چرا نباید وارد بازار فارکس شد؟

2207 بازدید

معیب بازار فارکس

توجه توجه: این مقاله اتمام حجتی است با تمام دوستانی که به تازگی قصد ورود به بازار فارکس را دارند. لطفا با دقت مطالعه کنید.

در درس قبلی در مورد فواید بازار فارکس توضیح دادیم. اما در این درس از مجموعه مقالات آموزش فارکس قصد داریم چهره واقعی بازار فارکس را به شما نشان دهیم. پس لطفا چشم و گوش خود را کاملا باز کنید.

سازمان اوراق بهادار و بازارهای اروپا کلیه بروکرهایی که به مشتریان اروپایی خدمات می دهند را موظف کرده است که درصد معامله گران ضرر ده را در صفحه اول وبسایتهای خود اعلام کنند. طبق آماری که از 30 بروکر فارکسی که به اروپایی ها خدمات می دهند گرفته شده است, بیش از 76% از معامله گران اروپایی ضررده هستند.

بله بیش از 3/4 از تریدرهای اروپایی ضرر می کنند. متاسفانه اوضاع برای مشتریان ایرانی بدتر از این هم هست. چرا؟ به این دلیل که در بروکرهایی که به مشتریان تازه وارد اروپایی خدمات می دهند حداکثر لوریج مجاز 1:30 است، اما در سایر کشورها به غیر از امریکا محدودیتی در ارائه لوریج نیست. در اکثر بروکرها شما می توانید لوریج 1:1000 هم بگیرید.

هرچند در مورد تریدرهای سایر کشورها آمار دقیقی در دست نیست. اما بنا به تجربه شخصی از کار با هزاران فارکس کار ایرانی, بدون هیچ شکی می توانم بگویم بیش از 90% از معامله گران تازه کار ایران ضرر ده هستند.

اجازه دهید کمی دلیل این درصد بالای بازنده را بررسی کنیم.

 

1- عدم دانش کافی برای معامله

 

ماهیت بازار فارکس به گونه ای ست که برای همه رویای یک شبه پولدار شدن را ایجاد می کند. همین امر باعث می شود افراد صرفا زمانی که یاد می گیرند دکمه خرید و فروش کجاست شروع به معامله می کنند. غافل از اینکه بازار فارکس هیچ راهی به پولدار شدن یک شبه ندارد. بازار فارکس یکی از بازارهای بسیار سخت و در عین حال جذاب است.

قانونی نبودن فعالیت شرکتهای مرتبط با فارکس در ایران باعث شده است که دسترسی به منابع و دوره های آموزشی کمی سخت باشد. همین امر سبب شده برخی از به اصطلاح اساتید نیز سوء استفاده کنند و دوره هایی بی کیفیت و با هزینه های گزاف برگذار کنند.

ما در وبسایت معامله گر ایرانی دغدغه اصلیمان بالا بردن سطح دانش تریدرهای ایرانی است. به همین دلیل دوره آموزش فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را در قالب مدرسه فارکس به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار داده ایم.

 

2- لوریج در بازار فارکس

 

اگر تا اینجای مقالات آموزشی را مرتب خوانده باشید می دانید لوریج در فارکس چیست؟ خطر دومی که معامله گران فارکس را تهدید می کند لوریج است. هرچند که در ذات لوریج خطری تعریف نشده است و به همان اندازه که می تواند مضر باشید مفید است. اما احساسات انسانی باعث می شود که این مزیت فارکس بر علیه او کار کند.

در کشورهای اروپایی و آمریکا که نهادهای ناظر قوی بر بازار فارکس دارند به دلیل همین خطرات لوریج, حداکثر لوریج مجاز برای تریدرهای تازه وارد را 1:30 در نظر گرفته اند. حتی با چنین محدودیتی نیز 76 درصد تریدرهای اروپایی ضرر می کنند.

متاسفانه بازگشت این خطر فارکس نیز به عدم دانش کافی است. زمانی که تریدر بدون دانش معامله می کند ضرر می کند. ضرر او به مدد لوریج چند ده برابر می شود و همین برای نابود کردن حساب او کافی است.

 

3- 24 ساعته بودن بازار فارکس

 

بله درست می بینید, اینها جزو فواید معامله در فارکس بودند. اما متاسفانه باید بگوییم در عین حال می توانند جزو مضرات نیز باشند.

