آموزش فارکس از صفر تا صد کاملا رایگان در مدرسه فارکس ❤️

آموزش فارکس

آموزش فارکس را باید قبل از ورود به این حوزه مشاهده کرد و ما به عنوان کسانی که حدود 15 سال در بازار فارکس فعالیت داریم معتقدیم که تریدرهای فارکس در ایران مظلوم ترین اقشار تریدر در دنیا هستند. به دلایل مختلف از جمله مشکلات قانونی، نداشتن منابع آموزشی دسته بندی شده، عدم امکان بهره‌گیری از کلاس‌های آموزش فارکس مناسب ، مشکلات در انتخاب بروکر مناسب به دلیل تحریم، مشکل در شارژ و برداشت و …

فکر می‌کنم شما هم اعتقاد ما را تایید می‌کنید.

ما با راه اندازی وبسایت معامله گر ایرانی سعی داریم مقداری از این مشکلات را بکاهیم. در اولین و مهمترین گام در صدد فراهم آوردن مطالب آموزشی مفید، دسته بندی شده، روان و رایگان هستیم. چرا که شعار ما این است که “معامله گر بدون دانش قمار بازی بیش نیست!”.

در این قسمت از وبسایت برای شما یک مدرسه برای آموزش رایگان فارکس تدارک دیدیم که شما را گام به گام آموزش خواهد داد و از پیش دبستانی بازار تبادل ارزهای خارجی (فارکس) به دکترا در این بازار خواهد رساند به امید خدا! برای رسیدن به قسمت مد نظر، میتوانید از لیست مطالب در ادامه استفاده کنید.

ویدیو آموزش فارکس

ویدیو آموزش فارکس یکی از درخواست های دوستانی است که تازه با این بازار آشنا می شوند. ما نیز به این درخواست دوستان احترام گذاشتیم و از اردیبهشت 1401 شروع به انتشار دوره آموزش فارکس به صورت ویدیو کردیم.

این دوره شامل بیش از 40 درس ویدیویی است که به مرور در دسترس کاربران سایت قرار خواهد گرفت. لطفا دقت داشته باشید که دیدن این ویدیو آموزش فارکس شما را از خواندن مقالات آموزشی سایت بی نیاز نمی کند. در مقالات مطالبی گفته می شود که ممکن است در ویدیو ها وجود نداشته باشد و برعکس.

ویدیو آموزش فارکس با توضیح در مورد اینکه معامله گری چیست؟ و جه چیزی باعث تغیرر قیمت ها می شود شروع می شود. در ویدیو بعدی به اینکه فارکس چیست می پردازیم. شما خواهید آموخت که دلیل تغییر قیمت یک ارز چیست؟ و چگونه در فارکس سود می کنیم.

پیشنهاد می کنیم حتما کانال تلگرام ما را دنبال کنید تا از انتشار ویدیو ها مطلع شوید.

سایر قسمت های فیلم آموزش فارکس را می توانید در انتهای این صفحه ببینید. دوست داریم تا رسیدن به انتهای صفحه برای یکبار هم که شده سرفصل مقالات آموزشی را مطالعه کنید. در این بیش از 250 مقاله، مطالب خوبی را برای شما گردآوری کردیم که در هیچ سایت فارسی دیگر نمی بینید. حتی در کمتر سایت انگلیسی زبانی هم به این صورت دسته بندی شدی و کامل مطالب را خواهید یافت.

سرفصل های: آموزش فارکس از صفر تا صد کاملا رایگان در مدرسه فارکس ❤️
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آموزش فارکس مقدماتی

    در سلسله مقالات و آموزشهای این بخش سعی می کنیم معامله گر را با الفبای فارکس و بازارهای مالی به صورت اصولی آشنا کنیم. در این آموزشها مطالب زیر را با جزئیات بیشتر خواهید آموخت:

    • فارکس چیست و چگونه ماهیتی دارد.
    • ماهیت خرید و فروش و معامله در فارکس چگونه است.
    • بروکرهای فارکس چه هستند و چه می کنند.
    • انواع تحلیل در فارکس و بازارهای معاملاتی چیست.
    • انواع نمودار در فارکس آشنا خواهید شد.
    • مفاهیم اولیه تحلیل تکنیکال را می آموزید.
    • با خطوط حمایت و مقاوت, شمع های ژاپنی و فیبوناچی آشنا می شوید.
    • برخی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را خواهید شناخت.

    و بسیاری مطالب دیگر که پیشنهاد اکید می کنیم حتی اگر مدتی است در فارکس ترید می کنید نگاهی به آنها بیندازید. 

    در سلسله مقالات آموزش فارکس مقدماتی شما را با الفبای فارکس آشنا می کنیم. در این مقالات فرض بر این گذاشته می شود که شما در این بازار جهانی مبتدی هستید. پیشنهاد می کنیم حتی اگر مدتی است در فارکس معامله می کنید، اما در این مورد به صورت اصولی آموزش ندیده اید این مقالات را مرور کنید. حتما حتما مفید خوهند بود.

    در معامله گر ایرانی و بخش مقالات آموزش فارکس مقدماتی سرفصل‌های زیر ارائه شده است:

    فارکس چیست؟

    در این مقاله با بزرگترین بازار مالی جهان آشنا شده و مقایسه‌ای از حجم معاملات بازار فارکس و بزرگترین بورس دنیا یعنی بورس نیویورک خواهید دید. این سرفصل، نگرش شما به بازار تبادل ارزهای خارجی (Forex) را متحول خواهد کرد. برای خواندن این مقاله، اینجا را کلیک کنید.

    چه چیزی در فارکس معامله می‌شود؟

    در بازار فارکس، همانطور که از اسم آن نیز مشخص است (بازار تبادل ارزهای خارجی)، ارز معامله می‌شود. در این مقاله ارزهای اصلی و نماد آنها را خواهید آموخت تا هنگام باز کردن چارت‌ها و نمودارهای تحلیلی، به سادگی متوجه روند هر یک از ارزهای بین المللی شوید.

    خرید و فروش جفت ارزها در فارکس

    دانستیم که در فارکس، خرید و فروش ارز نیز انجام می‌شود. ارزها به صورت جفتی معامله می شوند. در این مقاله جفت ارزهای اصلی، جفت ارزهای کراس و جفت ارزهای اگزوتیک را آموزش خواهید دید.

    نحوه کسب سود از معامله در فارکس

    با نحوه عمکرد معاملات فارکس در این آموزش آشنا می‌شوید. اصطلاحات ارز پایه، ارز مقابل، لانگ، شرت، Bid و Ask را نیز در مقاله نحوه کسب سود از معامله در فارکس خواهید شناخت.

    چه زمانی یک جفت ارز را بخریم؟

    جفت ارزهای اصلی فارکس

    اکنون که دانستیم در فارکس جفت ارزها معامله می‌شوند! چه زمانی یک جفت ارز را بخریم؟ و چه زمانی بفروشیم؟ لات در فارکس چیست؟ مارجین به چه معنی است؟ سواپ یعنی چه؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید.

    پیپ در فارکس چیست؟

    پیپ، واحد اندازه گیری نوسانات فارکس است. نحوه محاسبه ارزش یک پیپ را در مقاله “پیپ چیست؟” به شما خواهیم گفت.

    لات و لوریج در فارکس چیست؟

    دو اصطلاح مهم در فارکس لات و لوریج هستند. درک این دو مفهوم و نحوه عملکرد آنها بسیار مهم است و برای تریدر فارکس الزامی است. در مقاله لات و لوریج هر دو اصطلاح بطور جامع آموزش داده شده‌اند.

    انواع سفارشات در فارکس کدامند؟

    سفارشات خرید و فروش در فارکس به صورت لحظه ای و شرطی قرار داده می شوند. در این مقاله با انواع سفارشات بازار فارکس و شرطی و همچنین سفارش حد ضرر و تریلینگ استاپ آشنا خواهید شد.

    حساب دمو فارکس، راهی به سوی موفقیت!

    امکان منحصر به فرد بازار فارکس، حساب‌های دمو هستند. شما می توانید در حساب دموی فارکس بدون ریسک و رایگان اقدام به آموزش و تمرین فارکس کنید. در این مقاله ابتدا در مورد مزایا و معایب حساب آزمایشی فارکس صحبت می کنیم و سپس نحوه افتتاح حساب دمو فارکس را آموزش خواهیم داد. خواندن این مقاله الزامی است.

    آیا با معامله در فارکس می توان پولدار شد؟

    پولدار شدن با معامله در فارکس

    طبیعتا اگر در حال خواندن این مطلب هستید چنین سوالی در ذهن دارید. برای دیدن جواب، این مقاله را به دقت بخوانید.

    درآمد فارکس در ایران و جهان چقدر است؟

    حالا که تصمیم گرفتید به یک تریدر فارکس تبدیل شوید بهتر است بدانید چه چیزی در انتظار شماست. در این مقاله ابتدا فاکتورهای مهم در رسیدن به درآمد را بررسی می کنیم و پس از آن به میزان درآمد فارکس در ایران می پردازیم. اگر برای شما جذاب است که بدانید میزان درآمد نفرات اول مسابقات جهانی ترید چقدر است حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

    سشن های معاملاتی در فارکس

    بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است که روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. در مقاله سشن های فارکس ساعت کاری بازار فارکس در بهار، تابستان، پاییز و زمستان را ببینید. همچنین در این مقاله با توجه به ساعت های تابستانی و زمستانی هر سشن به وقت ایران را نیز مشخص کردیم.

    بهترین ساعت روز برای معاملات فارکس چیست؟

    هرچند فارکس بازاری 24 ساعته است اما نوسانات بازار در تمام ساعات به یک اندازه نیست. در این مقاله بهترین ساعت ها برای معامله در بازار ارز را ببینید.

    بهترین روز هفته برای معاملات فارکس چیست؟

    هر زمانی که شرکت کننده گان بیشتری در بازار باشند نوسانات بیشتری خواهیم داشت. چه روزهایی در هفته برای معامله بهتر است؟ بخوانید تا بدانید.

