مزایای معامله در بازار فارکس چیست؟

2902 بازدید

مزایای معامله در بازار فارکس

در  ادامه مقالات آموزش فارکس به این موضوع می پردازیم که در بازار فارکس مزایای متعددی وجود دارد و در عین حال خطرات فراوانی نیز دارد.

در اینجا تنها به چند دلیل که چرا افراد این بازار را انتخاب می کنند اشاره می کنیم:

 

عدم وجود کمیسیون

 

عدم وجود هزینه انتقال بانکی ، عدم وجود هزینه تبدیل ، عدم وجود هزینه دولت ، عدم وجود هزینه کارگزاری. بیشتر هزینه های مربوط به خدمات کارگزاران خرد فارکس از طریق چیزی به نام “اسپرد” تامین می شود.

 

عدم وجود اندازه لات ثابت

 

در بازارهای آتی ، لات یا اندازه قرارداد توسط بورس تعیین می شود. به عنوان مثال ، یک قرارداد استاندارد آتی نقره 5000 اونس است.

در فارکس می توانید پوزیشن های کوچکتر یا لات های کوچکتر معامله کنید. و به این صورت معامله گران اجازه خواهند یافت تا معاملاتی به کوچکی 1000 واحد باز کنند.

 

هزینه کم تراکنش ها و معاملات

 

هزینه معاملات خرد (اسپرد خرید / فروش) در شرایط عادی بازار کمتر از 0.1 درصد است.

برای معاملات بزرگتر ، این اسپرد می تواند به کوچکی 0.07٪ باشد. البته ، این به لورج شما ، و یک سری مباحث دیگر که بعداً توضیح داده خواهد شد بستگی دارد.

 

یک بازار 24 ساعته

 

انتظاری برای زنگ آغاز و شروع بازار نیست. از باز شدن بازار در صبح دوشنبه در استرالیا تا بسته شدن بازار جمعه بعد از ظهر در نیویورک ، بازار فارکس هرگز خواب ندارد.

این مورد برای کسانی که می خواهند به صورت نیمه وقت ترید کنند بسیار جذاب است زیرا می توانید انتخاب کنید چه زمانی معامله کنید: صبح ، ظهر ، شب ، حین خوردن صبحانه یا در خواب.

 

هیچ کس نمی تواند بازار را دستکاری کند

 

بازار فارکس انقدر نقد شونده است که دستکاری محسوس توسط هر نهادی در طول ساعات معاملاتی برای ارزهای اصلی امری غیرممکن است.

بازار فارکس به قدری عظیم است و شرکت کننده بقدری زیاد دارد که هیچ نهاد واحدی (نه حتی بانک مرکزی یا خود آرنولد) هم نمی تواند قیمت بازار را برای مدت زمان طولانی کنترل کند.

 

لوریج

 

در معاملات فارکس ، یک سپرده کوچک می تواند قراردادی به ارزش بسیار بیشتر را کنترل کند. لوریج به تریدر این امکان را می دهد که سود خوبی کسب کند و در عین حال ریسک سرمایه را به حداقل برساند.

به عنوان مثال ، یک کارگزار فارکس ممکن است لوریج 1 به 500 ارائه دهد ، به این معنی که یک سپرده مارجین 50 دلاری به معامله گر امکان خرید یا فروش ارز معادل 25000 دلار را می دهد. به همین ترتیب ، با 500 دلار ، می توان به معاملات به ارزش 250000 دلار اقدام کرد و به همین ترتیب..

گرچه جذاب به نظر می رسد ، اما باید به خاطر داشته باشیم که لوریج یک شمشیر دو لبه است. بدون مدیریت صحیح ریسک ، این درجه بالای از لوریج می تواند همچون سود ، منجر به ضررهای بزرگ شود.

 

نقدینگی عمیق

 

اگر کمی با بورس آشنایی داشته باشید حتما در مورد صف های خرید و فروش شنیده اید. در فارکس چیزی با عنوان صف خرید و فروش وجود ندارد.

از آنجا که بازار فارکس بسیار عظیم است ، به همین دلیل بی نهایت نقد شونده است. این یک مزیت است زیرا به این معنی است که در شرایط عادی بازار ، با یک اشاره یا کلیک می توانید بلافاصله خرید و فروش کنید.

شما هرگز در یک معامله گیر نمی کنید. حتی می توانید نرم افزار معاملات آنلاین خود را تنظیم کنید تا پس از رسیدن به سطح سود مورد نظر معامله شما را به طور خودکار ببندد (سفارش لیمیت) ، و یا اگر معامله ای برخلاف جهت شما باشد معامله را بطور خودکار ببندد (سفارش حد ضرر).

 

موانع اندک برای ورود

 

شاید فکر کنید که شروع کار به عنوان یک معامله گر ارز برای شما 1 میلیون دلار هزینه دارد. واقعیت این است که وقتی فارکس، با سهام ، اوراق اختیار یا معاملات آتی مقایسه شود ، چنین نیست. کارگزاران آنلاین فارکس حساب های معاملاتی “مینی” و “میکرو” ارائه می دهند ، و حتی برخی با حداقل سپرده حساب 10 دلار اقدام به افتتاح حساب می کنند.

ما نمی گوییم شما باید اقدام به افتتاح یک حساب کاربری با حداقل موجودی کنید ، اما این امر باعث می شود که انجام معاملات فارکس برای یک فرد معمولی که سرمایه ابتدایی زیادی برای معامله ندارد ، سهولت بیشتری داشته باشد.

 

همه چیز رایگان در همه جا!

اکثر بروکرهای فارکس برای تمرین معامله و آموزش شما ، همراه با اخبار لحظه ای فارکس و خدمات تحلیل نموداری ، حساب های “دمو” ارائه می دهند. که کاملا رایگان است.

حساب های دمو منابع بسیار ارزشمندی برای معامله گران تازه وارد فارکس هستند. به راحتی می توان در این حسابها بدون ریسک حال و هوای بازار واقعی را حس کرد. با در اختیار داشتن نمودارها و ابزار خرید و فروش می توان پیش از ورود به بازار واقعی کاملا تمرین کرد و آماده شد.

همچنین منابع آموزشی مفید و رایگان زیادی می توانید سرتاسر وب پیدا کنید. مثل مدرسه فارکس وبسایت معامله گر ایرانی!

 

اکنون که از مزایای بازار فارکس مطلع شدید، ضروری است از خطرات بازار فارکس نیز آگاه شوید.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

مزایای معامله در بازار فارکس

https://b2n.ir/d10087

https://bit.ly/3uEUGF1

https://tinyurl.com/vzc9ywmv

4.5/5 - (52 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=1434
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

6 نظر در مورد مزایای معامله در بازار فارکس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    ممنونم از سایت و محتوای بی نظیرش
    من طبق جلسات قبل حساب دمو باز کردم از کی میتونم باهاش کار کنم؟اموزش داره جلوتر که برم

    11

    1. سلام دوست گرامی،
      هر درسی رو که یاد می گیرید می تونید روی حساب دمو عملا تمرینش کنید. چه الگوهای شمعی، چه الگوهای نموداری و چه سایر مباحث پیشرفته تر.

      14

  2. با سلام و عرض تشکر از سایت و مقالات پر محتواتون 😍
    من چند روزه که دارم از مطالبتون استفاده میکنم ولی هنوز حساب ایجاد نکردم، ولی واقعا مطالبتون کاربردی، ساده و قابل فهم، دقیق و اصولی و جامع هستش

    43

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402