نحوه استفاده از فیبوناچی برای تعیین حد ضرر در معاملات

2481 بازدید
تعیین حد ضرر فیبوناچی

احتمالاً به همان اندازه که دانستن اینکه کجا وارد بازار شوید یا سود خود را بگیرید مهم است، اینکه حد ضرر خود را کجا بگذارید نیز مهم است. شما نمی توانید بدون اینکه جای خروج از بازار را بدانید، فقط بر اساس سطح فیبوناچی وارد یک معامله شوید.

اینگونه حساب شما به فنا خواهد رفت و شما تا ابد فیبوناچی را سرزنش خواهید کرد ، و به ایتالیایی به او فحش می دهید.در این درس ، اگر تصمیم دارید از سطوح قابل اعتماد فیبو استفاده کنید ، چند روش و تکنیک برای چیدن حد ضرر ها به شما یاد می دهیم.

اینها روش های ساده ای برای تعیین حد ضرر و اصول پشت هر روش است.

روش شماره 1: حد ضرر را درست بعد از فیبو بعدی قرار دهید

اولین روش این است که حد ضرر خود را درست پس از سطح فیبوناچی بعدی تنظیم کنید. اگر قصد داشتید در سطح فیبو 38.2٪ وارد بازار شوید ، حد ضرر خود را بالاتر از سطح 50.0٪ قرار دهید. اگر احساس می کنید سطح 50.0٪ عمل می کند ، حد ضرر خود را بعد از سطح 61.8٪ بگذارید و الی اخر. ساده است ، بله؟

بیایید نگاهی دوباره به نمودار 4 ساعته EUR / USD بیندازیم که در درس فیبوناچی اصلاحی به شما نشان دادیم.

ترسیم حد ضرر فیبوناچی

اگر در 50.0٪ فروش می گرفتید ، می توانستید سفارش حد ضرر خود را درست بعد از سطح 61.8٪ فیبو قرار دهید. دلیل این روشِ چیدن حد ضرر ها این است که شما اعتقاد داشتید که سطح 50.0٪ به عنوان یک نقطه مقاومت عمل می کرده است. بنابراین ، اگر قیمت بخواهد بیش از این نقطه افزایش یابد ، فرضیه معاملاتی شما عملا نامعتبر است.

مشکلی که در این روش تنظیم حد ضرر وجود دارد اینست که همه چیز بستگی به این دارد که شما یک ورود بسیار مناسب داشته باشید. در تنظیم حد ضرر ، درست بعد از سطح فیبوناچی اصلاح بعدی ، فرض بر اینست که شما واقعاً اطمینان دارید که ناحیه حمایت یا مقاومت عمل خواهد کرد. و همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، استفاده از ابزارهای طراحی یک علم دقیق نیست.

ممکن است بازار ناگهان دیوانه شود ، حد ضرر شما را بزند و بعد به جهت دلخواه شما برود. معمولا این زمانها می خواهیم به گوشه ای برویم و سر خود را به دیوار بکوبیم. فقط داریم به شما هشدار می دهیم که ممکن است چنین اتفاقی بیفتد ، شاید گاهی اوقات چند بار پشت سر هم این اتفاق بیفتد ، بنابراین مطمئن شوید که جلوی ضررهای خود را به سرعت می گیرید و اجازه می دهید که موقعیت های برنده به روند خود ادامه دهند.

بهترین کار این است که از این روش برای قرار دادن حد ضرر در معاملات کوتاه مدت و چند ساعته خود استفاده می کنید.

روش شماره 2: حد ضرر را بعد از نوسان کف/سقف اخیر قرار دهید

حال، اگر می خواهید کمی مطمئن تر کار کنید ، راه دیگر برای تعیین حد ضرر شما چیدن آنها پس از کف نوسان (سووینگ کف) و سقف نوسان (سووینگ سقف) اخیر است. به عنوان مثال ، هنگامی که روند صعودی است و شما موقعیت خرید دارید، می توانید حد ضرر را دقیقاً زیر آخرین کف نوسان قرار دهید که به عنوان یک سطح حمایت احتمالی عمل می کند.

هنگامی که قیمت در روند نزولی قرار دارد و شما فروش دارید، می توانید حد ضرر را دقیقاً بالاتر از سقف نوسان قرار دهید که به عنوان سطح مقاومت احتمالی عمل می کند. این نوع استقرار حد ضرر ، فضای بیشتری برای تنفس معاملات می دهد و فرصت بهتری ایجاد می کند تا بازار به نفع شما حرکت کند.

تشخیص حد ضرر فیبوناچی

اگر قیمت بازار از نوسان سقف و نوسان کف بیشتر رود ، ممکن است نشان دهنده این باشد که برگشت روند اتفاق افتاده است. این بدان معناست که فرض یا چیدمان معامله شما اکنون باطل شده است و برای ورود به بازار هم دیر شده است.

