بروکر فیبوگروپ ⊝ FiboGroup ⊝ چرا نباید در فیبو گروپ حساب باز کنیم؟

بررسی و معرفی بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ یکی از قدیمی ترین بروکرهای فعال در بازار فارکس ایران است. در گذشته ای کمی دور یعنی حدود 10 – 12 سال پیش بروکر محبوب من بود. سودهای خیلی خوبی تو فیبو داشتم 😉 در این مقاله یک بررسی تخصصی خواهیم داشت از شرایط و مشخصات بروکر فیبوگروپ. در پایان نیز مزایا و معایب بروکر فیبوگروپ را خواهید دید.

پیشنهاد می کنم قبل از ورود به بررسی از طریق لینک زیر گشتی در سایت فارسی فیبوگروپ بزنید و یا از جدول زیر، سرفصل مد نظر خودتون انتخاب کنید.

آپدیت 26 خرداد 1400: بروکر فیبوگروپ مدت یک هفته است از پرداخت 30 هزار دلار وجه یکی از مشتریان خود سر باز می زند. به این دلیل و با توجه به مشکلاتی از قبیل چارت دستکاری شده و پشتیبانی به شدت ضعیف پیشنهاد می کنیم فعلا در فیبوگروپ افتتاح حساب نکنید. برای بروکر جایگزین پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه بهترین بروکرهای فارکس را مطالعه کنید.

بروزرسانی 20 تیر 1400 : سرانجام بروکر فیبوگروپ مبلغ 30 هزار دلار مشتری خود را پرداخت کرد. IrTrader کماکان کار با بروکر فیبوگروپ را پیشنهاد نمی کند و معتقدیم که در برابر مشتریان خود تعهد و پاسخگویی لازم را ندارد. برای یک تریدر، پاسخگو بودن بروکر یک ضرورت است.

امنیت و اعتبار: 8 از 10
اسپرد و کمیسیون: 8 از 10
شارژ و برداشت: 7 از 10
پشتیبانی مشتریان: 7 از 10
پلتفرم و ابزارهای معاملاتی: 9 از 10
انواع حساب و شرایط معاملاتی: 9 از 10
جمع امتیاز : 8.0 از 10

همانطور که در جدول بالا می بینید فیبوگروپ کمترین امتیاز را در پشتیبانی و شارژ و برداشت می گیرد. از طرف دیگر به خاطر داشتن پلتفرم متاتریدر و سی تریدر در قسمت پلتفرم های معاملاتی امتیازی خوبی دارد. همچنین به خاطر ارائه حساب Cent می توانیم در قسمت انواع حساب هم امتیاز خوبی به این بروکر بدهیم. در ادامه به طور مفصل قسمت های مختلف را بررسی می کنیم.

بروکر فیبوگروپ ⊝ FiboGroup ⊝ چرا نباید در فیبو گروپ حساب باز کنیم؟
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    بررسی بروکر فیبوگروپ توضیحات
    سال تاسیس 1998 میلادی
    رگولاتوری CySec و FSA و آفشور
    لینک وبسایت فیبوگروپ
    تنوع حساب شش حساب
    بیشترین اهرم تا 1،000 برابر
    ویژگی منحصر به فرد گارانتی استاپ لاس یا حد ضرر
    دارایی ها جفت ارزها، فلزات، کالاها، شاخص ها، کریپتوکارنسی

    معرفی بروکر فیبوگروپ

    فیبوگروپ یک هلدینگ بین المللی است که اولین شرکت از این مجموعه حدودا 23 سال پیش در سال 1998 تاسیس شده است. در ایران به نام های فیبوگروپ و فیبو معروف است. شاید به جرات بتوانیم بگوییم 10 سال پیش از هر 5 فارکس کار ایرانی حداقل 4 نفر در این بروکر حساب داشتند. هرچند الان هم یکی از کارگزارهای پرطرفدار ایران هست اما با گذشت زمان رشد چندانی نکرد و تقریبا درجا زد.

    به بهانه این مقاله خواستم کمی خاطره بازی کنم. سری زدم به ایمیلهام تا ببینم اولین حسابی که در فیبو باز کردم مال چه تاریخی بوده! جالبه اگر بهتون بگم اولین حساب من مربوط میشه به 2 می 2016، یعنی حدود 15 سال پیش 🙂 پیر شدیم رفت 🙁

    اولین حساب من در بروکر فیبوگروپ

    اعتبار و رگوله بروکر فیبو گروپ

    فیبو به مشتریان ایرانی با نام Fibo Group Ltd خدمات می دهد که در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده است و توسط FSA این کشور رگوله شده است. این یک رگوله آفشور هست و اعتبار چندانی ندارد.

