بروکر اوپو فایننس (OpoFinance) ✔️ بررسی اعتبار، مزایا و معایب

264 بازدید
بررسی بروکر اوپو فایننس opofinance

اوپو فایننس (Opofinance) که در گذشته با نام تجاری اپو فارکس(Opoforex) فعالیت می‌کرد، یک بروکر فارکس است که به معامله گران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. این کارگزاری فارکس، فعالیت خود را از سال 2021 آغاز کرده و بسیار جوان و تازه نفس محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم، بروکر Opofinance را با دقت فراوان، بررسی کرده و کیفیتِ آنرا ارزیابی نماییم تا بتوانبم با آگاهی بیشتر و جامع تری بروکر مورد نظر خود را انتخاب کنیم. بسیار خب! آستین های خود را بالا زده و شروع می‌کنیم.

تیم وبسایت تریدر ایرانی در جدول زیر، بروکر اوپو فایننس را بر اساس عوامل مختلف بررسی نموده و به آن امتیاز داده است. بنابراین اگر به جزئیات علاقه مند نیستید، جدول زیر اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار خواهد داد. در پایان این مقاله خواهید دانست که این بروکر چه جایگاهی در میان بهترین بروکر های فارکس داراست.

امنیت و اعتبار: 7 از 10
اسپرد و کمیسیون: 7 از 10
شارژ و برداشت: 8 از 10
پشتیبانی مشتریان: 8 از 10
پلتفرم و ابزارهای معاملاتی: 9 از 10
انواع حساب و شرایط معاملاتی: 8 از 10
جمع امتیاز : 7.8 از 10

اطلاعات کلی راجع به بروکر اوپو فایننس:

اوپو فایننس یک بروکر فارکسِ نوپا است که با وجود قدمت اندکی که دارد، برای کاربران خود امکان انجام معاملات بر روی دارایی های مختلف و متنوع را فراهم می‌نماید که شامل  جفت ارز ها، کالا ها (Commodities)، شاخص ها، رمز ارز ها و سهام هستند. در این بروکر 6 نوع حساب معاملاتی وجود دارد که عبارت اند از حساب های Standard، ECN، Social Trade،  ECN Pro, Cent و Prop که در این مقاله تمام موارد را بررسی خواهیم نمود. 

همچنین این بروکر دارای رگولاتوری FSA (Financial Services Authority of Seychelles) است و به صورت قانونی به مشتریان خود خدمات مالی ارائه می‌دهد. در جدول زیر می‌توان شناسنامه بروکر اوپو فایننس را که حاوی اطلاعات کلی راجع  به این بروکر است، مطالعه نمود.

نام بروکر اوپو فایننس (Opofinance)
سال تاسیس 2021
رگولاتوری FSA سیشلز
لوریج (اهرم) تا 1:2000
انواع حساب ها Standard , ECN , ECN Pro , Social Trade
پلتفرم ها MT4 ، MT5 و cTrader
لینک ثبت نام کلیک کنید (ممکن است به VPN نیاز داشته باشید)
اسپرد متفاوت در انواع حساب (از صفر پیپ)
کمیسیون متفاوت در انواع حساب (از صفر دلار)
شبکه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام
بونس و پاداش
حساب اسلامی معاملات می‌توانند تا 14 روز بدون پرداخت سواپ باز بمانند
پشتیبانی فارسی
واریز و برداشت از طریق کریپتو (تتر) و تاپ چنج
VPS رایگان
مطالب آموزشی

بررسی اولیه بروکر اوپوفایننس (Opofinance):

