ترکیب فیبوناچی اصلاحی با شمع های ژاپنی

2371 بازدید
ترکیب فیبوناچی و الگوهای شمعی

اگر سر کلاس توجه کرده باشید ، حال می دانید که می توانید ابزار فیبوناچی اصلاحی را با سطوح حمایت و مقاومت و خطوط روند ترکیب کرده و یک استراتژی معاملاتی ساده اما بسیار مفید ایجاد کنید. اما دروس هنوز تمام نشده و تازه نوبت به کندل های شمعی رسیده است.

در این جلسه، می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه ابزار فیبوناچی اصلاحی را با دانش خود از الگوهای شمعی ژاپنی که در گذشته یاد گرفتید، ترکیب کنید. هنگام ترکیب ابزار فیبوناچی اصلاحی با الگوهای شمعی ژاپنی ، در واقع ما بدنبال کندل های خسته می گردیم.

اگر می توانید تشخیص دهید کجا فشار خرید یا فروش به اتمام رسیده است، می تواند سرنخی داشته باشید از اینکه چه زمانی و کجا قیمت می تواند مجدد روند بگیرد. ما در اینجا دوست داریم آنها را “کندل های فیبوناچی” یا به اختصار “کندل های فیبو” بنامیم. مختصر و مفید ، نه؟ بیایید نگاهی به مثالی بیندازیم تا موضوع روشن تر شود.

در زیر نمودار 1 ساعته EUR / USD آورده شده است.

استفاده از فیبوناچی و کندل های ژاپنی

به نظر می رسد این جفت ارز در هفته گذشته روند نزولی داشته است ، اما به نظر می رسد که حرکت کمی متوقف شده است. آیا فرصتی برای سواری گرفتن از روند نزولی وجود خواهد داشت؟ وقت آن است که از ابزار فیبوناچی اصلاحی استفاده و کار را شروع کنید!

همانطور که در نمودار مشاهده می کنید ، ما در 3 مارس سووینگ سقف خود را روی 1.3364 تنظیم کرده و در 6 مارس سووینگ کف در 1.2523 است. از آنجایی که جمعه است، شما تصمیم دارید ریلکس باشید و روز استراحت خود را سپری کنید و پس از مشاهده نمودارها پس از تعطیلات تصمیم بگیرید چه زمانی وارد شوید.

نمودار فیبوناچی و کندل شمعی

اوه! چند روز بعد وقتی نمودارهای خود را باز می کنید ، می بینید که EUR / USD نسبت به قیمت بسته شدن جمعه بسیار بالاتر رفته است. گرچه سطح فیبو 50.0٪ کمی عمل کرده است ، اما در نهایت خریداران جفت ارز را بالاتر برده اند. تصمیم می گیرید صبر کنید و ببینید آیا سطح فیبو 61.8٪ عمل می کند یا خیر.

به هر حال ، آخرین کندل شدیدا حاکی از روند صعودی بوده! چه کسی می داند ، ممکن است همینطور بالا و بالاتر رود!

تحلیل در فارکس

خوب ، نگاه می کنید؟ یک دوجی قد دراز در سطح 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی بالا زده! اگر به درسهای کلاس الگوهای شمعی توجه کرده باشید ، می دانید که این کندل یک “کندل خسته” است. آیا فشار خرید کاهش یافته است؟ آیا مقاومت در سطح فیبوناچی اصلاحی عمل کرده است؟

شاید. چشم سایر معامله گران نیز احتمالاً به آن سطح فیبو بوده است. آیا وقت فروش گرفتن است؟ هرگز نمی توانید با قطعیت بدانید (به همین دلیل مدیریت ریسک بسیار مهم است) ، اما احتمال تغییر روند زیاد به نظر می رسد!