    البته این را هم لازم است بدانید که فیبوگروپ برای مشتریان اروپایی خود رگوله CySec دارد که نسبتا رگوله معتبری محسوب می شود.

    به هر حال مشتریان ایرانی باید به رگوله های آفشور عادت کنند چرا که بروکرها عملا امکان ارائه خدمات زیر نظر رگولاتوری های معتبر به ایرانی ها را ندارند. مساله ای که هست این است که این باعث بی اعتباری بروکرها نمی شود. کاربران بروکری مثل فیبوگروپ با سابقه 23 ساله و مدت ها فعالیت در ایران می تواند این اطمینان را داشته باشند که سرمایه آنها نزد این بروکر امن است و مشکلی پیش نخواهد آمد.

    انواع حساب در فیبوگروپ

    در فیبوگروپ شما می توانید 6 نوع حساب مختلف باز کنید. از این حیث می توان گفت تنوع حسابی خوبی دارد.

    1. حساب Cent مناسب سرمایه های کم
    2. حساب اسپرد ثابت
    3. حساب NDD بدون کمیسیون
    4. حساب NDD
    5. حساب cTrader NDD
    6. حساب MT5 NDD

    البته در حقیقت می توان گفت که حساب آخری حساب جدیدی نیست بلکه همان حساب NDD روی پلتفرم متاتریدر 5 است.

    در زیر جدول مقایسه این حساب ها را می بینید:

    حساب های بدون کمیسیون

    نوع حسابMT4 CentMT4 FixedNDD بدون کمیسیون
    واریز اولیه$150 دلار50 دلار
    لوریج1:10001:2001:400
    حداقل حجم معامله0.01 لات0.01 لات0.01 لات
    اسپردمتغیر از 0.6 پیپثابت از 2 پیپمتغیر از 0.8 پیپ
    کمیسیوننداردنداردندارد
    استاپ اوت لول20%20%50%
    ارز پایه حسابطلا – دلاریورو – دلار- پوند – فرانکیورو – دلار – بیتکوین – اتریوم- طلا
    حساب اسلامیخیربلهخیر

     

    در سه نوع حساب بالا شما فقط اسپرد پرداخت می کنید و کمیسیون اضافی نمی پردازید.
    در حساب Cent بالانس و سود و زیان بر اساس سنت آمریکا نمایش داده می شود (هر دلار 100سنت). این نوع حساب مناسب دوستان تازه وارد و با سرمایه کم می باشد.
    حساب Fixed Spread یا اسپرد ثابت تا 4 رقم اعشار قیمت گذاری می شود و اسپردها در آن همیشه ثابت است. در این نوع حساب اسپردها بالاتر از سایر حساب هاست و در عوض در تمام طول مارکت بدون تغییر هستند.
    اسپرد NDD بدون کمیسیون معادل حساب استاندارد سایر بروکرهاست. در این نوع حساب اسپردها متغیر هستند و کمیسیونی هم پرداخت نمی شود.

    حساب های دارای کمیسیون

    نوع حسابNDDcTrader NDDMT5 NDD
    واریز اولیه$5050 دلار1000 دلار
    لوریج1:4001:4001:400
    حداقل حجم معامله0.01 لات0.01 لات0.01 لات
    اسپردمتغیر از 0.0 پیپثابت از 0.0 پیپمتغیر از 0.0 پیپ
    کمیسیوناز 6 دلاراز 6 دلاراز 10 دلار
    استاپ اوت لول50%20%50%
    ارز پایه حسابطلا – دلار – یورویورو – دلاردلار
    حساب اسلامیخیرخیرخیر

    در سه حساب بالا اسپردها پایین است اما علاوه بر اسپرد کمیسیون هم دریافت می شود. این نوع حساب در اکثر بروکرها با نام حساب ECN شناخته می شود.
    حساب NDD در متاتریدر 4 از 6 دلار در هر لات کمیسیون دارد. در پلتفرم متاتریدر 5 کمیسیون از 10 دلار شروع می شود.
    در پلتفرم cTrader هم که فیبوگروپ از معدود بروکرهایی است که علاوه بر متاتریدر 5 ارائه می دهد شما علاوه بر اسپرد از 6 دلار کمیسیون هم پرداخت می کنید.