اوپو فایننس ، این بروکر جوان که در میان معامله گران ایرانی نیز شناخته شده است، یک ویژگی قابل توجه دارد و آن چیزی نیست جز قدمت کم! قدمت کم (یا زیاد) به تنهایی و به طور مستقیم نمی‌تواند نمایانگر خوب یا بد بودن یک کارگزاری فارکس باشد اما به هر حال بسیاری از معامله گران ترجیح می‌دهند دارایی های خود را در بروکر هایی با سابقه بیشتر نگه داری نمایند. همچنین کم بودنِ سابقه فعالیت یک بروکر، روند بررسی و ارزیابی آن را دشوار می‌کند و ما نمی‌توانیم بروکر تازه وارد را مانند یک بروکر با چندین سال سابقه کار ارزیابی نماییم. به هر جهت با تمام اطلاعاتی که در دسترس داریم، تلاش می‌کنیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم. واقیعت این است که اپوفایننس هنوز در میان منابع خارجی گمنام است و زیاد راجع به آن صحبت نشده است که با توجه به سنِ کم این بروکر کاملا طبیعی است.

دفتر بروکر Opofinance در سیشلز (Seychelles), واقع شده است و شعبات دیگری نیز دارد. این بروکر زیر نظر نهاد نظارتی FSA فعالیت خود را انجام می‌دهد که یک رگوله آفشور هست و اعتبار چندانی ندارد. البته به خاطر مسائل تحریمی تمام بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات می دهدند مجبور هستند تحت رگولاتوری ها درجه سه این کار را انجام دهند.

ادعا می‌کند که بیش از صد هزار کاربر دارد و مانند اکثر کارگزاری هایی که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند، دارای پشتیبانی به زبان فارسی می‌باشد که به سرعت به مشکلات و سوالات کاربران پاسخ داده و آنها را منتظر نمی‌گذارند.

وبسایت این بروکر دارای ظاهر و محیط کاربری زیبا و نسبتا آسان است و از زبان های انگلیسی، فارسی، اسپانیایی، عربی، اندونزی و فرانسوی پشتیبانی می‌کند.

ورود به opofinance و صفحه اصلی اوپو فایننس:

برای ورود به صفحه فارسی بروکر اوپو فایننس روی این لینک کلیک کنید.

پس از ورود به سایت اوپو فایننس می توانید اطلاعاتی در مورد این بروکر، انواع حساب های معاملاتی و شرایط هر حساب، روشهای شارژ و برداشت و همچنین انواع حساب معاملاتی در این بروکر آشنا شوید. پنل کاربری OPO هم کاربرپسند و قوی به نظر می آید. ایرادی که در مورد سایت بروکر می توان گرفت این است که جزئیات نمادهای معاملاتی و اسپرد آنها را به صورت کامل ارائه نمی دهد.

لازم است بدانیم که پس از ساخت حساب کاربری در بروکر اپوفایننس، کاربران می‌بایست اقدام به انجام مراحل احراز هویت و احراز آدرس کنند و در غیر اینصورت نخواهند توانست دارایی های خود را از این بروکر برداشت نمایند. در صفحه زیر نمایی از صفحه اصلی این بروکر را می بینید.

وبسایت بروکر اوپو فایننس OPOfinance

بررسی اعتبار بروکر اوپو فایننس (Opofinance):

روش های بررسی اعتبار یک بروکر، برای معامله گران ایرانی، با دیگران متفاوت است! پیش از هر چیز باید بدانیم که بروکر های معتبر جهانی که در سطح بین المللی شناخته شده اند و زیر نظر رگولاتوری های بسیار معتبر فعالیت می‌نمایند، اجازه ارائه خدمات به ایرانیان را ندارند. بنابراین ما عملا نمی‌توانیم با هویتِ ایرانی در آن کارگزاری ها حساب معاملاتی داشته باشیم. آن دسته از بروکر های فارکس  که به ما ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند معمولا زیر نظر رگولاتوری هایی فعالیت می‌کنند که از اعتبار کمتری برخوردارند. به همین دلیل صرفا بررسی مجوز ها و نهاد های نظارتی، برای ارزیابیِ اعتبار یک بروکر کافی نیست و به غیر از آن می‌بایست قدمتِ بروکر، فعالیت آن در شبکه های اجتماعی، محبوبیت بروکر میان کاربران ایرانی و مهم تر از همه، نظرات کاربران و منابع خارجی بررسی شود تا بتوان به یک ارزیابی نسبی راجع به اعتبار آن بروکر دست یافت.

