استراتژی معاملاتی فارکس شکوفه گیلاس

2495 بازدید

استراتژی فارکس شکوفه گیلاس

منطق نسخه اصلی استراتژی معاملاتی:

این استراتژی فارکس ” شکوفه گیلاس” نام دارد، زیرا پیشنهاد معامله هم در بازار آمریکا و هم در بازار آسیا دارد. ایده پیشنهادی این استراتژی به شرح زیر است:

در حالت معمول بازار آمریکا سمت و سوی بازار را نشان می دهد و بازار آسیا همان جهت را ادامه می دهد. بنابراین رویکرد در اینجا این است که آنچه در طول بازار آمریکا رخ می دهد را نشسته و تماشا کرده و بر اساس آن جهتی که بازار آمریکا به ما نشان داده است در طول سشن آسیا موقعیت های معاملاتی باز کنیم. باز کردن موقعیت ها براساس سطوح برگشتی retracement فیبوناچی بوده که در زیر در زیر اشاره می شود.

 

مراحل استراتژی معاملاتی شکوفه گیلاس:

1- در طول بازار آمریکا (ساعت 15 تا 24 به وقت GMT ساعت تابستانی) یک ابزار معاملاتی یا جفت ارزی را که حرکت و نوسان قوی انجام داشته است را انتخاب کنید (ترجیحاً 30 پیپ حرکت کرده باشد).
2- سطوح برگشتی فیبوناچی (100 ، 61.8 ، 50 ، 38.2 ، 23.6 ، 0.0) را در گستره این حرکت و نوسان رسم کنید.
3- قبل از شروع بازار آسیا (ساعت 02:00 GMT به ساعت تابستانی) ، سفارشات پندینگ خود را در سطوح کلیدی فیبوناچی (61.8 ، 50 ، 38.2 ، 23.6) در جهت حرکت بازار آمریکا باز کنید، توجه کنید که حد ضرر را در 100.0 و حد سود را در 0٪ قرار دهید.
4- برخی از سفارشات پندینگ شما در طول بازار آسیا (02:00 – 09:00 GMT به وقت تابستان) فعال گردیده و با سود بسته خواهند شد.

استراتژی فارکس شکوفه گیلاس

نسخه اصلاح شده استراتژی معاملاتی:

در عمل ، گاهی بازار آمریکا و آسیا غالباً در یک جهت مشابه معامله نمی کنند – در حقیقت ، بسیار رایج است که یکی خلاف جهت دیگری رفته و در جهت تحکیم آن نیز پیش می رود. سرانجام ، از نظر زمانی ، این بازار آسیا است که روز را آغاز می کند ، و بازار آمریکا یا حرکات و جهت آن را تأیید می کند یا “آن را تایید نکرده و بعبارتی خلاف آن را اثبات می کند”.

به همین دلیل ، پیشنهاد می شود درک عمیق تری از این استراتژی داشته تا بتوان استفاده مفیدتری از آن داشت. فعال شدن سفارشات پندینگ مشابه تصویر بالا، نیاز به این دارد که ابتدا قیمت اصلاح کرده و بازگشت داشته باشد و سپس به سمت جهت پیش بینی شده ریزش یا جهش کند. در چنین حالتی تاکید آن بیشتر بر الگوی ساید موجی بوده (نوسان رفت و برگشتی) و فرض ادامه روند نیست. بنابراین ، یافتن یک الگوی ساید (بدون روند) با کف و سقف واضح ، و اعمال همان مراحل ، عملی تر و مفیدتر به نظر می رسد.

 

مراحل نسخه اصلاح شده استراتژی شکوفه گیلاس:

1- یک الگوی موج دار پیدا کنید (لازم نیست که کاملاً ساید باشد و کاملا بدون روند باشد).
2- سطوح فیبوناچی را به کل گستره آخرین موج قابل مشاهده اعمال کنید.
3- سفارشات پندینگ را در جهت مورد انتظار در آغاز موج بعدی قرار دهید.
4- حد ضرر را در 0.0 و حد سود را در 100.00 تعیین کنید.
5- منتظر باشید تا سفارشات پندینگ با ایجاد موج بعدی فعال گردیده و بسته شوند.

مثال زیر را دقت کنید:

نسخه اصلاح شده استراتژی شکوفه گیلاس

نکته مهم: در استراتژی های معاملاتی فارکس همیشه به این نکته دقت کنید که اگر یک استراتژی در یک دوره مفید و سود ده بوده لزوما همیشه اینگونه نیست. همینطور که در همین استراتژی شکوفه گیلاس می بینید بعد از مدتی استفاده نسخه اصلی اصلاح شده و نسخه دومی از آن را دیدید.

همیشه استراتژی های معاملاتی مختلف را ببینید تا اطلاعات تریدری شما افزایش پیدا کند و بتوانید ایده های جدیدی برای طراحی استراتژی شخصی خود داشته باشید.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

3.8/5 - (17 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=1191
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد استراتژی معاملاتی فارکس شکوفه گیلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402