    بازیگران اصلی بازار فارکس چه کسانی هستند؟

    بازاری با این عظمت را چه کسانی کنترل می کنند و در آن نقش ایفا می کنند؟ ابر بانکها، شرکت های بزرگ بازرگانی و … تمامی افرادی که در این بازار اثرگذارند را در اینجا ببینید.

    مزایای معاملات در فارکس چیست؟

    مزایای معامله در بازار فارکس

    واقعا این بازار بزرگ چه مزایایی دارد که این خیل عظیم تریدر را به خود جذب می کند؟ 24 ساعته است ، لوریج دارد و … این مقاله را بخوانید تا با این مزایا آشنا شوید.

    چرا نباید وارد بازار فارکس شد؟

    می دانید چند درصد از تریدرهای فارکس اروپایی ضرر می کنند؟ چند درصد از معامله گران ایرانی ضرر می کنند؟ چرا فارکس خطرناک است؟ در این مقاله جواب این سوالات را خواهید دید.

    معاملات مارجین در فارکس چیست؟

    مارجین کلمه کلیدی معاملات فارکس است. اگر این اصطاح را به خوبی درک نکنید بعید است معامله گر موفقی شوید. پس این مقاله معاملات مارجین در فارکس را با دقت مطالعه کنید.

    اصطلاحات مارجین در متاتریدر 4 و 5 را بشناسید

    با اصطلاحاتی مثل مارجین، مارجین آزاد، مارجین لول، اکوتی، مارجین کال و استاپ اوت در مقاله مارجین چیست آشنا خواهید شد.

    چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟

    بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک تریدر اتفاق بیوفتد کال مارجین شدن است. مفهوم آن را در درس قبل آموختیم. حالا بیاموزید که چگونه از آن جلوگیری کرده و کال مارجین نشوید.

    بروکر مارکت میکر و بروکر NDD فارکس چیست؟

    انواع بروکر فارکس - مارکت میکر چیست ؟

    بروکرها و کارگزار های بیشماری در سرتاسر جهان داریم و انتخاب بروکر مناسب بسیار حیاتی است. قبل از انتخاب بروکر بهتر است بدانید بروکر مارکت میکر چیست؟ بروکر NDD چیست؟ بروکر ECN فارکس چیست؟ بروکر لایت فارکس چیست؟ در یک مقاله‌ی جامع، به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم.

    اسپرد در فارکس چیست؟

    در درس های گذشته در مورد اسپرد صحبت کردیم. در این مقاله در مورد اسپرد ثابت و اسپرد متغیر و همچنین بروکرهای دارای حساب اسپرد ثابت و اسپرد متغیر و مزایا و معایب آن صحبت می کنیم. پس با اسپرد در فارکس بیشتر آشنا شوید.

    بروکرهای کلاهبردار فارکس را بشناسیم

    بازار فارکس پتانسیل بالایی برای فعالیت کلاهبردار ها دارد. در این بین بروکرهای کلاهبردار یا به اصطلاح اسکم از شاید از بقیه خطرناک تر باشند. در این مقاله خصوصیات بروکر کلاهبردار را به شما خواهیم گفت تا در دام این شیادان نیوفتید.

    چگونه حساب معاملاتی فارکس باز کنیم؟

    اکنون که با انواع بروکر آشنا شدید. دانستید که بروکر مارکت میکر و غیر مارکت میکر چیست و همچنین با خصوصیات بروکرهای کلاهبردار آشنا شدید. زمان آن رسیده که با نحوه افتتاح حساب معاملاتی در فارکس آشنا شوید. همچنین چند نمونه بروکر قابل اعتماد را به شما معرفی خواهیم کرد.

    آشنایی با 3 نوع تحلیل در فارکس

    تحلیلگران و تریدرهای فارکس از انواع مختلف تحلیل استفاده می کنند. هر کدام ممکن است تعصب خاصی به نوع تحلیل خود داشته باشند. در این مقاله شما را به این 3 نوع تحلیل آشنا خواهیم کرد.

    تحلیل تکنیکال در فارکس چیست؟

    بدون شک پر طرفدارترین نوع تحلیل در فارکس تحلیل تکنیکال است. در این مطلب شما را به با این نوع تحلیل و پایه و اساس علمی آن آشنا خواهیم کرد. مطمئنا برای اینکه یک تحلیلگر تکنیکال شوید لازم است بدانید که اساس آن چیست.

    تحلیل فاندامنتال در فارکس چیست؟

    عده ای معتقدند که اخبار و اطلاعات اقتصادی است که بازار را تکان می دهند. تحلیل فاندامنتال به تحلیل این اخبار و اطلاعات اقتصادی و سیاسی اطلاق می شود که از نظر طرفداران آن بهترین نوع تحلیل است. این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید تحلیل فاندامنتال چیست؟

    تحلیل احساسات معامله گران در فارکس

    یکی از انواع تحلیل که در بین معامله گران فارکس به آن کم لطفی می شود اما در واقع می تواند بسیار مفید و موثر باشد تحلیل احساسات بازار و معامله گران است. در این باره شاید در وبسایت های فارسی نتوانید هیچ مطلب به در بخوری را پیدا کنید. پس حتما این مقاله را بخوانید که شاید راهگشای شما در معاملات آینده باشد.

    بهترین نوع تحلیل در فارکس کدام است؟

    هر یک از طرفداران این 3 نوع تحلیل معتقدند که تحلیل مورد استفاده آن ها بهترین است. اما واقعیت چیز دیگری است. در این مقاله به این مطلب خواهیم پرداخت و در پایان شما می توانید بهترین نوع تحلیل فارکس را بشناسید.

    انواع نمودار در فارکس

    این مقاله در واقع مقدمه ای است برای ورود شما به دوره آموزش فارکس متوسطه. مسلما اولین چیزی که برای شروع تحلیل به آن نیاز دارید نمودار فارکس است. در این مقاله شما را با 3 نوع نمودار در فارکس شامل نمودار خطی، نمودار میله ای و نمودار شمعی آشنا می کنیم تا برای ورود به تحلیل تکنیکال آماده شوید.

    در بالا لیست کامل مقالات دوره آموزش فارکس مقدماتی را می بینید. توصیه اکید می‌کنیم حتی اگر سابقه معامله در فارکس را دارید، یکبار و به صورت گذرا این مقالات را مرور کنید. پس از یادگیری مطالب فوق، نوبت به دوره‌ی متوسطه آموزش فارکس می‌رسد.

    آموزش رایگان فارکس متوسطه:

    در بخش آموزش متوسطه فارکس پا را فراتر خواهیم نهاد و تریدر فارکس را آماده انجام معامله خواهیم کرد. مطالب این بخش شامل موارد آموزشی زیر خواهد بود:

    • با الگوهای معاملاتی در نمودار آشنا خواهید شد (پرایس اکشن).
    • اسیلاتورها و اندیکاتورهای مومنتوم را فراخواهید گرفت.
    • پیوت پوینت ها (Pivot Ponis) و نحوه استفاده از آنها را آموزش می بینید.
    • الگوهای قیمتی هارمونیک را خواهید شناخت (Harmonic Pattens).
    • با نمودارهای هیکن آشی (Heikin Ashi) آشنا خواهید شد.
    • واگرایی چیست و چگونه با آن معامله کنیم.
    • شکستها و شکستهای اشتباه را خواهید شناخت.
    • و تحلیل چند تایم فریمی را آموزش خواهید دید.

    و بسیاری جزئیات و مطالب بیشتر که مطمئنا با خواندن آنها متوجه ارتقا سطح معامله گری خود می شوید.

    پس از اینکه آموزش‌های فارکس مقدماتی را به دقت خواندید و با مقدمات و اصطلاحات فارکس آشنا شدید. الان زمان آن رسیده تا در دوره آموزش فارکس متوسطه وارد دنیای تجزیه و تحلیل شویم. برای اینکه تریدر خوبی باشید، باید تحلیل گر خوبی هم باشید.

    در سلسله مقالات آموزش متوسطه فارکس شما با اصول تحلیل تکنیکال شامل الگوهای شمع های ژاپنی، خطوط حمایت و مقاومت، خطوط روند، خطوط فیبوناچی و اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال آشنا می شوید. همچنین خواهید دانست چگونه بر اساس آموخته های خود معامله کنید.

    لیست درس های این بخش به شرح زیر هستند:

    کاربر گرامی، مقالات این بخش به مرور در حال بارگزاری و تکمیل است.

    حمایت و مقاومت و نحوه استفاده از آنها

    کلیدی ترین عنوان در بحث تحلیل تکنیکال سطوح حمایت و مقاومت هستند. درک صحیح و درست آنها می تواند معامله گر در بازار فارکس و بورس را سمت موفقیت سوق دهد. در این مقاله با زبانی ساده با مفهوم سطوح حمایت و مقاومت آشنا خواهید شد.

    خط روند و روش صحیح ترسیم خط روند

    “روند دوست ماست” این یک جمله کلیشه ای و بسیار مهم در تحلیل هر بازار مالی و به خصوص فارکس است. خطوط روند خود به نوعی سطوح حمایت و مقاومت محسوب می شوند و در واقع مهم ترین آنها هستند. درک صحیح خطوط روند و همچنین رسم صحیح خط روند را در این مقاله آموزش خواهید دید.

    کانال های روند و ترسیم آنها

    کانال های روند یکی از ابزار های تحلیل تکنیکال هستند که معمولا تحلیل گران حرفه ای تمایل به استفاده از آنها دارند. با پیدا کردن کانال های روند در نمودار می توانید نقاطی که دارای پتانسیل برای خرید یا فروش هستند را به راحتی پیدا کنید. پس این مقاله را با دقت بخوانید.

