آیا با معامله در فارکس می توان پولدار شد؟

4366 بازدید

پولدار شدن با معامله در فارکس

در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش فارکس می خواهیم درباره پولدار شدن در فارکس با شما صحبت کنیم. پیش از آغاز بحث ، قصد داریم با شما صادق بوده و از شما بخواهیم پیش از معامله در فارکس موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- همه معامله گران فارکس (تاکید می کنیم همه معامله گران) ، در برخی از معاملات خود ضرر می کنند.

نود درصد از معامله گران اساسا به دلایلی از جمله عدم برنامه ریزی ، عدم آموزش ، نداشتن نظم ، رعایت نکردن حد و حدود برای معاملات خود و ضعف در مدیریت پول ، ضرر می کنند.

اگر از باختن متنفرید و یا فردی بسیار کمال گرا هستید ، احتمالاً برای سازگاری با معامله گری در فارکس دچار چالش خواهید شد زیرا همه معامله گران در جاهایی از معاملات خود متحمل ضرر می شوند.

بگذارید از تجربه شخصی خود هم بگوییم. متاسفانه 100 درصد معامله گران تازه کار ایرانی در ابتدای کار تمام موجودی خود را از دست می دهید.
دلایل زیادی برای این اتفاق در جامعه فارکس کار ایرانی می توان ذکر کرد.

  • عدم وجود نهادهای نظارتی
  • عدم امکان ارائه آموزش های اختصاصی برای فارکس(نبود مجوز قانونی)
  • مشکلات شدید اقتصادی و فشار و استرس
  • قانونی نبودن فعالیت رسمی و شرکتی

2- معاملات فارکس برای افراد بیکار ، افرادی که درآمد کمی دارند ، یا بدهکار هستند و برای پرداخت اقساطشان نیاز به منبع درآمدی هستند مناسب نیست.

فارکس برای بیکارها نیست

حداقل شما باید دارای 1000 دلار سرمایه باشید که از دست دادن آن نیز مشکلی در زندگی شما ایجاد نکند.

انتظار نداشته باشید که با چهل یا پنجاه دلار موجودی در یک حساب کار را شروع کنید و تبدیل به یک میلیاردر شوید!

بازار فارکس به دلیل اندازه بسیار بزرگ ، جریان نقدینگی بالا و تمایل ارزها به حرکت در روندهای قوی ، یکی از محبوب ترین بازارها برای نوسانگیری است.

شاید فکر کنید که تریدرها از سراسر جهان پول پارو می کنند، اما واقعیت اینست که موفقیت در این بازار محدود به درصد بسیار کمی از معامله گران است.

مشکل اینجاست که بسیاری از معامله گران به خیال یک شبه پولدار شدن به این بازار می ایند  ، اما در واقع ، فاقد نظم و انضباط لازم برای یادگیری واقعی هنر تریدینگ هستند.

بسیاری از افراد توانایی حتی رعایت یک رژیم غذایی یا رفتن سه بار در هفته به باشگاه ورزشی بطور منظم را ندارند.

اگر قادر به انجام چنین کارهایی نیستید ، چگونه می توانید در یکی از سخت ترین ماموریت های شناخته شده بشریت (و بلحاظ اقتصادی پربازده) موفق شوید؟

معامله کوتاه مدت مخصوص آماتورها نیست و به ندرت مسیری برای “سریع ثروتمند شدن” است. بدون متحمل شدن ریسک های عظیم نمی توانید سود عظیم کسب کنید.

ریسک بالا در معاملات، به معنای عملکرد معاملاتی پر افت و خیز و ضررهای زیاد است.

تریدری که این کار را انجام می دهد ، احتمالا حتی استراتژی معاملاتی هم ندارد. ( مگر اینکه شما قمار را یک استراتژی معاملاتی بدانید!)

معاملات فارکس یک مسیر سریع السیر برای ثروتمند شدن نیست!

معامله کردن در فارکس مهارتی است که یادگیری آن زمان می برد.

معامله گران ماهر می توانند در این حوزه کسب درآمد کنند و می کنند. با این حال ، مانند هر شغل یا حرفه دیگر ، موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد.

معاملات فارکس برشی از یک کیک نیست (آنطور که برخی از مردم دوست دارند شما باور کنید.)