وقتی شما یک بازار 24 ساعته در اختیار دارید که در هر لحظه و هر کجا می توانید در آن معامله کنید، یعنی همیشه یک دینامیت آماده انفجار همراه خود دارید.

فرض کنیم شما مشکل شماره 1 را حل کردید و الان دانش کافی برای معامله در فارکس را دارید.

اما زمانی که خسته هستید، زمانی که گرسنه هستید، زمانی که مشکل خانوادگی دارید یا زمانی که تازه معامله خود را با ضرر بستید و اعصابتان خورد است اصلا زمان مناسبی برای ورود به معامله نیست. فارکس با 24 ساعته بودن و همیشه در دسترس بودنش شما را تحت فشار قرار می دهد تا وارد معامله شوید. و این ممکن است شروع یک ضرر بزرگ باشد.

 

4- ترس و طمع انسان ها

 

حقیقت این است که همه تقصیرها را نمی توان گردن فارکس انداخت. انسان ها با خصوصیات ذاتی که دارند زمینه ساز ضررهای خود می شوند.

ترس از شکست و طمع در پیروزی ها بزرگ ترین دلایل ضرر معامله گران فارکس است.

اگر سابقه معاملات چند تریدر فارکس را بررسی کنید وجه اشتراک تمام آنها یکی است: سودهای کوچک و ضررهای بزرگ

به دلیل نداشتن استراتژی معاملاتی خاص و یا دیسیپلین در اجرای استراتژی، معاملاتی که به سود نشسته اند را به سرعت می بندند (ترس از بازگشت قیمت و ضرر) و معاملاتی که در ضرر رفتند را به امید بازگشت قیمت باز نگه میدارند (ترس از قبول شکست).

همچنین یکی از مشکلات شایع در تریدرهای فارکس حجم های بالای معاملاتی است. غالبا بعد از بستن یک معامله با سود و به طمع دست یافتن به سودی نجومی حجم معاملات بعدی را افزایش می دهند و متاسفانه این پایان خوشی آنهاست.

 

جمع بندی:

 

اگر مایلید جزو 90 درصد بازنده بازار فارکس نباشید راحت ترین کار این است: همین الان این صفحه را ببندید و هر چه در مورد فارکس شنیدید را فراموش کنید. واقعا این پیشنهادی است که مجبوریم از صمیم قلب به شما بدهیم. دیدن هم وطنانی که غرق در ضرر می شوند اصلا حس خوبی نیست. این 90 درصد بازنده بازار نه خنگ هستند و نه دور از آبادی، آنها فقط انسان هستند با خصوصیات انسانی.

در مورد خطرات و ریسک های فارکس می توان بسیار گفت, اما اگر دوباره مطالب بالا را بررسی کنید، بازگشت تمام آنها به دو چیز است:

  1.  عدم دانش کافی
  2.  عدم کنترل احساسات

 

اگر تا الان این صفحه را نبسته اید پس احتمالا تصمیم گرفتید که ادامه بدهید. فقط و فقط وفقط اگر می توانید تمام نیروی خود را برای غلبه بر این دو مشکل بگذارید می توانید احتمال دهید (فقط احتمال) که جزو اندک افراد برنده این بازار شوید.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

مضرات فارکس

https://b2n.ir/j60384

https://bit.ly/3d9t4Sk

https://tinyurl.com/3kukbfuy

4.4/5 - (83 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=1440
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

34 نظر در مورد چرا نباید وارد بازار فارکس شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام به همه ی دوستان
    آقا وارد نشید تواین بازار لعنتی
    من نزدیک ۳ سال تواین بازار هستم هنوز با وجود تمام این داستان ها نمیتونم خودمو کنترل کنم سود میکنم سود میکنم یه اشتباه همه رو پس میگیره هم عصبی میشی هم کلافه میشی هم معتاد میشی نه میتونی ولش کنی نه میتونی ادامه بدی
    وقتی یه پوزیشن باز میکنی انگار پشت فرمون نشستی با ۲۵۰ تا سرعت انقدر هیجان و استرس داره به مرور معتاد همین هیجان ترید میشی
    خلاصه من زمانی رو که واسه این فارکس گذاشتم به این هزینه ها تو هر فن و حرفه ای میرفتم الان ۱۰۰ صد جواب گرفته بودم بی خیال شید نرید دنبالش اصلا یا علی

    2

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402