    نحوه معامله بر اساس خط روند، حمایت و مقاومت

    زمانی که مفهوم حمایت و مقاومت را به خوبی دانستید. همچنین آنها را به صورت کامل و بدون نقص بر روی نمودار ترسیم کردید زمان آن می رسد که کمی جلوتر رویم. حالا باید بدانید که چگونه بر اساس خطوط روند، حمایت و مقاومت معامله کنید. در این مقاله با مفاهیم همچون بریک اوت و پول بک نیز آشنا خواهید شد.

    آشنایی با شمع های ژاپنی در تحلیل تکنیکال فارکس

    آشنایی با شمع های ژاپنی

    اگر به خاطر داشته باشید، در آخرین مقاله بخش آموزش فارکس مقدماتی به صورت مختصر با نمودارهای شمعی آشنا شدیم. حالا زمان آن رسیده بیشتر و بیشتر در مورد این شمع های جذاب بدانید و در معاملات از آنها استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد بادی و شَدو صحبت کنیم و بدانیم که اینها چه چیزی در مورد بازار به ما خواهند گفت.

    الگوهای پایه شمع ژاپنی: دوجی ، مارابوزو و فرفره

    بعد از اینکه آناتومی شمع های ژاپنی را در درس گذشته بررسی کردیم. اکنون سراغ بررسی الگوهای پایه شمعی ژاپنی می رویم. حالا باید بدانیم دوجی و  فرفره چیست؟ و مارابوزو دیگر چه طلسمی است؟! اینها شمع های پایه در الگوهای شمع های ژاپنی هستند و در تحلیل با استفاده از این شمع های به کار مان خواهند آمد.

    آشنایی با الگوهای شمعی تک کندلی

    حال که با شمع های پایه الگوهای کندل استیک آشنا شدیم زمان آن است که به سراغ الگوهایی برویم که تنها از یک کندل تشکیل شدند. الگوی چکش، مرد دارآویز، چکش معکوس و ستاره دنباله دار، الگوهایی بسیار پر تکرار و راحت. در این مقاله با این الگوها و معنی و مفهوم آنها آشنا می شویم.

    آشنایی با الگوهای شمعی دو کندلی

    الگوهای شمعی دو کندلی جزو معتبرترین الگوهای شمع های ژاپنی هستند. الگوی کندل پوششی یا انگالفینگ و انبرک بالا و پایین. با این الگوها در این مقاله آشنا شوید و ببینید که یک الگوی معتبر باید چه خصوصیاتی داشته باشد. مطالعه این مقاله حتما توصیه می شود.

    آشنایی با الگوهای شمعی سه کندلی

    الگوی ستاره صبحگاهی، ستاره شامگاهی، سه سرباز سفید و سه کلاغ سیاه الگوهای شمعی ژاپنی معروفی هستند که از سه کندل تشکیل می شوند. در این مقاله در مورد این الگوها صحبت خواهیم کرد و 7 نکته برای تشخیص ستاره صبحگاهی ایده آل را خواهیم گفت. همچنین با سایر شرایط مورد نیاز برای پیدا کردن الگوهای معتبر سه کندلی آشنا خواهید شد.

    ترکیب الگوهای شمعی با خطوط حمایت و مقاومت در انجام معاملات

    هرچند الگوهای شمعی ممکن است به خودی خود عمل کنند اما به هر حال هیچ چیز قطعی نیست. برای اینکه شانس موفقیت در معاملات را افزایش دهیم بهتر است از تایید چند روش تکنیکال استفاده کنیم. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه از ترکیب الگوهای شمعی و خطوط حمایت و مقاومت در معاملات خود استفاده کنید.

    فیبوناچی چیست و چه کاربردی دارد؟

    لئوناردو فیبوناچی یک ریاضیدان ایتالیایی بود که یک توالی رازآلود بین اعداد را کشف کرد. از این توالی اعداد در تصویف بسبت بین بعضی از اشیاء در طبیعت استفاده می شود. در معاملات فارکس نیز به طور گسترده از فیبوناچی در تحلیل تکنیکال استفاده می شود. در این مقاله با توالی فیبوناچی، سطوح فیبوناچی اصلاخی و سطوح فیبوناچی گسترشی ، سیووینگ سقف و سووینگ کف آشنا می شویم.

    چگونه از فیبوناچی اصلاحی در معاملات استفاده کنیم؟

    مسلما شناخت و آموزش هر ابزاری در تحلیل تکنیکال جهت استفاده از آن در معاملات است. حال که با فیبوناچی اصلاحی آشنا شدیم ابتدا ببینیم که چگونه آن را رسم کنیم ، سپس نحوه استفاده از فیبوناچی اصلاحی در معاملات را ببینیم. باهم بررسی کنیم که در روند صعودی و روند نزولی چگونه از فیبوناچی برای انجام معامله استفاده کینم

    استفاده از فیبوناچی اصلاحی با خطوط حمایت و مقاومت

    سطوح فیبوناچی خود نوعی حمایت و مقاومت محسوب می شوند. اگر فیبوناچی را با خطوط حمایت و مقاومت ترکیب کنیم حتما سطوح قابل اعتمادتری به دست خواهیم آورد. در این مقاله نحوه ترکیب این دو ابزار قدرتمند را آموزش خواهید دید.

    ترکیب فیبوناچی اصلاحی با الگوهای شمعی

    سطوح فیبوناچی و الگوهای شمعی ژاپنی هر دو از ابزارهای قدرتمند تحلیل تکنیکال هستند. حال تصور کنید که اگر این دو قدرتمند را با هم ترکیب کنید چقدر احتمال موفقیت تحلیل شما بیشتر خواهد شد. در این در به آموزش ترکیب فیبوناچی و الگوهای شمعی خواهیم پرداخت.

    ترکیب فیبوناچی اصلاحی و خطوط روند

    هر دوی خطوط روند و فیبوناچی اصلاحی ابزارهای خوبی برای معامله هستند. حالا تصور کنید که این دو را با هم ترکیب کنیم, حتما نتیجه خوبی در بر خواهد داشت. در این مقاله کمی به این مبحث خواهیم پرداخت.

    نحوه تعیین حد سود با فیبوناچی اکستنشن

    یک معامله خوب بدون اینکه در یک نقطه خوب از آن خارج شوید ارزش چندانی نخواهد داشت. فیبوناچی اکستنشن یکی از ابزارهایی است که به شما برای پیدا کردن یک نقطه خروج مناسب کمک می کند. در این درس با نحوه استفاده  از آن را آموزش می بینید.

    نحوه تعیین حد ضرر با استفاده از فیبوناچی اصلاحی

    ضرر در معاملات فارکس اجتانب ناپذیر است. اگر کسی به شما وعده معامله بدون ضرر داد بدانید که دروغگوی محض است. اما مدیریت معاملات ضرر ده یک هنر است، اینکه در اولین فرصت و بهترین نقطه از معامله اشتباه خود خارج شوید. فیبوناچی اصلاحی می تواند ابزاری برای پیدا کردن حد ضررهای مناسب باشد.

    خلاصه درس: معاملات فیبوناچی

    در درسهای گذشته در مورد فیبوناچی اصلاحی و اکستنشن و استفاده از آنها در معاملات فارکس آموزش دیدیم. در این مقاله مروری کوتاه و گذرا بر آنچه آموختیم خواهیم داشت.

    آموزش فارکس - اندیکاتور تحلیل تکنیکال

    اندیکاتور چیست و چه کاربردی دارد؟

    اندیکاتورها یکی از ابزارهای مهم در تحلیل تکنیکال هستند. اندیکاتور تکنیکال یک محاسبه ریاضی است که می تواند بر داده های قیمت و حجم اعمال شود. در این مقاله با تعریف و کاربرد اندیکاتور فارکس آشنا می شویم که مقدمه ای است برای درس های بعدی.

    اندیکاتور میانگین متحرک یا مووینگ اوریج چیست؟

    بدون شک معروفترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال چه در فارکس و چه در سایر بازارهای مالی، اندیکاتور میانگین متحرک است. از این مقاله وارد بحث اندیکاتور مووینگ اوریج یا میانگین متحرک خواهیم شد، تا ابتدا با خود اندیکاتور و سپس با نحوه استفاده از آن آشنا شویم.

    میانگین متحرک ساده یا SMA

    ساده ترین نوع میانگین متحرک ، میانگین متحرک ساده (SMA) است. در این آموزش به توضیح میانگین متحرک ساده خواهیم پرداخت و نحوه محاسبه آن را توضیح می دهیم.

    میانگین متحرک نمایی یا EMA

    همانطور که در درس قبل گفتیم، اسپایک ها (حرکات شارپ غیر بازاری) می توانند میانگین های متحرک ساده را گمراه کننده سازند. اما داستان میانگین متحرک نمایی متفاوت است. در این درس به میانگین متحرک نمایی و نحوه محاسبه آن می پردازیم.

    مقایسه میانگین متحرک ساد و نمایی

    حالا که با هردو اندیکاتور میانگین متحرک ساده و نمایی آشنا شدید ، احتمالاً از خود می پرسید که کدامیک بهتر است؟
    مزایا و معایب هر یک از این دو مووینگ اوریج را در این مقاله بیان خواهیم کرد. همچنین به شما خواهیم گفت چه زمانی از میانگین متحرک ساده و چه زمانی از میانگین متحرک نمایی استفاده کنید.

    نحوه استفاده از میانگین متحرک برای تشخیص روند

    یکی از شیرین ترین روش ها برای استفاده از میانگین متحرک در تعیین روند است. نحوه انجام این کار بسیار ساده است.
    در این درس از دوره آموزش رایگان فارکس به شما خواهیم گفت که چگونه از میانگین متحرک برای انجام این کار استفاده کنید. همچنین به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سینگنال های جعلی را فیلتر کنید.

    چگونه با تقاطع میانگین های متحرک معامله کنیم.