احتمالاً تنظیم حد ضررهای بزرگتر بهتر است که برای معاملات بلند مدت تر و نوسانگیری استفاده شود. همچنین می توانید از آن بصورت ترکیبی با روش “مقیاس دهی موقعیت” که بعداً به شما خواهیم آموخت ، استفاده کنید.

البته ، با یک حد ضرر بزرگتر ، شما باید به یاد داشته باشید که حجم معامله خود را نیز متناسب با آن تنظیم کنید. اگر بخواهید با همان حجم قبلی معامله کنید ، ممکن است ضررهای زیادی متحمل شوید ، به خصوص اگر در یکی از سطوح قبلی فیبو وارد شوید.

همچنین می تواند منجر به نسبت های ریسک به پاداش نامطلوبی شود، زیرا ممکن است حد ضرر بزرگی داشته باشید که متناسب با پاداش احتمالی شما نباشد.

پس کدام راه بهتر است؟

درست مثل زمانی که ابزار فیبوناچی اصلاحی را با حمایت و مقاومت و خطوط روند و کندل ها ترکیب می کنیم تا بتوانیم ورود بهتری داشته باشیم، بهترین کار این است که از دانش خود در مورد این ابزارها برای تجزیه و تحلیل محیط فعلی استفاده کنیم تا به ما در انتخاب یک نقطه حد ضرر خوب کمک کند.

تا آنجا که ممکن است ، شما نباید حد ضرر خود را فقط بر اساس نقاط حمایت و مقاومت سطوح فیبوناچی تنظیم کنید. به یاد داشته باشید، چیدن حد ضرر یک چیز تضمینی نیست.

اما اگر بتوانید با ترکیب چندین ابزار شانس ها را به نفع خود افزایش دهید، می تواند به شما در نقطه خروج بهتر کمک کرده ، فضای بیشتری برای تنفس معامله داده و احتمالاً نسبت ریسک به سود معاملاتی بهتری به شما دهد.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

4.6/5 - (25 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=2181
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

8 نظر در مورد نحوه استفاده از فیبوناچی برای تعیین حد ضرر در معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر
    من مبتدی هستم و میخوام وارد فارکس بشم ، مقاله ها رو از ابتدا مطالعه کردم تا این مقاله ، اکثر مطالب رو متوجه شدم ، فقط یه موضوع هست که ذهنم رو تازگی درگیر کرده. مگر نه اینکه وقتی قیمت زیاد میشه ما میخوایم بفروشیم و وقتی که قیمت کم میشه ما میخوایم بخریم .
    توی این مقاله دو تا جمله هست : ۱_ هنگامی که روند صعودیه شما موقعیت خرید دارید و ۲_ هنگامی که روند نزولیه شما موقعیت فروش دارید.
    میشه راهنمایی کنید مشکلم برطرف بشه ، به نظرم من چیزی رو اشتباه فهمیدم

    13

    1. سلام دوست گرامی،
      همیشه اینطوری نیست که با بالا رفتن قیمت به فکر فروش باشیم و با پایین اومدنش به فکر خرید! چون خیلی از مواقع هر چند قیمت بالا رفته ولی خرید می کنیم چون انتظار داریم قیمت به روند صعودیش ادامه بده و همچنان بالاتر بره. برعکسش هم برای ریزش قیمت ها و فروش صادقه. اتفاقا در بسیاری موارد تریدرها مایلند در جهت روند معامله کنند.

      12

  2. سلام جناب حسینی عزیز با توجه به فرمایش شما در مورد چیدن حد ضررها بعد از سویینگ کف یا سویینگ سقف این روش در چه تایم فریمی می باشد ؟ و سوال بعدی اینکه منظور از اندازه موقعیت معامله چیست ؟ آیا حجم معامله مد نظر است یا خیر؟ ممنون میشم پاسخم را بدهید با تشکر از شما

    15

    1. سلام دوست گرامی،
      معمولا همون تایم فریم تحلیل مد نظر هست. یعنی شما اگر توی تایم فریم 1 ساعته تحلیل می کنید سویینگ سقف و کف رو هم در همون تایم فریم لحاظ کنید.
      بله منظور از اندازه موقعیت همون حجم معامله است. تذکر خوبی بود در متن مقاله اصلاح شد.

      46

    1. سلام دوست گرامی،
      فیبو اصلاحی در زمانی که قیمت در حال اصلاح حرکت اصلی است استفاده می شود و از فبوناچی اکستنش زمانی که پس از اصلاح قیمت به حرکت در جهت موج اصلی ادامه می دهد استفاده می شود.

      16