همانطور که اشاره شد بروکر اوپو فایننس داری رگولاتوری FSA می‌باشد که اعتبار چندانی ندارد. این شرکت با شماره ثبت1-8430865 و با شماره مجوز Sd124 ثبت شده است. همچنین این بروکر عضو تایید شده Financial Commission است که باعث می‌شود سرمایه معامله گران تا سقف 20000 یورو بیمه شود. (منظور این نیست که ضرر های متحمل شده در حین انجام معاملات جبران می‌شود) FINCOM یک نهاد نظارتی خصوصی است و تاکنون موردی از فعالیت مثبت این نهاد به نفع تریدرها گزارش نشده است.

همچنین اپوفایننس حضور فعالانه ای در شبکه های اجتماعی ندارد و این برای اعتبار بروکر، یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. بنابراین تنها موردی که می‌توان به آن تکیه کرد نظرات کاربرانِ این بروکر در سایت های داخلی و خارجی است که اگر چه تعداد اندکی از آنها یافت می‌شود، اما به نظر می‌رسد استفاده از این بروکر برای کاربران رضایت بخش بوده است.

آیا اپو فایننس معتبر است ؟

به طور کلی و بر اساس فاکتورهای رگوله و قدمت بروکر اگر بخواهیم نظر دهیم نمی توانیم جایگاه مناسبی را برای اپو فایننس در نظر بگیرم. این بروکر نه تحت نظرات رگولاتوری قویی است و نه اینکه سابقه فعالیت زیادی دارد.

اما مطلبی که در مورد Oopfinance نظر ما را به خود جلب کرد، ترافیک بالای وبسایت این بروکر است! بر اساس آماری که از SimilarWeb دریافت کردیم به طور جالبی ترافیک سایت اوپو فایننس حتی از بروکرهای با سابقه ای مثل ویندزور و آمارکتس نیز بالاتر است.

رتبه بروکر اوپو فایننس در سیمیلاروب

البته مسلم است که ترافیک بالای یک وبسایت نمی تواند دلیلی بر اعتبار آن باشد اما وقتی می بینیم با وجود حجم بالای مشتریان، شکایت قابل توجهی در مورد این بروکر در سطح اینترنت وجود ندارد، می توان به کارکرد سالم بروکر تا حدودی اعتماد کرد.

مورد بعدی خدماتی است که بروکر اوپو فایننس ارائه می دهد. وقتی می بینیم اکثر بروکرهای معروف و مطرح در ایران تنها به ارائه دو پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 اکتفا کردند اما Opo علاوه بر اینها پلتفرم cTrader را نیز در اختیار مشتریان خود می گذارد، به این معنی است که دارد برای بقای در این بیزینس هزینه می کند و برنامه بلند مدت دارد.

انواع حساب های معاملاتی در بروکر اوپو فایننس (Opofinance):

در بررسی و ارزیابی یک بروکر، یکی از مهمترین کار هایی که باید انجام شود مطالعه انواع حساب های معاملاتی و ویژگی های آن می‌باشد. 

همانطور که اشاره کردیم اوپو فایننس 6 نوع حساب معاملاتی برای کاربران خود در نظر گرفته است که در ادامه هر کدام را به طور مفصل بررسی خواهیم نمود . این حساب های معاملاتی در برخی از ویژگی ها با یکدیگر مشترک هستند که این ویژگی ها شامل موارد زیر می‌باشند. (البته به جز حساب Prop که توضیح خواهیم داد).

  •  تمامی حساب ها از پلتفرم های MT4 ، MT5 و cTrader پشتیبانی می‌کنند
  • ارز پایه برای تمامی حساب ها دلار (USD) می‌باشد
  • حد اکثر واریز در همه حساب ها نامحدود است
  • درصد استاپ کال مارجین و استاپ اوت به ترتیب %80 و %40 است
  • حداکثر لوریج (اهرم) برای همه حساب ها برابر است با 1:2000

در ادامه به بررسی تفاوت های حساب های معاملاتی در بروکر اوپو فایننس (Opofinance) خواهیم پرداخت.