    پیش از این گفتیم که چگونه با رسم کردن میانگین های متحرک روی نمودارهای خود ، می توانید روند را تعیین کنید. از طرف دیگر جالب است بدانید که با استفاده از میانگین های متحرک همچنین می توانید تعیین کنید چه زمانی روند رو به اتمام بوده و امکان برگشت روند وجود دارد و بر این اساس وارد معامله شوید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

    نقش میانگین های متحرک به عنوان حمایت و مقاومت پویا

    روش دیگر استفاده از میانگین های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایت و مقاومت پویاست. آنها را پویا یا دینامیک می نامیم زیرا با خطوط حمایت و مقاومت افقی معمولی ، متفاوت هستند. بسته به حرکات قیمتی اخیر و پرایس اکشن، آنها دائماً در حال جابجایی هستند. در این آموزش در این باره و چگونگی شکست این مناطق صحبت خواهیم کرد.

    نحوه استفاده از پاکت های میانگین متحرک

    پاکت های میانگین متحرک ​​چیست؟ یکی از مباحثی که در مورد میانگین های متحرک در کمتر دوره آموزش فارکس به آن پرداخته شده است، بحث پاکت های میانگین متحرک یا Envelopes است. ما در این مقاله در این مورد صحبت خواهیم کرد و نحوه انجام معامله بر اساس پاکت های میانگین متحرک را توضیح می دهیم و خواهید دانست چگونه در متاتریدر از آن استفاده کنید.

    چگونه روندها را با روبان های میانگین متحرک تحلیل کنیم؟

    روبان میانگین متحرک مجموعه‌ای از میانگین‌ های متحرک با بازه‌های زمانی مختلف هستند که روی نمودار رسم می‌شوند. در این مقاله نحوه تنظیم روبان میانگین متحرک را آموزش می دهیم و به شما خواهیم گفت که چگونه بر اساس آن معامله کنید.

    چگونه روند را با میانگین متحرک های دسته ای (GMMA) معامله کنیم؟

    در ادامه دوره آموزش فارکس به اندیکاتور گاپی می پردازیم. اندیکاتور میانگین متحرک دسته ای (GMMA) رویکرد جالبی را با استفاده از روبان های میانگین متحرک فراهم می آورد. در مورد تنظیمات اندیکاتور گاپی و نحوه انجام معامله بر اساس آن در این مقاله به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

    خلاصه اندیکاتور میانگین متحرک و نحوه استفاده از آن

    خوب مقالات آموزشی اندیکاتور میانگین متحرک یا همون مووینگ اوریج به پایان رسید. سعی کردیم به صورت ساده و روان به توضیح میانگین های متحرک بپردازیم و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید از آنها در معاملات خود استفاده کنید. در این درس خلاصه ای در باره میانگین های متحرک خواهید خواند.

    چگونه از اندیکاتور بولینگر باند استفاده کنیم؟

    باند های بولینگر ، اندیکاتور تکنیکالی ساخته شده توسط جان بولینگر است که برای اندازه گیری میزان تلاطم بازار و شناسایی شرایط ” بیش خرید” یا ” بیش فروش” استفاده می شود. یکی از اندیکاتورهای به نسبت پر طرفدار در بازار فارکس و تحلیل تکنیکال، که در این مقاله به آن می پردازیم.

    چگونه از اندیکاتور کانال کلتنر استفاده کنیم؟

    کانال کلتنر یک اندیکاتور نوسانات قیمت است که توسط یک تریدر غلات به نام چستر کلتنر ابداع شد. وی نخستین بار این اندیکاتور را در کتاب خود به نام “چگونه می توان از کالاها کسب درآمد کرد” ، معرفی کرد. ما در این مقاله در مورد این اندیکاتور و نحوه معامله با آن را توضیح خواهیم داد.

    اندیکاتور مکدی MACD چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

    MACD  مخفف Moving Average Convergence Divergence  است. از این اندیکاتور تکنیکال برای شناسایی میانگین های متحرکی استفاده می شود که روند جدیدی را نشان می دهند ، چه صعودی باشد یا چه نزولی. مکدی یکی از محبوب ترین اندیکاتورهای فارکس است که نحوه استفاده از آن را در این مقاله خواهیم گفت.

    چگونه از اندیکاتور پارابولیک سار استفاده کنیم؟

    اندیکاتوری که می تواند به ما در تعیین نقطه پایان یک روند کمک کند ، پارابولیک سار یا Parabolic SAR (Stop And Reversal) نام دارد. اندیکاتور SAR Parabolic  نقطه هایی را بر روی نمودار قرار می دهد که نشان می دهد برگشت قیمت از آن نقاط احتمالا شکل می گیرد. برای آشنایی بیشتر با اندیکاتور پارابولیک، این مقاله را مطالعه کنید.

    چگونه باید از اندیکاتور استوکاستیک استفاده کنیم؟

    اسیلاتور Stochastic یکی دیگر از اندیکاتور های تکنیکال است که به معامله گران کمک می کند بتوانند بفهمند کجا احتمالا روند پایان می یابد. با استفاده از این اندیکاتور مناطق اشباع خرید و فروش و در نتیجه مناطق احتمالی تغییر روند را خواهیم شناخت.

    چگونه از اندیکاتور شاخص قدرت نسبی یا RSI استفاده کنیم؟

    شاخص قدرت نسبی یا RSI ، اندیکاتور مشهوری است که نخستین بار توسط یک تحلیلگر تکنیکال به نام J. Welles Wilder طراحی شد. این اندیکاتور به معامله گران کمک می کند بتوانند قدرت فعلی بازار را ارزیابی کنند. این مقاله را بخوانید با با این اندیکاتور محبوب فارکس آشنا شوید.

    چگونه از اندیکاتور ویلیامز استفاده کنیم؟

    محدوده درصد ویلیامز یا اختصارا ویلیامز ، یک اندیکاتور مومنتوم است که چگونگی رابطه قیمت پایانی با بالاترین و پایین‌ترین قیمت در محدوده زمانی مشخص را به شما نشان می‌دهد. با استفاده از این اندیکاتور می‌توانید تشخیص دهید چه موقع در یک جفت ارز اشباع خرید یا اشباع فروش اتفاق افتاده‌ است.

    چگونه از اندیکاتور ADX استفاده کنیم؟

    هنگام انجام معامله ، اندازه­ گیری قدرت روند ، صرف نظر از جهت آن، می ­تواند مفید باشد. اندیکاتور ADX، اندیکاتوری محبوب برای ارزیابی قدرت روند است. شاخص میانگین جهت­ دار یا به اختصار ADX نمونه دیگری از اندیکاتور اسیلاتوری است که در این مقاله به آن می پردازیم.

    اندیکاتور ایچیموکو و نحوه انجام معامله با آن

    یکی از اندیکاتورهای محبوب تحلیل تکنیکال اندیکاتور ایچی موکو است. اندیکاتوری با طرفداران متعصب و دو آتشه. اندیکاتور Ichimoku Kinko Hyo (IKH) اندیکاتوریست که مومنتوم قیمت در آینده را اندازه گیری کرده و مناطق حمایت و مقاومت را تعیین می کند. در این مقاله به صورت روان و به دور از پیچیدگی اندیکاتور ایچی موکو را به شما آموزش خواهیم داد.

    اندیکاتور ایچیموکو و نحوه انجام معامله با آن

    یکی از اندیکاتورهای محبوب تحلیل تکنیکال اندیکاتور ایچی موکو است. اندیکاتوری با طرفداران متعصب و دو آتشه. اندیکاتور Ichimoku Kinko Hyo (IKH) اندیکاتوریست که مومنتوم قیمت در آینده را اندازه گیری کرده و مناطق حمایت و مقاومت را تعیین می کند. در این مقاله به صورت روان و به دور از پیچیدگی اندیکاتور ایچی موکو را به شما آموزش خواهیم داد.

    نحوه ترکیب چند اندیکاتور در انجام معاملات

    حال که می دانید متداول ترین اندیکاتور های فارکس چگونه کار می کنند ، بهتر است با چند نمونه عملی از آنها آشنا شوید. حتی بهتر است ، که برخی از این اندیکاتور ها را با هم ترکیب کرده و ببینیم سیگنال های معاملاتی آنها چگونه صادر می شود. در حالت ایده آل ، ما می توانیم فقط یکی از این اندیکاتور ها را در نظر گرفته و دقیقاً بر مبنای آنچه این اندیکاتور به ما گفته معامله کنیم. اما ما در یک دنیای ایده آل زندگی نمی کنیم و هر یک از این اندیکاتور ها دارای نقص خاص خود هستند. با ترکیب اندیکاتورها می توانیم نواقص را کمتر کنیم.

    بهترین اندیکاتور تکنیکال فارکس چیست؟ مقایسه اندیکاتورها

    حال رسیدیم به جاهای خوب خوب داستان: بهترین اندیکاتور فارکس کدام است؟ هر اندیکاتور تکنیکال به خودی خود چقدر سودآور است؟ به هر حال ، معامله گران فارکس فقط برای زیبا کردن نمودارهای خود از این اندیکاتورهای تکنیکال استفاده نمی کنند. تریدر ها به دنبال کسب درآمد هستند! اگر این اندیکاتور ها سیگنال هایی را تولید کنند که عاقبت و سرانجام سودآوری نداشته باشند ، پس پاسخگوی تأمین نیازهای شما نیستند! در این مقاله اندیکاتورهای معروف را مقایسه و بررسی می کنیم.

    خلاصه درس : اندیکاتور های محبوب فارکس

    هر چیزی که در آموزش فارکس فرا می گیرید در نقش ابزاری است که به جعبه ابزار معامله گری شما افزوده می شود. ابزارهای شما ، منوط به اینکه از ابزار مناسب در زمان مناسب استفاده شود ، شانس اتخاذ تصمیمات صحیح در معاملات را افزایش می دهند.

    در این درس خلاصه ای از درس های گذشته در مورد اندیکاتورهای محبوب فارکس را در اختیار شما قرار می دهیم.