به این فکر کنید ، اگر اینطور بود ، هرکسی که فارکس کار می کرد میلیونر بود.

حقیقت این است که حتی معامله گران خبره با سالها تجربه هنوز متناوبا دچار ضرر می شوند.

این را در ذهن خود فروکنید: هیچ میانبری برای معامله کردن در فارکس وجود ندارد.

برای تسلط و ماهر شدن در آن به کوهی از تمرین و تجربه نیاز است.

هیچ جایگزینی برای تمرین و جهد و کوشش وجود ندارد.

یک حساب دمو فارکس باز کرده و معامله کردن را تمرین کنید. روشی را پیدا کنید که از زیر و بم آن کاملا آگاه بوده و می توانید بی هیچ مانعی آن را به اجرا درآورید. باید راهی که برای شما مناسب است و به شما جواب می دهد را پیدا کنید !!!

دوره های آموزشی فارکس و کانالهای سیگنال

کلاهبرداری در فارکس

اگر کمی در اینترنت جستجو کرده باشید با انبوهی از دوره های آموزشی مهندس A و دکتر B مواجه خواهید شد. دوره های آموزشی با قیمتهای بعضا فضایی.

خواهشا و لطفا حتی اگر پول زیادی دارید فعلا سراغ خرید دوره نروید. دوره آموزشی این سایت تالیف یکی از سایتهای محبوب جهانی است و توسط معامله گر حرفه ای بازار بومی سازی شده است. این دوره آموزشی تقریبا تمام مباحث علمی فارکس را در بر دارد.

این یک دوره آموزش رایگان فارکس است و جهت ارتقاء سطح دانش جامع تریدری ایران تولید شده است.

لطفا این دوره را با دقت تکمیل کنید و بعد از آن اگر نیازی بود سراغ خرید دوره بروید.

هرچند نمی توانیم وجود استثناء را نفی کنیم ولی متاسفانه اکثر مدرسین این دوره ها تریدرهای موفقی نیستند. در گروه های فارکسی اگر جستجو کنید انبوهی از ناراضیان خرید این دوره ها را خواهید یافت.

در مورد کانال های سیگنال دهی که اوضاع خیلی بدتر است. کسی که سیگنال می دهد پس طبیعتا باید تریدر موفقی باشد. یک تریدر موفق یک پرفرمنس موفق بلند مدت هم دارد که باید به شما ارایه دهد. تریدر موفق می تواند با ارایه سیگنال در سایتهایی مثل mql5.com و myfxbook.com انبوهی از مشتریان از سرتاسر دنیا جذب کند. صرفنظر کردن از این سایتها و رفتن سراغ یک کانال تلگرامی به راحتی می تواند شک شما را برانگیزد.

بازار فارکس محیطی جذاب و مستعد برای کلاهبرداری است. قبل از هر تصمیم فکر کنید و تحقیق کنید.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

https://b2n.ir/r53191

https://bit.ly/3mAOJWM

https://tinyurl.com/8x6ukr96

پولدار شدن در فارکس

4.5/5 - (82 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=1358
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

47 نظر در مورد آیا با معامله در فارکس می توان پولدار شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام بازم مثل همیشه مطالب بسیار خوبی واقعا ممنون که اینقدر دلسوزانه مطالب را مینویسید دیگه از این رو راستر نمیشه خدا خیرتان بده من از طرف همه کسانی که این مطالب را میخوانند و وقت نمیکنند که نظر بدن از تمام کسانی که در این سایت زحمت میکشند ممنونم و برای همه ارزوی سلامتی میکنم

    16

    1. سلام دوست گرامی،
      ممنون از نظر لطف شما. امیدواریم با حمایت و همراهی شما دوستان بتونیم به طور مرتب مطالب رو به روز کنیم.