حساب معاملاتی استاندارد (Standard) در بروکر Opofinance:

در جدول زیر مشخصات حساب Standard را شرح داده ایم:

حساب Standard

  • حداقل واریزی : 100دلار
  • حداکثر لوریج 1:2000
  • اسپرد : از 1.8 پیپ
  • نمادهای قابل معامله : 300+
  • حساب اسلامی : دارد
  • کمیسیون : ندارد
  • استاپ اوت : 40 درصد
کمترین اسپرد

حساب معاملاتی ECN در بروکر اوپو فایننس:

حساب ECN

  • حداقل واریزی : 100دلار
  • حداکثر لوریج 1:2000
  • اسپرد : از 0.8 پیپ
  • نمادهای قابل معامله : 300+
  • حساب اسلامی : دارد
  • کمیسیون : 6 دلار در هر لات
  • استاپ اوت : 40 درصد
کمترین اسپرد

حساب معاملاتی Social Trade در بروکر Opofinance:

حساب Social Trade

  • حداقل واریزی : 100دلار
  • حداکثر لوریج 1:2000
  • اسپرد : از 0.8 پیپ
  • نمادهای قابل معامله : 300+
  • حساب اسلامی : دارد
  • کمیسیون : 6 دلار در هر لات
  • استاپ اوت : 40 درصد

حساب معاملاتی ECN Pro در بروکر Opofinance:

حساب ECN Pro

  • حداقل واریزی : 100دلار
  • حداکثر لوریج 1:2000
  • اسپرد : از 0.8 پیپ
  • نمادهای قابل معامله : 300+
  • حساب اسلامی : دارد
  • کمیسیون : 6 دلار در هر لات
  • استاپ اوت : 40 درصد
کمترین اسپرد

حساب معاملاتی Cent در بروکر اوپو فایننس:

یکی از انواع حسابی که در بروکر اوپو فایننس وجود دارد حساب Cent هست. خصوصیت شاخص این نوع حساب این است که بالانس حساب بر اساس سنت آمریکا که معادل یک صدم دلار است نمایش داده می شود. به عنوان مثال اگر 1 دلار حساب خود را شارژ کنید بالانس شما به صورت 100 در متاتریدر نمایش داده می شود. حجم معاملات و سود و زیان شما هم یک صدم حساب استاندارد خواهد بود.

این نوع حساب برای دوستانی که تازه کار هستند و سرمایه کمی دارند و یا افرادی که از استراتژی های خاص استفاده می کنند مناسب هست. امروز کمتر بروکری می توان پیدا کرد که این نوع از حساب را ارائه دهد. شما در اپو فارکس می توانید با 10 دلار حساب Cent خود را فعال کنید. سایر خصوصیات این حساب شبیه حساب استاندارد است.

مقایسه اسپرد در حسابهای مختلف اوپو فایننس:

یکی از موارد مهمی که در مورد بروکرها بررسی می کنیم میزان اسپرد در نمادهای مختلف است. در اوپو فایننس میزان اسپرد کمی بالاتر از میزان اسپرد در حساب های متناظر برخی بروکرهاست.  به عنوان مثال مقدار اسپرد در حساب استاندارد بروکر ارانته حدود 1.1 پیپ است ولی در این بروکر 1.51 پیپ است. اما با همین شرایط هم اپو فارکس از برخی دیگر بروکرها شرایط بهتری دارد، به خصوص در نمادی مثل طلا که جزو اسپردهای خوب محسوب می شود.

در جدول زیر اسپرد میانگین نمادهای پرطرفدار را در حساب های مختلف بررسی کردیم. این اسپردها در سشن های فارکس لندن و نیویورک اندازه گیری شده است.