    اندیکاتور های پیشرو در برابر اندیکاتور های پسرو

    در این درس ، قصد داریم نحوه استفاده از این اندیکاتور های نموداری را ساده تر بیان کنیم. ما می خواهیم که شما نقاط قوت و نقاط ضعف هر یک از این ابزارها را کاملاً درک کنید ، تا بتوانید تعیین کنید که کدام یک از آنها برای شما مناسب و کدام یک برای شما مناسب نیستند. دو دسته اندیکاتور داریم 1- اندیکاتور های پیشرو 2- اندیکاتور های پسرو

    برای اینکه این دو نوع اندیکاتور را بهتر بشناسید این مقاله را با دقت بخوانید.

    اسیلاتور چیست؟ نحوه استفاده از اسیلاتور در پایان روند

    اسیلاتور چیست ؟ در این درس از دوره آموزش فارکس به اسیلاتورها می پردازیم. اسیلاتور به هر چیز یا داده ای گفته می شود که بین دو نقطه به بالا و پایین نوسان یا حرکت کند. به عبارت دیگر ، چیزی است که همیشه در جایی بین نقطه A و B قرار می گیرد. برخی اندیکاتورهای فارکس اسیلاتور هستند و در این مقاله به این دسته از اندیکاتور های می پردازیم.

    چگونه از مکدی برای تایید گرفتن وجود روند استفاده کنیم؟

    چگونه وجود یک روند را تشخیص می دهیم؟

    پیش از این گفتیم که اندیکاتور های مکدی و میانگین متحرک اندیکاتور هایی هستند که می توانند وجود روند را شناسایی کنند. این اندیکاتور ها به محض شکل گیری روند ها آنها را شناسایی می کنند، البته با کمی تاخیر! نیمه پر لیوان در رابطه با آنها این است که احتمال اشتباه کردن کمتر است. در این مقاله نحوه استفاده از مکدی MACD برای تشخیص روند را توضیح می دهیم.

    خلاصه درس: اندیکاتور های پیشرو و پسرو

    اندیکاتور های تکنیکال بخش مهمی از جعبه ابزار معاملاتی و تحلیل تکنیکال بسیاری از معامله گران فارکس را تشکیل می دهند.

    ما بر اساس زمان بندی سیگنال هایی که اندیکاتور های تکنیکال فراهم می آورند ، دو نوع اندیکاتور را مرور کردیم.

    در اینجا خلاصه ای از آنچه در درس های قبلی بحث شد ، ارائه می شود.

    الگوهای نموداری تحلیل تکنیکال

    تا اینجای آموزش فارکس ، زرادخانه ای از تسلیحات تکنیکال برای استفاده در هنگام نبرد در بازار در اختیار دارید. در ادامه ، شما به یک سلاح دیگر نیز دست خواهید یافت یعنی: الگوهای نموداری!

    الگوهای نموداری را همچون یک مین یاب در میدان مین در نظر بگیرید ، چراکه پس از اتمام آموزش آنها ، خواهید توانست “انفجارها” را بر روی نمودار ها پیش از آنکه رخ دهند مشاهده کنید. احتمالا چنین چیزی می تواند پول خوبی را برای شما داشته باشد.

    چگونه الگوی کف دوقلو و سقف دوقلو را معامله کنیم؟

    وقتی الگوی نموداری سقف دوقلو یا کف دوقلو ظاهر می شود ، بدین معناست که تغییر یا برگشت روند شروع شده است. بیایید ببینیم که چگونه می توان این الگوهای نموداری را شناسایی و معامله کرد. اینها یکی از الگوهای مهم نموداری هستند که در دوره فارکس و سایر بازارهای مالی از جمله بورس و رمز ارزها بررسی می شوند.

    چگونه الگوی سر و شانه را معامله کنیم؟

    الگوی نموداری سر و شانه یک الگوی برگشتی است و بیشتر اوقات در روند های صعودی مشاهده می شود.

    سر و شانه ها بواسطه سیگنال برگشت روند نزد معامله گران شناخته شده هستند.

    در این درس از آموزش فارکس ، ما به بحث در مورد الگو های برگشت روند ادامه می دهیم.

    چگونه باید الگوی کنج یا گوه را معامله کرد؟

    در الگوی کنج یا گُوِه دو خط روند به سمت هم همگرا می شوند.

    این بدان معنی است که میزان نوسان و حرکت قیمت در داخل الگوی کنج در حال کاهش است. کنج ها نشان دهنده مکث در روند فعلی هستند. هنگامی که با چنین ساختار و آرایشی روبرو می شویم ، نشان دهنده این است که معامله گران فارکس هنوز در حال تصمیم گیری هستند که در مرحله بعد جفت ارز را کجا و چگونه باید معامله کنند. برای آشنایی بیشتر با این الگو مقاله را بخوانید.

    چگونه می توان از الگوی مستطیل برای معامله استفاده کرد؟

    مستطیل یک الگوی نموداری است که وقتی قیمت در سطوح حمایت و مقاومت موازی محاصره می شود ، شکل می گیرد.

    مستطیل یک دوره تثبیت قیمتی یا بلاتکلیفی بین خریداران و فروشندگان را نشان می دهد. هر یک به نوبت در این راند مسابقه یک مشت می زنند اما هیچ یک از آنها نمی توانند بر دیگری تسلط یابند. با الگوی مستطیل در این مقاله آشنا می شویم.

    چگونه می توان پرچم های صعودی و نزولی را معامله کرد؟

    در ادامه بررسی الگوهای نموداری مهم در دوره آموزش فارکس ، در این درس به الگوی پرچم می پردازیم. همچون مستطیل ها ، پرچم ها نیز الگوهای نموداری ادامه دهنده هستند که پس از حرکت های قوی شکل می گیرند. پس از یک حرکت بزرگ رو به بالا یا رو به پایین ، خریداران یا فروشندگان معمولاً مکث می کنند تا نفسی تازه کنند و بعد جفت ارز را در همان جهت و مسیر بیشتر حرکت دهند.

    اگر مایلید با الگوی پرچم بیشتر آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

    چگونه باید الگوی نموداری مثلث را معامله کرد؟

    در الگوی مثلث ، قیمت با گذشت زمان در محدوده تنگ تر و تنگ تری  جابجا می شود و بعبارتی تصویری از نمایش نبرد بین گاوها و خرس ها را فراهم می آورد. در این درس به آموزش انواع الگوی مثلث می پردازیم. الگوی مثلث به طور کلی به عنوان “الگوی ادامه دهنده” دسته بندی می شود. سه نوع الگوی مثلث متقارن، مثلث صعودی و مثلث نزولی را در این درس توضیح خواهیم داد.

    خلاصه درس: 3 گروه اصلی الگوهای نموداری را بشناسیم

    تا اینجا الگوهای نموداری زیادی را به شما آموزش دادیم. در این درس کمی بیشتر در مورد نحوه استفاده از این الگوهای نموداری بحث خواهیم کرد تا بیشتر بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید!

    فقط دانستن نحوه عملکرد ابزار کافی نیست ، ما باید یاد بگیریم که چگونه از آنها استفاده کنیم. و با توجه به در اختیار داشتن این همه سلاح جدید در زرادخانه تحلیل تکنیکال خود ، بهتر است سودها را شکار کنید!

    پیوت پوینت در فارکس چیست؟

    معامله گران حرفه ای فارکس و بازار ساز ها از نقاط پیوت برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت احتمالی استفاده می کنند.

    به زبان ساده ، یک نقطه پیوت و سطوح حمایت / مقاومت آن مناطقی هستند که احتمالاً قیمت در آن مناطق می تواند تغییر جهت دهد. در این درس و چند درس بعدی به پیوت پوینت ها می پردازیم.

    چگونه پیوت پوینت را محاسبه کنیم؟

    نقطه پیوت و سطوح حمایت و مقاومت مربوطه ، با استفاده از قیمت باز شدن ، قیمت سقف ، قیمت کف و قیمت بسته شدن آخرین سشن معاملاتی محاسبه می شود. در این مقاله به فرمول محاسبه پیوت پوینت ها می پردازیم.

    چگونه از نقاط پیوت برای معامله در بازار رنج استفاده کنیم؟

    در واقع ، “پیوت” در لغت به معنای رسیدن به یک سطح حمایت یا مقاومت و سپس برگشت از آن است.رساده ترین راه برای استفاده از سطوح پیوت پوینت در معاملات فارکس استفاده از آنها دقیقاً مشابه سطوح حمایت و مقاومت عادی است. در این درس خواهیم گفت که چگونه از نقاط پیوت برای معامله در بازار رنج و بدون روند استفاه کنید.

    چگونه از نقاط پیوت برای معامله شکست ها استفاده کنیم؟

    درست مانند سطوح حمایت و مقاومت عادی ، سطوح پیوت نیز در تمام مواقع عمل نخواهند کرد.

    استفاده از نقاط پیوت برای معاملات رنج جواب می دهد ، اما نه همیشه. در مواقعی که این سطوح عمل نمی کنند ، باید ابزاری در جعبه ابزار فارکس خود آماده داشته باشید تا بتوانید از شرایط به نفع خود استفاده کنید! در این مقاله به معامله در شکست سطوح پیوت می پردازیم.

    چگونه از نقاط پیوت برای بررسی تمایلات بازار استفاده کنیم؟

    یک روش دیگر برای گنجاندن نقاط پیوت در استراتژی معاملاتی وجود دارد ، و آن استفاده از سطوح پیوت برای ارزیابی تمایلات بازار است.

    معنی چنین چیزی این است که شما می توانید تشخیص دهید که معامله گران در حال حاضر تمایل بیشتری به خرید جفت ارز دارند یا فروش آن. برای این کار تنها کافیست که نقطه پیوت را رصد کنید. این مقاله را با دقت بخوانید تا نحوه انجام این کار را آموزش ببینید.

    3 نوع پیوت پوینت دیگر : کاماریلا ، وودی و فیبوناچی

    روش استاندارد محاسبه نقاط پیوت تنها راه محاسبه نقاط پیوت نیست. معامله گران روی بهبود روش شناسایی نقطه پیوت اصلی کار کرده اند و اکنون به روش های دیگری نیز برای محاسبه نقاط پیوت دست یافته اند.