    حساب اسلامی یا بدون سواپ در فیبو گروپ

    سواپ یا بهره شبانه یکی از مشکلات تریدرها در کشورهای اسلامی است. حتی اگر مسلمان نباشید یا معتقد نباشید هم دوست ندارید شب به شب برای معاملات باز خود کمیسیون پرداخت کنید.

    متاسفانه فیبوگروپ تنها روی حساب اسپرد ثابت خود حساب اسلامی یا بدون سواپ ارائه می دهد. که البته همان هم شرایط چندان جالبی ندارد. در حساب های اسلامی چهارشنبه شب به ازای هر لات معامله باز 50 تا 150 دلار بسته به جفت ارزی که معامله باز دارید از شما کمیسیون اخذ می شود. حتی اگر در همان روز معامله را باز کرده باشید.
    اگر بلند مدت ترید می کنید و حساب اسلامی برای شما مهم است به این مطلب دقت کنید.

    ویژگی منحصر بفرد حساب استاندارد بروکر Fibogroup

    در فیبوگروپ و حساب استاندارد یا همون اسپرد ثابتش یک ویژگی منحصر بفرد وجود دارد. چنین چیزی رو من الان در هیچکدوم از بروکرهایی که با ایران کار می کنند سراغ ندارم، هر چند در گذشته بوند بروکرهایی که برای مدتی این ویژگی رو روی حسابشون داشتند.

    حالا اون ویژگی چی هست؟ گارانتی استاپ لاس یا همون حد ضرر

    در حساب اسپرد ثابت فیبو استاپ لاس معاملات گارانتی هستند. یعنی چی؟ به این معنی که وقتی برای یک معامله باز خود حدضرر ست می کنید، در صورت رسیدن قیمت به نرخ تعیین شده شما در شرایط عادی معامله شما در همان قیمت و یا اختلافی کم بسته خواهد شد.

    اما در شرایط غیر عادی مثل انتشار اخبار مهم اقتصادی یا آخر هفته ها زمانی که بازار با گپ قیمتی باز می شود، در چنین مواقعی اهمیت چندانی ندارد که حد ضرر شما در چه نقطه ای قرار دارد. معامله شما به قول بروکرها در اولین قیمت که در بازار ممکن باشد بسته می شود. این قیمت ممکن است 50 پیپ یا 100 پیپ از نرخی که شما تعیین کردید بدتر باشد. اینجاست که ارزش گارانتی استاپ لاس فهمیده می شود.

    فیبوگروپ این را تضمین کرده که در حساب های از نوع اسپرد ثابت، استاپ لاس شما دقیقا در نرخ تعیین شده اعمال شود. البته به شرط اینکه معامله شما اصطلاحا قفل یا هج نشده باشد (دو معامله روی یک جفت ارز و در خلاف جهت نداشته باشید).
    توجه داشته باشید که این مورد فقط در نمادهای فارکس صادق هست و روی CFD ها گارانتی استاپ لاس نداریم.

    دارایی های قابل معامله در فیبو گروپ چیست؟

    بعد از ثبت نام در بروکر فیبوگروپ و افتتاح حساب معاملاتی طیف وسیعی از ابزارها و نمادهای معاملاتی را در اختیار خواهید داشت که تقریبا نیاز هر تریدری را برطرف می کند.

    1. فارکس: 60 جفت ارز فارکس را می توانید معامله کنید.
    2. فلزات: طلا ، نقره و مس!
    3. کالاها: امکان معامله 8 کالا شامل نفت خام ، گاز ، گازوئیل ، نفت کوره ، ذرت، سویا، گندم و شکر.
    4. شاخص ها: شما می توانید 8 شاخص از جمله شاخص داوجونز، نزدک و شاخص بورس های ژاپن، آلمان، انگلیس و همچنین شاخص دلار را معامله کنید.
    5. کریپتوکارنسی ها: 9 رمز ارز شامل بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، دش، زی کش ، بیتکوین کش، ریپل ، مونرو و اتریوم کلاسیک.