نماد حساب standard حساب ecn حساب ecn pro
EUR/USD 1.51 پیپ 0.71 پیپ + 6$ کمیسیون 0.1 پیپ + 4$ کمیسیون
GBP/USD 1.76 پیپ 0.91 پیپ + 6$ کمیسیون 0.14 پیپ + 4$ کمیسیون
USD/JPY 1.95 پیپ 0.91 پیپ + 6$ کمیسیون 0.13 پیپ + 4$ کمیسیون
AUD/USD 1.71 پیپ 0.91 پیپ + 6$ کمیسیون 0.11 پیپ + 4$ کمیسیون
USD/CHF 1.91 پیپ 1.05 پیپ + 6$ کمیسیون 0.31 پیپ + 4$ کمیسیون
Gold حدود 24 سنت 14.3 سنت + 6$ کمیسیون 6.4 سنت + 5$ کمیسیون
Bitcoin 2 دلار + 0.3% کمیسیون 1.5 دلار + 0.3% کمیسیون 1.5 دلار + 0.3% کمیسیون
داوجونز 4 پیپ 3 پیپ + 6$ کمیسیون 2 پیپ + 4$ کمیسیون

دارایی های قابل معامله در بروکر Opofinance:

در مجموع بیش از 300 نماد معاملاتی در اوپو فایننس در دسترس کاربران قرار دارد که شامل موارد زیر می شود.

  • جفت ارز ها (Forex): تعداد زیادی جفت ارز بازار فارکس با حداکثر لورج 1:2000.
  • کریپتوکارنسی ها (Cryptocurrencies): امکان انجام معاملات بر روی نماد های بازار رمز ارز ها
  • شاخص ها (Indices): امکان معامله بر روی شاخص ها  (مانند NAS 100 ، SPX و غیره)
  • سهام (Shares): امکان ترید در بازار سهام
  • بازار کالا (Commodities): امکان انجام معاملات بر بروی نماد های مربوط به بازار فلزات و انرژی 

پشتیبانی مشتریان در بروکر Opofinance:

پشتیبانیِ یک بروکر از مهمترین عواملی است که کاربر در ارزیابیِ کیفیت خدمات آن بروکر می‌بایست مورد بررسی قرار دهد. بروکر اوپوفایننس از پشتیبانی مطلوبی برخوردار است که به زبان فارسی، 7 روز در هفته ( از دوشنبه تا چهار شنبه از 8 صبح تا 24 و روز های شنبه و یکشنبه از ساعت 10 تا 18 ) به کاربران خدمات ارائه می‌دهند و این یکی از ویژگی های خوب این بروکر محسوب می‌شود چرا که اکثر بروکر ها در روز های شنبه و یکشنبه خدمات پشتیبانی ارائه نمی‌دهند. علاوه بر آن رفتارِ عوامل پشتیبانی بسیار دوستانه و رضایت بخش است و سوالات و مشکلات را با صبر، حوصله و دقت پاسخ می‌دهند.

به طور کلی باید اعتراف کرد که از نظر پشتیبانی، این بروکر در سطح خوبی قرار دارد و پشتیبانان آن پاسخگو و کمک کننده هستند. فقط تنها نکته ای که وجود داشت این بود که پاسخگوها خیلی تمایل داشتند که سریع چت را ببندند و خداحافظی کنند !!؟ این مورد چندان برای من خوشایند نبود.

بررسی بروکر Opofinance از دیدگاه منابع خارجی:

در روند بررسی کیفیت خدمات و اعتبار یک بروکر فارکس، علاوه بر کاوش و جستجو دقیق در وبسایت بروکر، مقایسه امکانات و کارمزد ها با دیگر بروکر ها و پرسیدن سوالات متعدد از عوامل پشتیبانی، می‌توان به منابع معتبر خارجی که بروکر ها را بر اساس عوامل متعددی بررسی و رتبه بندی نموده اند، مراجعه کرد. این منابع به ما کمک می‌کنند که آگاهی گسترده تری نسبت به بروکرِ مد نظرمان به دست آورده و در نهایت انتخاب عاقلانه تری انجام دهیم.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، منابع خارجی زیادی راجع به بروکر اوپو فایننس صحبت نکرده اند و اطلاعات راجع به آن بسیار اندک است . با این حال  در ادامه، اندک موارد موجود را مطالعه و بررسی خواهیم نمود.