    در این درس ، ما در مورد روش های دیگر صحبت خواهیم کرد ، و همچنین فرمول هایی را برای محاسبه این سطوح به شما ارائه خواهیم داد.

    هیکن آشی چیست ؟

    احتمالاً با این سه نوع نمودار معروف آشنا هستید: نمودار خطی ، نمودار میله ای و نمودار شمعی ژاپنی. اما نمودار دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد آن بدانید که از تکنیک کاملاً متفاوتی برای نمایش حرکات قیمتی استفاده می کند.

    نمودار هیکین آشی. در این درس و چند درس بعدی به این مبحث می پردازیم.

    مقایسه نمودار شمعی هیکن اشی و نمودار شمعی ژاپنی

    خوب طبیعتا اولین سوالی که برای شما مطرح می شود این است که نمودار هیکن آشی که تفاوتی با نمودار شمعی معمولی دارد؟ اصولا چرا باید از هیکن آشی استفاده کرد؟ اگر پاسخ این سوالات را می خواهید مقاله زیر را مطالعه کنید.

    چگونه نمودار هیکن اشی را محاسبه و ترسیم کنیم؟

    با توجه به اینکه نمودار های هیکن آشی جزو پیش فرض های متاتریدر نیستند باید بدانیم که نحوه ترسیم آنها چگونه است. در این مقاله نحوه ترسیم کندل های هیکن آشی و فرمول محاسبه آن را توضیح خواهیم داد.

    چگونه از نمودار هیکین اشی استفاده کنیم؟

    در درس قبلی آموزش فارکس نحوه ترسیم هیکن آشی را آموختید، حال بیایید در مورد نحوه استفاده و خوانش نمودار شمعی هیکین آشی صحبت کنیم.

    فرض استفاده از نمودار هیکین اشی فیلتر شدن خطاهای (نویز های) بازار است و از آنجا که خطاها فیلتر می شوند ، شما اصولاً روند را بصورت لخت روی نمودار مشاهده می کنید. مقاله را بخوانید تا بیشتر بدانید.

    5 روش برای استفاده از هیکین آشی در معاملات

    همانطور که در درس قبلی گفته شد ، استفاده از نمودار هیکین اشی تشخیص روند ها را آسان تر می کند.

    هیکین آشی به معامله گران اجازه می دهد تا به دنبال پدیدار شدن روندهای جدید یا تغییر جهت روندهای موجود باشند. در این مقاله پنج روش اصلی برای استفاده از نمودارهای هیکن اشی در معاملات ارائه شده است.

    محدودیت های هیکین اشی چیست؟

    متأسفانه ، هیکین آشی جام مقدس نیست.

    دقیقاً همچون هر ابزار دیگری که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود ، هیکین آشی نیز مفید است اما نقاط ضعف یا محدودیت های خودش را دارد.

    بیایید بررسی کنیم که این محدودیت ها کدامند.

    محدودیت های هیکین اشی چیست؟

    متأسفانه ، هیکین آشی جام مقدس نیست.

    دقیقاً همچون هر ابزار دیگری که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود ، هیکین آشی نیز مفید است اما نقاط ضعف یا محدودیت های خودش را دارد.

    بیایید بررسی کنیم که این محدودیت ها کدامند.

    آموزش فارکس حرفه ای :

    با فرا گرفتن مطالب دو بخش گذشته حالا دیگر شما یک تریدر و معامله گر واقعی هستید و نه یک قمار باز. اما بهتر است کمی صبر کنید. مطالب این بخش شما را چندین گام به خروج از جمع معامله گران بازنده فارکس جلو خواهد برد. در بخش آموزش فارکس حرفه ای با سرفصل های زیر آشنا می شوید.

    • تئوری امواج الیوت چیست و چگون با آن تحلیل کنیم.
    • با تحلیل فاندامنتال فارکس و بازارهای مالی آشنا می شوید.
    • معامله اخبار اقتصادی مهم را فرا خواهید گرفت.
    • نحوه تحلیل احساسات بازار و گزارش COT را آموزش می بینید.
    • با معاملات انتقالی یا کری ترید آشنا می شوید.
    • مدیریت ریسک و معاملات را به خوبی خواهید شناخت.
    • و چگونگی طراحی یک سیستم معاملاتی شخصی را می آموزید.

     

    این تمام توان ما برای کمک به جامعه تریدرهای ایرانی است که امیدواریم کمکی هرچند کوچک در این زمینه باشد. در پایان لازم است دوباره متذکر شویم که بازارهای مالی اهرم دار از جمله فارکس دارای ریسک بالایی هستند و حتی فراگرفتن کامل مطالب این سایت نمی تواند تضمینی برای موفقیت شما باشد هر چند آروزی ما موفقیت شماست.

    امیدواریم فقط زمانی وارد این بخش شده باشید که دوره های آموزش مقدماتی و متوسطه را به خوبی گذرانده باشید. بعد از گذراندن دوره آموزش متوسطه فارکس زمان حرفه ای شدن است. در دوره آموزش فارکس پیشرفته با مباحث حرفه ای تر بازار فارکس آشنا خواهیم شد.

    تحلیل احساسات معامله گران، معامله اخبار اقتصادی، کری تریدینگ، مدیریت ریسک، ایجاد پلن معاملات، ایجاد سیستم معاملاتی و …

    بدون شک با مطالعه این مقالات آموشی پنجره ای جدید در باره معاملات فارکس به روی شما باز خواهد شد.

    کاربر گرامی مقالات این بخش در دست ویرایش است و به مرور تکمیل خواهد شد.

    آموزش امواج الیوت برای معاملات فارکس

    خوب از اینجا درسها کمی سخت تر می شوند، پس بیشتر دقت کنید. به یک قرن پیش بازگردیم ، زمانی که حسابرس حرفه ای و نابغه ای به نام رالف نلسون الیوت زندگی می کرد. الیوت با تجزیه و تحلیل ارزش سهام در طول نزدیک به 75 سال ، کشف کرد که بازارهای سهام که تصور می شد رفتاری تقریبا بی نظم دارند ، در واقع چنین نیستند. با خواندن این مقاله وارد دنیای امواج الیوت شوید.

    امواج محرک یا ایمپالس در نظریه الیوت

    آقای الیوت نشان داد که یک بازار روند دار بصورت آنچه او الگوی 3-5 موجی می نامد ، حرکت می کند. در این درس از آموزس امواج الیوت به این مبحث می پردازیم.

    الگوی 5 موجی اول امواج محرک یا پیشرو یا ایمپالس نامیده می شود.

    الگوی 3 موجی آخر ، امواج اصلاحی یا کِرکتیو نامیده می شود.

    امواج اصلاحی یا Corrective در نظریه امواج الیوت

    پس از روندهای 5 موجی، روندهای معکوس 3 موجی برای اصلاح روند ایجاد می شوند. طبق گفته الیوت ، 21 الگوی اصلاحی ABC از ساده ترین تا پیچیده ترین آن وجود دارد. اما نگران نباشید، همه این 21 الگو از سه الگوی زیگزاگ، الگوی فلت و الگوی مثلث ساخته شدند که بسیار ساده و قابل درک هستند.

    در این درس به آموزش امواج اصلاحی می پردازیم.

    امواج الیوت تو در تو

    همانطور که قبلاً اشاره شد ، امواج الیوت فرکتال هستند. هر موج از امواج فرعی (ریز موج) ساخته شده است. در این مقاله کمی بیشتر در مورد این مبحث صحبت خواهیم کرد و در ضمن تصویر خواهیم دید که مقصود ما چیست.

    سه قانون اصلی نظریه امواج الیوت

    همانطور که احتمالا حدس زده اید ، کلید استفاده از نظریه امواج الیوت در معاملات این است که بتوانید امواج را به درستی شناسایی کنید.

    با گذشت زمان و بهبود کارایی چشم در تشخیص اینکه بازار در چه موجی است ، می توانید بفهمید که در کدام طرف بازار اقدام به گرفتن پوزیشن کرده و باید خرید یا فروش بگیرید.

    در نام گذاری امواج سه قانون اصلی وجود دارد که “شکستنی نیستند”. این مقاله را بخوانین تا این قوانین را بدانید.

    سه قانون اصلی نظریه امواج الیوت

    همانطور که احتمالا حدس زده اید ، کلید استفاده از نظریه امواج الیوت در معاملات این است که بتوانید امواج را به درستی شناسایی کنید.

    با گذشت زمان و بهبود کارایی چشم در تشخیص اینکه بازار در چه موجی است ، می توانید بفهمید که در کدام طرف بازار اقدام به گرفتن پوزیشن کرده و باید خرید یا فروش بگیرید.

    در نام گذاری امواج سه قانون اصلی وجود دارد که “شکستنی نیستند”. این مقاله را بخوانین تا این قوانین را بدانید.

    چگونه با استفاده از امواج الیوت در فارکس معامله کنیم؟

    درس امروز احتمالاً همان چیزی است که همه شما منتظر آن بوده اید: استفاده از نظریه امواج الیوت در معاملات فارکس!

    به عنوان یک معامله گر الیوتی ، شما “شمارش امواج” را بدرستی خواهید آموخت.

    این بدان معنی است که برای پیش بینی آینده قیمت ها ، امواج را نام گذاری خواهید کرد تا ببینید که چگونه با الگوی موج الیوت مطابقت دارند.

    در این بخش ، ما آرایش هایی را بررسی خواهیم کرد و دانش خود از  امواج الیوت را برای تعیین نقاط ورود به بازار ، حد ضرر و نقاط خروج به کار خواهیم بست. پس بریم موج سواری!

    آموزش الگوهای هارمونیک در بازار فارکس AB=CD

    در این مقاله با کلیه الگوهای هارمونیک محبوب و معروف حال حاضر بازار فارکس آشنا خواهید شد.

    الگوها و پترن هایی نظیر گارتلی، پروانه، خرچنگ و خفاش و..