    اسپردها در بروکر فیبوگروپ

    در انواع حساب های فیبو حساب NDD بدون کمیسیون به دلیل اسپرد پایین و نداشتن کمیسیون طرفدار بیشتری دارد. در مقاله بررسی و مقایسه بهترین بروکرهای فارکس، اسپرد این نوع حساب فیبوگروپ را  بررسی کردیم. اسپردها به شرح ذیل بود:

    • جفت ارز EUR/USD : میانگین اسپرد 0.94 پیپ
    • جفت ارز GBP/USD : میانگین اسپرد 1.5 پیپ
    • جفت ارز USD/JPY : میانگین اسپرد 1.43 پیپ
    • جفت ارز USD/CHF : ماینگین اسپرد 1.68 پیپ
    • اسپرد طلا : میانگین اسپرد 29.85 پیپ
    • اسپرد بیتکوین : تقریبا 120 دلار

    همانطور که می بینید اسپردها در فیبوگروپ خوب و رقابتی هست. در بین 5 بروکر برتری که ما مقایسه کردیم نیز فیبو بهترین اسپرد را دارا بود.

    انواع پلتفرم معاملاتی در فیبوگروپ

    در فیبو پلتفرم های معاملاتی که در اختیار شما هستند 3 مورد است:

    1. متاتریدر 4
    2. متاتریدر 5
    3. پلتفرم cTrader

    فیبو از معدود بروکرهایی است که پلتفرم cTrader رو ارائه می دهد. هرچند شخصا در این سالها صرفا با cTrader در حد زیر یکساعت کار کردم، ولی هستند تریدرهایی که به این پلتفرم علاقه دارند.

    برای راحتی شما لینک دانلود این پلتفرم ها را در زیر قرار می دهیم:

    دانلود متاتریدر 4 برای فیبوگروپ

    دانلود متاتریدر 5 برای فیبوگروپ

    پشتیبانی مشتریان در بروکر فیبوگروپ

    طبیعتا بهترین بروکر فارکس هم که باشید بدون داشتن یک پشتیبانی قوی و خوب مشتریان شما راضی نخواهند بود.

    در فیبوگروپ پشتیبان فارسی زبان از طریق چت آنلاین سایت و ارسال پیام در ناحیه کاربری در دسترس شماست. ساعت کاری بخش فارسی زبان از ساعت 9:30 صبح به وقت ایران تا 6:30 بعد از ظهر است.

    برخلاف تعدادی از بروکرهای مطرح بازار ایران در حال حاضر، پشتیبان فارسی 24 ساعته ندارد. در همان ساعات کاری بخش فارسی هم گاهی مواقع به دلیل حجم مراجعات، پشتیبان انگلیسی پاسخ شما را خواهد داد. البته اگر با انگلیسی مشکلی نداشته باشید، پشتیبان انگلیسی زبان 24 ساعته آنلاین هست و چندباری که من برخورد داشتم از پشتیبان فارسی زبان برخورد دوستانه تری داره 🙂

    به طور کلی پشتیبان فارسی فیبو خشک و بی روح است و اصلا حس خوبی از یک پشتیبانی مناسب نمی دهد. بدون شک باید پشتیبانی بهتری ارائه دهد تا بتواند جایگاه بهتری در بازار فارکس ایران دست و پا کند.

    روند ثبت نام و افتتاح حساب در فیبوگروپ

    خوشبختانه با توجه به اینکه وبسایت فیبو فارسی است، روند افتتاح حساب ساده و روان است.

    • کافی است فرم افتتاح حساب در را تکمیل کنید
    • سپس آدرس ایمیل خود را تایید کنید
    • بعد از آن وارد ناحیه کاربری شده و اطلاعات خود را وارد کنید
    • بعد از تکمیل اطلاعات شماره موبایل خود را تایید کنید
    • و در پایان مدرک هویتی خود شامل کارت ملی، پاسپورت یا گواهینامه را آپلود کنید.

     

    اگرمجموع واریز و برداشت شما کمتر از 10 هزار دلار باشد می توانید همین الان شروع کنید.
    اما اگر بیش از 10 هزار دلار مجموع واریز و برداشت شما باشد باید مدرک تایید آدرس محل سکونت را هم برای بروکر فیبوگروپ ارسال کنید.

    در مجموع با توجه به عدم الزام به ارائه تایید آدرس محل سکونت برای مبالغ پایین می توان گفت روند افتتاح حساب در فیبوگروپ آسان است. به زودی در مقاله ای دیگر کل مراحل را به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

    برای شروع افتتاح حساب از لینک زیر به وبسایت مخصوص مشتریان ایرانی فیبوگروپ منتقل شوید.

