین های متحرک ، حرکات قیمتی را صاف می کنند ارائه می شود.

در نمودار بالا ، ما سه SMA مختلف را در نمودار 1 ساعته USD / CHF ترسیم کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید ، هرچه طول مدت SMA بیشتر باشد ، از قیمت ، بیشتر عقب می افتد. توجه کنید که 62 SMA چگونه از قیمت فعلی در مقایسه با SMA های 30 و 5بیشتر فاصله دارد.

این بدان دلیل است که 62 SMA قیمت های پایانی 62 دوره گذشته را جمع می کند و آن را بر 62 تقسیم می کند. هر چه مدت زمان طولانی تری برای SMA استفاده کنید ، واکنش به حرکات قیمتی کندتر است. SMA های موجود در این نمودار احساس کلی بازار در این برهه از زمان را به شما نشان می دهد. در اینجا ، می توانیم ببینیم که این جفت ارز دارای روند است.

در واقع به جای اینکه فقط به قیمت فعلی بازار نگاه کنیم ، میانگین های متحرک ، دید وسیع تری به ما داده و می توانیم جهت کلی قیمت آینده را بسنجیم. با استفاده از SMA ها می توان گفت که آیا یک جفت ارز روند صعودی دارد ، روند نزولی دارد یا رنج (بدون روند خاص) است. میانگین متحرک ساده یک مشکل دارد: آنها به اسپایک ها (نوسانات شدید غیر واقعی خارج از بازار) روی نمودار حساس هستند.

در چنین حالتی ، آنها می توانند سیگنال های اشتباه به ما بدهند. ممکن است فکر کنیم یک روند جدید در حال شکل گیری است اما در واقعیت ، هیچ چیزی تغییر نکرده باشد. در درس بعدی ، منظور مان را بهتر توضیح خواهیم داد و نیز نوع دیگری از میانگین متحرک را برای جلوگیری از وقوع این مشکل به شما معرفی خواهیم کرد.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

4.5/5 - (28 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=2251
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

2 نظر در مورد توضیح میانگین متحرک ساده (SMA)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون تو قسمت نحوه محاسبه چطوری انجام میشه دقیقا من درست نفهمیدم؟!؟!؟

    27

    1. سلام دوست گرامی،
      فرض کنید می خواید یک میانگین متحرک ساده به دوره 5 روی نمودار ترسیم کنید. از کندل فعلی شروع می کنید و نقطه بسته شدن 5 کندل قبلی رو با هم جمع می کنید و تقسیم بر 5 می کنید که یک عدد بهتون میده و اون رو روی نمودار رسم می کنید. حالا یک کند عقب میرید و دوباره برای 5 کندل قبل همین محاسبه رو انجام میدید تا به یک عدد دیگه برسید. به همین تریتیب ادامه میدید و این نقاط رو به هم متصل می کنید تا میشه خط میانگین متحرک

      30