    نکته مهم در خصوص الگوهای هارمونیک دقیق بودن آنهاست پس حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید آنها را بدرستی تشخیص دهید!

    الگوی پروانه و خفاش – الگوی گارتلی ❤️ آموزش تصویری

    در این درس بصورت کامل و تصویری با سه الگوی مهم هارمونیک یعنی پروانه، خفاش و گارتلی آشنا خواهید شد.

    پیش نیاز این درس درک کامل مباحث مربوط به فیبوناچی بویژه فیبوناچی اصلاح می باشد.

    بنابراین پیش از مطالعه این درس اطمینان حاصل کنید دروس مربوط به فیوبناچی را پیش از این مطالعه کرده اید.

    3 گام برای معامله الگوهای قیمتی هارمونیک

    در این درس بصورت عملی خواهید آموخت چگونه باید با استفاده از الگوهای تکنیکالی هارمونیک اقدام به انجام معامله کرد.

    با مطالعه این درس گام به گام با مراحل کشف الگو، اندازه گیری اهداف و در پایان نحوه خرید و فروش ارزها با استفاده از الگوهای هارمونیک آشنا خواهید شد.

    واگرایی چیست ؟ واگرایی معمولی و مخفی کدامند

    در این درس با مبحث شیرین و بسیار مهم واگرایی ها در بازار فارکس آشنا خواهید شد.

    اینکه واگرایی چیست و چگونه شکل می گیرند؟ انواع واگرایی ها کدامند؟ نحوه تشخیص هر یک چگونه است؟ چگونه می توان با استفاده از واگرایی مخفی به معامله پرداخت؟ چگونه می توان با استفاده از واگرایی معمولی معامله کرد؟

    چگونه واگرایی ها را معامله کنیم؟

    در این درس بصورت عملی و گام به گام با نحوه معامله واگرایی ها آشنا خواهید شد.

    پیش نیاز این درس مطالعه و آگاهی از نحوه شکیل گیری کندل ها و روند ها می باشد. اطلاع از اندیکاتور استوکستیک نیز به درک بیشتر این درس کمک شایانی خواهد کرد.

    چگونه از ورود زود هنگام به معامله واگرایی ها پیشگیری کنیم؟

    در این درس خواهید آموخت چگونه می توان زودتر از موعد وارد معامله با استفاده از واگرایی نشد.

    ورود زودهنگام به معامله واگرایی یکی از آفت ها یا بهتر بگوییم دام های نهفته در معامله واگرایی هاست. با مطالعه این درس یاد خواهید گرفت چگونه می توان از چنین آفتی پیشگیری کرد و معاملات صحیحی بر مبنای واگرایی داشت.

    پیش نیاز این درس داشتن درک صحیح از مومنتوم و اشراف به مبحث اندیکاتور هاست.

    9 قانون برای معامله واگرایی ها

    در این درس 9 قانون مهم در ارتباط با نحوه معامله واگرایی ها خواهید آموخت.

    از آنجاییکه معامله با استفاده از واگرایی معامله بر خلاف روند است دقت فراوانی هنگام معامله بر اساس آن باید داشت تا در دام موارد کاذب نیفتیم.

    با مطالعه این 9 قانون طلایی در این درس می توانید استراتژی واگرایی خود را بیش از پیش بهینه سازید.

    برگه تقلب واگرایی

    با مطالعه این می توانید تمامی نکات و ترفندهای مربوط به معامله واگرایی ها را بصورت خلاصه و در یک صفحه نزد خود داشته باشید.

    پیش نیاز این درس اشراف کامل به مبحث اندیکاتورها و نحوه شکل گیری و استفاده از آنهاست.

    واگرایی ها سیگنال معاملاتی نیستند!

    در این درس خواهید آموخت که گرچه واگرایی ها یکی مهمترین و شیرین ترین مباحث در معاملات فارکس هستند اما با این وجود سیگنال قطعی معاملاتی نیستند!

    با مطالعه این درس یاد خواهید گرفت که تجربه نشان داده است از واگرایی ها اساسا بهتر است بعنوان تایید سیگنال معاملاتی استفاده کرد.

    محیط معاملاتی خود را بشناسید

    در این درس خواهید آموخت که شناخت از محیط و فضای معاملاتی تا چه حد برای انجام معاملات ضروری بوده و مفید است.

    با مطالعه این درس با انواع فضاهای معاملاتی آشنا خواهید شد و اهمیت هر یک را در انجام معاملات درک خواهید کرد.

    بازار روند دار چیست؟

    در این درس با مفهوم بازار دارای روند یا بازار رونددار آشنا خواهید  شد. 

    بازارهای روند دار یکی از مهمترین فضاهای معاملاتی است که بسیاری از معامله گران فارکس علاقمندند در آن به انجام معاملات خود بپردازند.

    با مطالعه این درس خواهید آموخت چگونه می توانید بازارهای دارای روند را شناسایی کنید.

    پیش نیاز این درس داشتن اطلاعات کافی از اندیکاتورهاست.

    بازار خنثی یا رنج چیست؟

    در این درس با یکی دیگر از شرایط و محیطهای معاملاتی آشنا خواهید شد: بازار رنج!

    بسیاری از معامله گران علاقمندند در بازارهای بدون روند یا رنج به انجام معاملات خود بپردازند.

    با مطالعه این درس خواهید توانست بازار رنج یا خنثی را از بازار رونددار متمایز ساخته و با استفاده از اندیکاتورها معاملات ثمربخشی داشته باشید.

    اصلاح روند یا برگشت روند؟

    در این درس با یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین مباحث معاملاتی آشنا خواهید شد: نحوه تشخیص اصلاح روند از برگشت روند.

    با مطالعه این درس ویژگی های هر یک از این دو مبحث را خواهید آموخت تا بتوانید در شناسایی هر یک تسلط کافی را داشته باشید.

    چگونه برگشت ها را شناسایی کنیم؟

    در این درس نحوه شناسایی و تشخیص برگشت یک روند را بصورت تخصصی به شما آموزش خواهیم داد.

    ویژگی های اصلی برگشت ها را گفته و به شما خواهیم آموخت چگونه می توانید با استفاده از فیبوناچی اصلاح و نقاط پیووت، برگشت ها را شناسایی کنید.

    از خود در برابر برگشت ها محافظت کنید!

    در این درس مرور و جمع بندی خواهیم داشت بر مباحث مربوط به شناسایی برگشت روندها.

    در این درس همچنین خواهید آموخت چگونه می توانید با استفاده از یک سری ترفندها در دام برگشت روند نیفتید.

    چگونه شکست یا بریک اوت را معامله کنیم؟

    در این درس با مبحث شکست یا بریک اوت در معاملات فارکس و نحوه معامله با استفاده از آنها آشنا خواهید شد.

    شکست یا بریک اوت یکی از مهمترین مفاهیم معاملات فارکس است که با استفاده از آن می توان معاملات بهینه تری داشت.

    پیش نیاز این درس اشراف به مباحثی از جمله سطوح فیبوناچی و نقاط پیووت می باشد.

    چگونه تلاطم بازار را اندازه گیری کنیم؟

    در این درس با مبحث نواسنات بازار یا همان تلاطم بازار آشنا خواهید شد.

    میزان تلاطم بازار یکی از موضوعاتی است که آگاهی از درجات و شدت آن می تواند کمک شایانی به معاملات ما کند.

    با مطالعه این درس خواهید آموخت چگونه می توان با استفاده از برخی اندیکاتورهای محبوب و مطرح نرم افزار معاملاتی از میزان تلاطم قیمت آگاه شد.

    انواع شکست (بریک اوت)

    در این درس با انواع شکست ها آشنا خواهید شد.

    با مطالعه این درس خواهید آموخت که شکستها انواع مختلفی دارند و باید بر اساس هر نوع شکست به شکل دیگری اقدام به معامله کرد.

    چگونه شکست ها را با استفاده از خط روند، کانال و مثلث معامله کنیم؟

    در این درس با نحوه معامله شکست ها با استفاده از خطوط روند، کانال ها و مثلث ها آشنا خواهید شد.

    با مطالعه این درس با نحوه معامله شکست ها بیش از پیش آشنا خواهید شد و نحوه معامله با استفاده از شکست ها را در شرایط مختلف بازار خواهید آموخت.

    چگونه قدرت یک شکست را اندازه گیری کنیم؟

    یکی از چالش برانگیز ترین مباحث در هنگام معامله شکست ها آگاهی از میزان قدرت یک شکست است. در این درس با نحوه محاسبه و اندازه گیری قدرت یک شکست آشنا خواهید شد.

    پیش نیاز این درس اطلاع از نحوه استفاده اندیکاتور های RSI و مکدی می باشد.

    چگونه شکست های جعلی را تشخیص دهیم؟

    در این درس خواهید آموخت چگونه می توان شکست جعلی را از شکست واقعی تشحیص داد. از مهمترین نکات تشخیص شکست کاذب از شکست حقیقی، توجه به شکسته شدن صحیح حمایت ها و مقاومت ها می باشد.

    محوسازی شکست

    یکی از مهمترین موارد در معامله شکستها، استفاده از روش محوسازی شکست در زمان برخورد با شکست های کاذب است. در این درس خواهید آموخت چگونه می توان با محوسازی شکست در دام شکست های کاذب نیفتاد.

    چگونه شکست های کاذب را معامله کنیم؟

    در این درس نحوه معامله شکست های کاذب بطور کامل برای شما توضیح داده می شود. 

    پیش نیاز مطالعه این درس، شناخت دقیق الگوهای نموداری از جمله سر و شانه و کف دوقلو و سقف دوقلو می باشد.

    نحوه معامله شکست ها و شکست های کاذب

    در این مقاله تمامی دروس مربوط به نحوه معامله شکست ها و شکست های کاذب بصورت خلاصه و یکجا ارائه می گردد.

    نحوه معامله شکست ها، از جمله مهارات مهمی است که یک تریدر باید به آن اشراف داشته باشد.