     

    شارژ و برداشت حساب در فیبوگروپ

    بعد از افتتاح حساب معاملاتی طبیعی است که بخواهید بدانید نحوه شارژ و برداشت حساب در فیبوگروپ چگونه است.

    روش های شارژ و برداشتی که فیبو ارائه میدهد و مناسب کاربر ایرانی است به قرار زیر است:

    1. وبمانی
    2. بیتکوین
    3. اتریوم
    4. تتر
    5. ریپل


    متاسفانه فیبوگروپ شارژ و برداشت ریالی مستقل معرفی نمی کند. 
    اما خوشبختانه صرافی IrPay.Pro فیبوگروپ را پشتیبانی می کند و شما می توانید به راحتی و به صورت آنلاین نسبت به شارژ و برداشت ریالی حساب فیبوگروپ از طری آی آر پی اقدام کنید.

     

    شارژ حساب در بروکر فیبوگروپ از طریق وبمانی

    وبمانی یکی از محبوبترین و قدیمی ترین ارزهای الکترونیک در ایران بود که اتفاقا در بروکرهای فارکس به طور وسیعی استفاده می شد. این ارز الکترونیک منشا روسی دارد و از آنجایی که رابطه روسیه و ایران خوب است تحریم ها باعث نشد که مشکلی در استفاده از آن داشته باشیم.

    اما با آغاز جنگ روسیه و اکراین و همچنین تحریم های اروپا و آمریکا بر علیه روسیه به شدت ارزش این ارز افت کرد. الان ارزش وبمانی 20 تا 25 درصد پایین تر از قیمت دلار است. مشکلی که وجود دارد این است که در اکثر بروکرها گزینه وبمانی برای شارژ و برداشت حذف شد. حالا به ندرت می توانید بروکری را بیابید که هنوز از وبمانی پشتیبانی می کند اما یکی از آنها بروکر فیبوگروپ است.

    در بروکر فیبوگروپ می توانید با کارمزد حدود 21 درصد حساب خود را با وبمانی شارژ کنید. و البته اگر بخواهید با وبمانی برداشت کنید حدود 11 درصد بیشتر دریافت می کنید. مشخص است که با این شرایط خیلی استفاده از وبمانی توجیهی ندارد. اما اگر از گذشته وبمانی دارید و مایلید با آن حساب فارکس خود را شارژ کنید در این بروکر شرایط مهیا است.

    شارژ حساب در بروکر فیبوگروپ با تتر

    با بالا رفتن تب و تاب استفاده و ترید کریپتو کارنسی ها خیلی از تریدرها مایل بودند که بتوانند حساب خود را نیزا با تتر شارژ کنند. با بوجود آمدن جنگ روسیه و افت شدید ارزش وبمانی این تقاضا بیشتر و بیشتر هم شد.

    خوشبختانه در بروکر فیبوگروپ این امکان فراهم شد و شما به راحتی می توانید با استفاده از تتر  بر بستر ترون و یا بر بستر اتریوم حساب خود را شارژ کنید.

    اگر تتر TRC20 دارید در قسمت واریز وجه گزینه RaidoSpare را انتخاب کنید و اگر تتر ERC20 دارید گزینه RaidoّFinance را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

    بلافاصله بعد از انجام تراکنش و دریافت تایید در شبکه بلاکچین حساب شما در بروکر فیبوگروپ شارژ می شود.

    اعتبار بروکر فیبوگروپ از نگاه سایت های معتبر خارجی

    بررسی بروکر فیبوگروپ از دید سایتهای معتبر خارجی

    در ادامه قصد داریم بر اساس نظرات منابعٍ معتبر خارجی، کیفیت بروکر فیبوگروپ را با استفاده از معیار های مختلف بسنجیم. برای این کار، سراغ سه سایت معتبر myfxbook ، trustpilot و tradersunion میرویم تا نظرات کاربرانِ این بروکر را بررسی نماییم.

    بررسی بروکر فیبوگروپ (Fibo Group) از نظر سایت Trustpilot:

    طبق نظراتِ کاربران در وبسایت Trustpilot، بیش از نیمی از کاربران، به بروکر فیبوگروپ، نمره 5 از 5 را داده اند و به طور میانگین این بروکر نمره 4.2 از 5 را از کاربران خود دریافت نموده که به نظر می‌رسد امتیازی قابل قبول است. اما با این حال لازم است بدانیم که تعداد کاربرانی که نظرات خود را ثبت نموده اند، بسیار اندک است و این موضوع باعث می‌شود که این امتیاز به اندازه کافی معتبر نباشد. 