      7

  2. سلام به اساتید،
    نمیدونم خوشبختانه یا بدبختانه امروز یه اتفاقی واسه من افتاد.
    من خوب مذهبی هستم و فهمیدم که همه ی مراجع (95 درصد) در زمینه فارکس حکم دادن ک معامله توی این بازار مشکل داره
    اولش فک کردم دلیلش شاید این باشه ک چون وقتی شما ارز میخری مشخص نیست ک واقعا خریدی و فک کردم بخاطر این بوده باشه ک شفاف نیست. گفتم خب به بروکر خوب انتخاب میکنم و امروز یه دلیل دیگه هم بهش رسیدم. مراجع علاوه بر اون میگن معاملات اهرمی جنبه ربا داره و سوال گرفتن برای قرضی ک هیچ وقت گرفته نشده مشکل داره.
    البته توی فارکس تازه اوایل راهم و شاید بد توضیح داده باشم ولی از شما میخوام ک راهنمایی کنین و بگید آیا مشکل داره و نمیشه توش معامله کرد یا نه. (مرجع من هم آقای سیستانی هستش ولی خیلی از مراجع هم عقیدن)
    ممنون ک هستید.

    22

    1. سلام دوست گرامی،
      ما به شما احترام میگذاریم که در مورد چیزی که بهش معتفد هستید تحقیق می کنید. اما مساله ای که وجود داره این هست که به نظر ما اهرم برای دفاتر مراجع بد توضیح داده شده. شما بابت گرفتن اهرم هیچ سودی به بروکر پرداخت نمی کنید و الزامی هم به انجام معامله با اهرم ندارید. مساله دیگری هم که شاید بشه روش کار کرد این هست که اهرم معاملاتی قرض نیست بلکه کلا ماهیت معاملات فارکس وکالت در خرید و فروش روی سرمایه بروکرهست.

      25

  3. سلام وقت بخیر،
    یه سوال با وضع تحریم ها و فیلترینگ و این طرح صیانت (که دقیق نمیدونم چیه) آیا سرمایه گذاری در فارکس همچنان میتونه در ایران کاربردی باشه؟ یعنی ارزش یادگیریو داره؟ آخه معلوم نیست فردا یهو همه چیو قطع نکنن و اینهمه زحمت و یادگیری یک شبه دود بشه بره هوا و بسیاری از تریدر ها بیکار بشن.

    25

    1. سلام دوست گرامی،
      ببینید تریدری یک علم هست و صرفا محدود به فارکس نمیشه. در تمام بازارها از جمله کریپتو و حتی بورس کاربرد داره. پس حتی اگر یک درصد دسترسیتون به فارکس قطع شد در بازارهای دیگه می تونید از اون استفاده کنید.

      25

  4. با عرض سلام و احترام
    ممنون بابت مطالب با ارزش و گرانبهایی که در اختیار همگان قرار دادین.
    جناب آقای تبادکانی آیا می شود به عنوان مثال شخصی 500 دلار دارد و با لوریج 2 درصد که میشود 1:50 سرمایه اش را به 25000 دلار تبدیل کند و کارش را شروع کند؟
    و سوال دیگر اینکه اگر بنده که اول راه هستم و علم و آگاهی نسبت به بازار ندارم و از همه مهم تر نمی خواهم ارزش پولم هم روز به روز کم شود چگونه میتوان سرمایه خود را به بروکر یا حساب تریدر یا کپی تریدر سپرد تا آنها با سرمایه فعلی شروع به کار کنند؟ لطفا در این خصوص راهنمایی جامعی بکنید.
    با تشکر از زحمات شما

    22

    1. سلام دوست گرامی،
      ببینید درصد ریسک در معاملات فارغ از مقدار لوریج هست. شما با سرمایه 500 دلار و زمانی که میخواید 2 درصد از سرمایه رو بیشتر ریسک نکنید حداکثر ضررتون در هر معامله باید 10 دلار باشه. حالا چه با لوریج 500 و چه با لوریج 5 . شما باید متناسب با ضرر مجازتون و اینکه نقطه حد ضرر در تحلیلتون کجاست حجم مجاز رو پیدا کنید و معامله کنید.
      سرمایه تون رو می تونید در بروکرهای معتبر نگه دارید که باید در نظر داشته باشید بعد از چند ماه اگر هیچ معامله ای نداشته باشید رقمی حدود 10 دلار کارمزد نگهداری ازتون کسر می کنند.
      استفاده از کپی ترید رو خیلی توصیه نمی کنیم چون معمولا نتیجه مثبتی در بلند مدت نداره.

      22

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402