اگر بلافاصله بعد از تشکیل آن دوجی فروش می گرفتید ، می توانستید جدا سود کسب کنید. درست بعد از آن دوجی ، پیش از اینکه قیمت بریزد، کمی متوقف شده است. نگاهی به همه آن کندل های قرمز بیندازید! به نظر می رسد که خریداران واقعاً بسیار خسته بودند ، که به فروشندگان اجازه دادند دوباره وارد بازار شوند و کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

سرانجام ، قیمت تا کف نوسان ریخته است. حرکتی حدود 500 پیپ بود! می توانست معامله سال شما لقب گیرد! دنبال “کندل های فیبو” گشتن می تواند واقعاً مفید باشد، زیرا می تواند نشان دهد که آیا سطح فیبوناچی اصلاحی عمل می کند یا خیر. اگر به نظر می رسد که قیمت در سطح فیبو گیر داشته است ، احتمال این وجود دارد که سایر معامله گران سفارشاتی را در این سطح ثبت کرده باشند.

این به منزله تأیید بیشتری است که نشان می دهد مقاومت یا حمایت واقعا در این قیمت وجود دارد. نکته خوب دیگر در مورد کندل های فیبو این است که شما نیازی به گذاشتن سفارش محدود در سطح فیبو ندارید. ممکن است نگرانی هایی داشته باشید که آیا حمایت یا مقاومت عمل می کند یا خیر ، چراکه ما به “یک منطقه” نگاه می کنیم و نه لزوماً سطح خاصی. اینجا است که می توانید از دانش خود در مورد آرایش کندل ها استفاده کنید.

شما می توانید منتظر بمانید تا کندل فیبو درست زیر یا بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی شکل بگیرد تا تأیید بیشتری بدهد که ایا گذاشتن آن سفارش خوب است یا خیر. اگر یک کندل فیبو تشکیل شود، می توانید در قیمت بازار وارد معامله شوید و دیگر نیازی به گذاشتن سفارش پندینگ نیست. زیرا اکنون تأیید بیشتری دارید که آن سطح احتمالا عمل می کند.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

4.7/5 - (32 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=2147
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

11 نظر در مورد ترکیب فیبوناچی اصلاحی با شمع های ژاپنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام ممنون بابت زحمات شما ببخشید تنظیمات فیبوناجی رو هم توضیح دهید من حساب دمو باز کردم تنظیمات اندیکارتورها اصلا متوجه نمیشم

    14

  2. سلام تشکر از زحمتاتون واقعا آموزش عالی هستش
    یه سری سوال دارم که تصمیم گرفتم اول دوره مقدماتی رو تموم کنم اگر به جواب نرسیدم بعد بپرسم
    فقط اگر امکانش هست راجب پرایس اکشن یه مطلب جامع بزارید

    21

  3. سلام
    من تو هر درس سوال دارم و ممنون بابت پاسخگوییتون البته میدونم این روزا حالمون زیاد خوب نیست
    1- سفارش پندینگ چیه
    2- تو مثال بالا tp نذاشتیم چون اگه بزاریم دیگه این سود 500 پیپ رو نخاهیم کرد
    و اینکه تو این دروس چیزی به اسم گذاشتن tp گفته نشده آیا منظور خاصی داشتید
    سپاس فراوان

    25

    1. سلام دوست گرامی،
      1- به سفارشات شرطی می گن پندینگ. Buy Stop , Sell Stop , Buy Limit , Sell Limit
      2- توی این درس چون در مورد ترکیب فیبوناچی و کندل استک ها برای ورود به معامله صحبت می کردیم دیگه در مورد حد سود و اینکه چطوری محاسبه اش کنیم مطلب نگفتیم. اما در مقالات و جاهای مختلفش نحوه استفاده از ابزارهای مختلف برای تعیین کردن حد سود رو گفتیم. مثل این درس استفاده از فیبوناچی اکستنشن برای تعیین حد سود

      24

      1. سلام دوباره واقعا دمتون گرم بابت پاسخگویی خوبتون
        تو یکی از درسا بابت Buy Stop , Sell Stop , Buy Limit , Sell Limit توضیح داده شده بود ولی من اصلا نتونستم متوجهش بشم ک تفاوتاشون چیه

        12

        1. سلام دوست گرامی،
          بهترین کار اینه که دوباره برگردید و همون درس رو بخونید و همزمان روی حساب دمو در متاتریدر هم تمرین کنید. حتما کامل متوجه میشید.

          30

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402