    لازم به ذکر است که کاربران ناراضی، علت عدم رضایت خود را عواملی همچون  پشتیبانی نامناسب و عدم امکان استفاده از پلتفرم TradingView بیان کرده اند. همچنین کاربرانی که از خدمات بروکر فیبوگروپ رضایت داشته اند، دلایل رضایتِ خود را قابل اعمتماد بودنِ بروکر، مناسب بودنِ اسپرد و سهولت استفاده از محیط کاربری  اعلام نموده اند.

     

    بررسی بروکر فیبوگروپ طبق وبسایت TradersUnion:

    بر اساس بررسی های به عمل آمده توسط این وبسایت، بروکر فیبو گروپ از میان 383 بروکر، دارای رتبه پنجاه و هفتم می‌باشد. این رتبه بندی بر اساس بررسی بیش از صد عاملِ مختلف انجام شده است که وضعیت کلی بروکر را در زمینه هایی همچون مالی، امنیت، پشتیبانی و غیره ارزیابی می‌نماید. 

    این وبسایت همچنین نظرات کاربران را بر اساس 7 پارامتر دسته بندی کرده و امتیاز هر کدام از آن ها را اندازه گیری نموده است.در ادامه، امتیاز بروکر فیبوگروپ را در هر پارامتر نمایش داده ایم:

    • رضایت کاربر: 5.97 از 10
    • رگوله و امنیت: 5.49 از 10
    • کمیسیون و کارمزد: 6.57 از 10
    • کالا های قابل معامله (شامل دسترسی بروکر به انواع کالا ها و نماد های معاملاتی در بازار فارکس و کریپتو و همچنین امکان استفاده از Copy Trading): 7.02 از 10
    • محبوبیت برند: 5.55 از 10
    • آموزش: 5.73 از 10

    با در نظر گرفتن پارامتر های فوق، بروکر فیبوگروپ به طور میانگین امتیاز 6.34 از 10 را به این بروکر نسبت داده است. بنابراین با در نظر گرفتن اطلاعات ارائه شده، می‌توان اینگونه برداشت کرد که از نظر وبسایت TradersUnion ، فیبوگروپ یک بروکر متوسط رو به بالا میباشد.

    ارزیابی بروکر فیبوگروپ بر اساس وبسایت myfxbook:

    بروکر فیبوگروپ در این وبسایت، امتیاز 3.8 از 5 را به خود اختصاص داده است و این امتیاز بر اساس 11 نظر محاسبه شده که توسط کاربرانِ این پلتفرم ثبت شده است. 

    از معایب عنوان شده در این وبسایت راجع به بروگر فیبوگروپ می‌توان به عدم ارائه API، عدم امکان استفاده از سفارشات OCO و عدم پذیرش کاربران آمریکایی نام برد. 

    جمع بندی بروکر فیبوگروپ

    بروکر فیبوگروپ یکی از قدیمی ترین بروکرهای فعال در بازار فارکس ایران است. از توضیحاتی که بالا دادیم حتما شما هم با مزایا و معایب این بروکر آشنا شده اید. در پایان مزایا و معایب را تیتر وار بیان می کنیم.

    مزایای بروکر فیبوگروپ

    1. سابقه طولانی
    2. رگوله شده توسط CySec
    3. حساب های معاملاتی متنوع
    4. حداقل واریزی مناسب برای افتتاح حساب
    5. اسپردهای مناسب
    6. گارانتی استاپ لاس در حساب استاندارد
    7. نحوه افتتاح حساب آسان
    8. دارای پلتفرم cTrader

    معایب بروکر فیبوگروپ

    1. نداشتن حساب اسلامی در اکثر حساب ها
    2. عدم امکان معامله سهام شرکت های بزرگ دنیا
    3. تنوع پایین در روش های شارژ و برداشت
    4. پردازش درخواست های برداشت در 2-3 روز کاری (با IrPay در چند ساعت)
    5. پشتیبانی فارسی ضعیف و غیردوستانه
    6. مشکلات نموداری در برخی ابزارهای معاملاتی
     
    در مجموع با توجه به اینکه در حال حاضر فیبوگروپ از دوران اوج خود فاصله گرفته است و دیگر آن بروکر مطرح قدیمی نیست پیشنهاد می کنیم تنها اگر در فیبو مورد خاصی می بینید که در سایر بروکرها نیست سراغ آن بروید.
    فیبو از یک سیستم سنتی و انحصاری در دست بعضی افراد استفاده می کند. هیچ تمایلی به پیشرفت و ارتقا سطح خود ندارد و تلاشی در این باب نمی کند.
    به نظر ما فقط اگر بروکرهایی مثل بروکر ارانته و آمارکتس نمی توانند نیازهای شما را برطرف کنند سمت فیبوگروپ بروید.

    امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.
    شما می توانید سوالات و نظرات خود را در کامنت همین مقاله مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ آن را دریافت کنید.

    موفق و پیروز و پر سود باشید.

    بروکر فیبوگروپ از قدیمی ترین بروکرهای بازار فارکس ایران است که در سال 1998 تاسیس شده است.

    فیبوگروپ تحت رگولاتوری FSA جزایر ویرجین بریتانیا به ایرانی ها خدمات می دهد. همچنین تحت رگولاتوری CySec قبرس به مشتریان اروپایی خدمات می دهد که رگوله معتبری است.

    هرچند در بازار فارکس هیچ قطعیتی وجود ندارد اما سابقه 23 ساله بروکر فیبوگروپ می تواند پشتوانه ای جهت اعتبار این بروکر باشد. به نظر می آید در حال حاضر بروکر فیبوگروپ یکی از بروکرهای معتبر ایران به حساب آید.

    در فیبوگروپ 6 نوع حساب در اختیار شما قرار می گیرد:

    1. حساب Cent مناسب سرمایه های کم
    2. حساب اسپرد ثابت
    3. حساب NDD بدون کمیسیون
    4. حساب NDD
    5. حساب cTrader NDD
    6. حساب MT5 NDD

    فیبوگروپ به طور مستقل شارژ ریالی ارائه نمی دهد اما خوشبختانه شما می توانید از طریق صرافی IrPay.Pro به صورت آنلاین نسبت به شارژ و برداشت ریالی حساب خود اقدام کنید.

    بله ، بروکر فیبوگروپ فقط بر روی حساب اسپرد ثابت خود امکان اسلامی کردن حساب یا همان حذف سواپ رو ارائه می دهد. البته حساب اسلامی فیبو قانون خاصی دارد که حتما قبل از شروع باید از آن مطلع باشید.

    در فیبوگروپ شما می توانید از سه پلتفرم مطرح دنیا استفاده کنید. متاتریدر 4 ، متاتریدر 5 و پلتفرم cTrader. فیبوگروپ یکی از معدود بروکرهایی است که پلتفرم cTrader نیز ارائه می دهد.

    شما می توانید با حداقل 1 دلار حساب سنتی باز کنید و یا با حداقل 50 دلار یکی دیگر از انواع حساب های بروکر فیبوگروپ را افتتاح کنید.

    4.7/5 - (3 امتیاز)

    نظرات

    55 نظر در مورد بروکر فیبوگروپ ⊝ FiboGroup ⊝ چرا نباید در فیبو گروپ حساب باز کنیم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. حساب سنت توی بروکر فیبو واقعا برای تازه کارها حساب عالی هست، تنها نکته اش اینه که متاسفانه پلتفرم های MT5 و Ctrader در این حساب در دسترس نیستند.

      2

      1. سلام دوست گرامی،
        فیبوگروپ در جزایر ویرجین ثبت شده و دفاتری در نقاط مختلف دنیا داره که یکیش در المآتی قزاقستان هست.

        5

    2. ایا این درسته که هر کاربر کپی ترید فیبو گروپ می‌تواند سیگنال‌های معاملاتی ارائه دهد و برای آنها کارمزد دریافت کند؟

      6

      1. سلام دوست گرامی،
        بله درسته ولی خوب طبیعتا باید هیستوری معاملاتی خوبی داشته باشید که کاربران متقاعد بشن از سیگنالهای شما استفاده کنند.

        4

    3. Fibo Group یک بروکر قابل اعتماد و باز و شفاف است که من چند سال است با آنها همکاری می‌کنم. اجرای سفارشات آنها سریع و دقیق است و خدمات آنها به من امکان می‌دهد به طور امن و با اطمینان در بازارهای مالی معامله کنم.