اوپو فایننس از نظر وبسایت TrustPilot:

تراست پایلوت (TrustPilot) یک پلتفرم نظز سنجی است که کاربران در آن می‌توانند راجع به هر موضوعی نظرات خود را ثبت کنند. در این پلتفرم راجع به Opofinance تعداد اندکی نظر ثبت شده که بیشتر آنها ایرانی هستند و اکثر آنها از بروکر Opofinance اظهار رضایت نموده اند. با این حال امتیاز کسب شده برابر با 3.6 از 5 است که به علت کم بودن تعداد نظرات، نمی‌توان این امتیاز را معتبر دانست. در این پلتفرم 67 درصد کاربران امتیاز پنج ستاره را به این بروکر داده اند.

 

بروکر اوپو فایننس از نظر وبسایت WikiFX:

در این پلتفرم، بروکر Opofinance امتیاز 4.58 از 10 را به خود اختصاص داده که امتیاز اندکی است اما اکثر نظرات کاربران راجع به این بروکر مثبت بوده و از تجربه استفاده آنها از اوپو فایننس رضایت بخش بوده است. سایت WikiFx بعضا امتیاز دهی های عجیب و غریبی دارد.

اوپو فایننس از نظر سایت Myfxbook:

در پلتفرم myfxbook که یکی از قدیمی ترین پاتوق های معامله گران فارکس است، بروکر اپوفایننس امتیاز 3.8 از 5 را دریافت نموده و به طور کلی نظرات ثبت شده توسط کاربران مثبت بوده است. 

مزایا و معایب بروکر اوپو فارکس:

در انتها قصد داریم به طور کلی نقاط قوت و ضعف بروکر اوربکس را بررسی کنیم و راجع به مناسب بودنِ این پلتفرم برای انجام معاملات در بازار فارکس به  نتیجه دقیق تری دست یابیم. در جدول زیر نکات مثبت و منفی بروکر اوپو فایننس را شرح داده ایم.

مزایا معایب
حداقل شارژ حساب 10 دلار نداشتن رگوله معتبر
ارائه سه پلتفرم MT4, MT5 و cTrader قدمت و سابقه کاری کم
اهرم معاملاتی تا 1:2000 اسپردها کمی بالاتر از نرمال
ارائه حساب Cent نداشتن واریز و برداشت ریالی مناسب
ارائه حساب پراپ تریدینگ نداشتن بونس و طرح های تشویقی

سخن آخر:

بروکر اوپو فایننس مانند دیگر بروکر ها دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است. بزرگترین مشکلِ این بروکر همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، سابقه کم و عدم نظارت توسط رگولاتوری های معتبر است. به هر حال اعتبار و امنیت یک بروکر جزو فاکتورهای اصلی انتخاب محسوب می شود و Opofinance در این زمینه دچار مشکل است.

البته از طرفی ارائه خدمات متنوع مثل سه پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4، متاتریدر 5 و cTrader که هزینه بردار است و در خیلی از بروکرهای قدیمی هنوز ارائه نمی شود! به نوعی دلگرمی محسوب می شود. همچنین تعداد بالای بازدیدکننده سایت این بروکر در مقایسه با برخی دیگر از بروکرها ما را متقاعد می کند که اگر شرایط معاملاتی این بروکر را می پسندید، برای مبالغ کمتر از 1-2 هزار دلار می توانید به اپو فایننس اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=17281
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
تیم تولید محتوا
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد بروکر اوپو فایننس (OpoFinance) ✔️ بررسی اعتبار، مزایا و معایب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.