      25

    4. سلام وقت بخیر من تتر برداشت زدم واسم کیف پول raido spare ساخته الان ازونجا میخوام برداشت بزنم پیغام خطا میده باید چیکارکنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید.is impossible to identify the account for crediting funds این پیغام.
      واسه ایران فیلتر که نیس؟اطلاعات ادرس میخواد اونو انجام ندادم.با ایران انجام بدم ک مشکلی پیش نمیاد و بعد میتونم برداشتش کنم؟

      27

      1. سلام دوست گرامی،
        متاسفانه با این raidospare یکی دوبار بیشتر کار نکردیم و اطلاعات دقیقی در موردش نداریم. ولی فکر نمی کنم با ایران مشکلی داشته باشه.

        31

    5. سلام وقت بخیر

      بهترین حساب بروکر از نظر کمی اسپرد برای تایم فریم 5 دقیقه چی رو پیشنهاد میکنید؟
      آیا این بروکر پشتیبانی فارسی ندارد؟
      آیا این بروکر رو تایید میکنید از نظر اعتبار؟

      28

      1. سلام دوست گرامی،
        اگر حساب بدون کمیسیون میخواید حساب NDD no Commission کمترین اسپرد رو داره و اگر با کمیسیون جدا مشکلی ندارید حساب NDD.
        پشتیبان فارسی داره ولی قوی نیست و 24 ساعته هم نیست.
        بروکر قدیمی هست و طرفداران خودش رو داره ولی ما بروکری مثل ارانته رو ترجیح میدیم.

        28

    6. تشکر فراوان بابت اطلاعات خوبتون….
      فقط نماد شاخصها در بروکرا فرق میکنه؟ یا بعضی جفت ارزها هم نمادشون فرق داره؟

      23

      1. سلام دوست گرامی،
        جفت ارزها معمولا نمادشون یکی هست ولی گاهی ممکنه بعضی بروکرها در انتهای نمادها پسوندی اضافه کنند که به خاطر نوع حساب معاملاتیشون هست.

        21

    7. این سایت اسکمه و افرادی که توی این سایت ترید میکنن قطعا به مشکل خواهند خورد. بستن ترید در شرایطی که در سود هستین با عدد استاپ لاس یعنی در ضرر یکی از بدیهی ترین اتفاقهاییه که توی این بروکر رخ میده. برداشت پول رو هم انجام نمیده و باید با پولتون خداحافظی کنید.

      28

      1. سلام دوست گرامی،
        اگر مدارکی در خصوص حرفهاتون دارید برای ما به آدرس ایمیل support@irtrader.net ارسال کنید تا بررسی کنیم و ابتدا برای حلش با بروکر تماس بگیریم و در صورت جواب ندادن بروکر به صورت رسمی در این صفحه اعلام کنیم.

        27

      2. داداش چرت نگو دلیل بگو جالبه طرف اول کار رفته در ndd بدون کمیسیون باز کرده دوست داشته لغزش قیمت نداشته باشه اسپردها هم ووواید نشه
        همین مدل صحبت کردن رفتم تو سایت ویکی فارکس دیدم یارو هنگکنک بودی یکی به عنوان مدیر حساب پیام داده اینم به حسابش واریز کرده پولش کشیده بالا میگه فیبو اسکم
        یا یکی بود ۲۰ هزار یوان ریخته بود ۴۵۰۰ یوان سود کرده بود مالیات حساب ازش کم کرده بودن میگفت کشیدن بالا
        گلشاهیان تا ۹۷ قبل مهاجرت نماینده بروکر حسابدار داشت مشکلی هم نبود الانم من مبالغ ۵ هزار ۲ روزه پرداخت کردن از چند حساب
        داداش اینارو مینوسی سند بده

        13

    8. دوست عزیز گارانتی حد ضرر در گپ در بروکر فیبو یک دروغ تبلیغاتی هست…گارانتی گپ در معاملات cfd در حساب فیکس اسپرد فقط اگر در دمو معامله کنی جواب می دهد..اما در حساب واقعی …نه…من خودم نقره معامله کردم..از اولین نقطه شروع بازار برای من حساب کرد..من معامله قفل هم نداشتم..لطفا اگر شما تجربه دارید برایم بنویسید

      29

      1. سلام دوست گرامی،
        متاسفانه استاپ لاس ها فقط در نمادهای فارکس گارانتی هستند در فیبوگروپ و در cfd ها گارانتی نیست. به همین دلیل در نقره با اسلیپیج مواجه شدید. این موضوع روی سایت فیبو اعلام شده.

        27