    تحلیل بنیادی چیست؟

    در این درس با مفهوم تحلیل بنیادی شما را آشنا خواهیم ساخت. تحلیل بنیادی یکی دیگر از انواع تحلیل در بازارهای مالی است.

    گزارشات اقتصادی، اخبار و آمار اقتصادی و شاخص های اقتصادی از جمله تورم، آمار بیکاری و.. همگی در دسته تحلیل بنیادی قرار می گیرند که با تمامی این مفاهیم در این درس آشنا خواهید شد.

    چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟

    در این درس با اهمیت مفهوم نرخ بهره بانکی هر اقتصاد در تحلیل های بنیادی بازار فارکس آشنا خواهید شد.

    نرخ بهره برای واحد پول هر کشور یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قدرت یا ضعف یک ارز است.

    با مطالعه این درس همچنین مفهوم نرخ بهره اسمی و نرخ بهره واقعی را درک خواهید کرد.

    سیاست های پولی چگونه بر بازار فارکس تاثیر می گذارند؟

    در این درس با چگونگی تاثیر سیاست های پولی بانک مرکزی هر کشور بر ارز آن اقتصاد آشنا خواهید شد.
    بانک های مرکزی، برای دستیابی به اهداف خود، عمدتا از سیاست های پولی برای کنترل شرایط استفاده می کنند.
    در این درس همچنین با انواع سیاست های پولی که هر کشور می تواند برای کنترل اوضاع اقتصادی هر کشور اعمال کند آشنا خواهید شد.

     

    سیاست های انقباضی و انبساطی بانک های مرکزی

    در این درس با یکی از مهمترین مفاهیم و مباحث تحلیل بنیادی بازرهای ارز و فارکس آشنا خواهید یعنی: سیاست های انبساطی و انقباضی بانک های مرکزی و کشورها.

    با مطالعه این درس خواهید دانست که اگر معامله گران فارکس آمار و صحبت ها را مطابق با انتظارات فعلی بازار نبینند، واکنش بیشتری به تحرکات بانک مرکزی و تغییرات نرخ بهره نشان می دهند.

    چه عوامل بنیادی بر نرخ ارز تاثیر می گذارند؟

    در این درس با عوامل و مولفه های تاثیرگذار بر نرخ ارز یا واحد پول هر کشور آشنا خواهید شد.
    عواملی همچون جریان سرمایه، چشم انداز اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و.. از مهمترین این عوامل هستند.
    همچنین بی ثباتی در دولت ها یا تغییر در مدیریت ها می تواند ارتباط مستقیمی با اقتصاد آن کشور دارد.

    از کجا اخبار فارکس و آمار اقتصادی بازار را بدست آوریم؟

    خبرهای اقتصادی از جمله عوامل بسیار مهم در زمان تحلیل بنیادی است.
    اما چگونه و از کجا باید آمار و خبرهای اقتصادی را پیدا کرد؟
    با مطالعه این درس منابع معتبر و محبوب معامله گران بازار برای رصد خبرهای اقتصادی و تاریخ انتشار آنها را خواهید دانست.

    پیش بینی بازار از اخبار و اثر گذاری آن بر جفت های ارزی

    انتشار خبرهای اقتصادی تاثیر بزرگی بر نوسانات و حرکت های قیمتی دارند.
    در این درس با چگونگی واکنش بازار به آمار و خبرهای اقتصادی آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس متوجه خواهید شد که در بیشتر مواقع بازار پیش از انتشار خبر نتیجه را پیش بینی و آن را در قیمت لحاظ می کند.

    جفت ارز کراس چیست؟

    در این درس با جفت ارزهای کراش آشنا خواهید شد. ارزهای کراس یکی دیگر از انواع جفت ارزها هستند که معامله گران فارکس باید معامله آنها را نیز در نظر گیرند چراکه آنها نیز گاها فرصتهای معاملاتی خوبی را فراهم می آورند.

    چرا باید ارزهای کراس را معامله کنیم؟

    در این درس با ارزهای کراس و ویژگی های آنها بیش از پیش آشنا خواهیم شد.
    با مطالعه این درس خواهید آموخت که علاوه بر جفت ارزهایی که در آنها دلار امریکا حضور دارد جفت ارزهایی نیز وجود دارند که دلار امریکا در آنها حضور نداشته اما قابل رصد و معامله هستند.

    ارز های کراس روند بگیر و خوش معامله هستند!

    اگر شخصیت معاملاتی شما طوری است که دوست دارید روی روندها معامله کنید، حتما این درس را مطالعه کنید. معامله جفت ارزهای کراس احتمالا بمراتب آسان تر از جفت های اصلی است. با مطالعه این درس مشاهده خواهید کرد که حرکت ها و نوسانات ارزهای کراس بسیار نرم تر صورت می گیرد.

    اختلاف نرخ بهره ها را معامله کنید!

    نرخ بهره بانکی یکی از مهمترین مباحث در تحلیل بنیادی بازار فارکس است. وجود اختلاف در نرخ بهره ارزهای کراس فرصتهای معامللاتی با ریسک پایین خوبی را فراهم می آورد. با مطالعه این درس این روش معاملاتی را خواهید آموخت.

    مراقب معامله بر روی کراس های ارزی مبهم باشید!

    در این درس با برخی از ریسک های موجود در معامله جفت ارزهای کراس آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس تفاوت میان معامله جفت ارزهای اصلی و جفت ارزهای کراس را بیش از پیش درک خواهید کرد.

    چگونه کراس های ارزی را بنیادی معامله کنیم؟

    در این درس با روش معامله جفت ارزهای کراس با استفاده از تحلیل فاندامنتال یا بنیادی آشنا خواهید شد. بی گمان تحلیل بنیادی یکی از انواع تحلیل است که همواره می توان از آن برای معامله انواع نمادهای معاملاتی و جفت ارزها استفاده کرد.

    چگونه جفت ارز مصنوعی را معامله کنیم و چه بسا نباید؟!

    در این درس با نحوه تشکیل جفت ارزهای مصنوعی یا سینتتیک آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که ایجاد یک جفت ارز مصنوعی (سینتتیک) مستلزم باز کردن دو پوزیشن جداگانه است که هر پوزیشن، مارجین مربوط به خود را نیاز دارد.

    معامله کراس های یورو و ین

    در این درس به معرفی نحوه معامله جفت ارزهای ین و یورو خواهیم پرداخت. منطقه یورو و ژاپن از جمله اقتصادهای مهم در جهان هستند و معامله ارزهای هر یک نیز از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

    چگونه از کراس های ارزی برای معامله جفت ارزهای اصلی استفاده کنیم؟

    حتی اگر نمی خواهید کراس های ارزی را معامله کنید و می خواهید فقط به معامله جفت ارزهای اصلی بپردازید، باز هم می توانید از کراس ها برای اتخاذ تصمیمات معاملاتی استفاده کنید. با مطالعه این درس خواهید آموخت که کدامیک از جفت ارزهای کراس چنین قابلیت و ویژگی دارند.

    چگونه جفت ارزهای کراس بر جفت ارزهای دلاری تاثیر می گذارند؟

    در این درس خواهید آموخت که نحوه تاثیرگذاری جفت ارزهای کراس بر ارزهای دلاری چگونه است. با مطالعه این درس متوجه خواهید شد که در برخی از شرایط بازار معامله کراس های ارزی می توانند همچون یک چتر نجات عمل کنند.

    خلاصه درس: کراس های ارزی

    در این درس مروری خواهیم داشت بر آنچه پیرامون جفت ارزهای کراس گفته شد. از معامله بر روی کراس های مبهم گرفته تا نحوه شکل گیری ارزهای مصنوعی و نحوه معامله اختلاف نرخ بهره با کراس های ارزی، همه و همه در این درس جمع بندی شده است.

    معامله با چندین تایم فریم در فارکس

    در این درس با نحوه معامله با استفاده از چندین تایم فریم یا چارچوب زمانی آشنا خواهید شد. به فرآیند بررسی یک جفت ارز در یک قیمت مشخص اما در تایم فریم ها یا چارچوب های زمانی مختلف. تحلیل با استفاده از چندین تایم فریم گویند. با طمالعه این درس خواهید دانست که تمرکز شما بر کدام تایم فریم باید باشد.

    در چه تایم فریمی معامله کنم؟

    یکی از پرسش های متداولی که بسیاری از معامله گران همخواره با ان روبرو هستند اینست در چه تایم فریمی باید معامله کرد؟! با مطالعه این درس ویژگی های هر یک از چارچوب های زمانی را دانسته و می توانید تایم فریم بهتر را با توجه به شخصیت معاملاتی خود انتخاب کنید.

    بهترین تایم فریم برای معامله کردن کدام است؟

    در این درس به شما خواهیم گفت که بهترین تایم فریم کدام تایم فریم است؟! آیا دوست دارید کارها را با تامل و به آهستگی انجام دهید؟ دوست دارید روی هر معامله ای که انجام می دهید وقت گذاشته و عجله نکنید؟
    حتما این درس را مطالعه کنید تا با ویژگی های هر یک آشنا شوید.

    چرا هنگام معامله در فارکس باید چندین تایم فریم را بررسی کرد؟

    در این درس خواهید آموخت که چرا باید هنگام معامله چندین تایم فریم را همزمان با هم بررسی کرد. با مطالعه این درس با تهدید ها و کاستی های تحلیل تنها بر اساس یک چارچوب زمانی آشنا خواهید شد و در واقع خواهید دانست که معامله کردن بر اساس فقط یک تایم فریم کار افراد مبتدی است.

    چگونه با بررسی چندین تایم فریم نقاط ورود و خروج بهتری پیدا کنیم؟

    در این درس با نحوه پیدا کردن نقاط ورود و خروج با استفاده از چندین تایم فریم آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید آموخت که چگونه نه تنها روی فقط یک تایم فریم معاملاتی قفل نشوید بلکه نمودارها را طوری بزرگ و کوچک کنید که بتوانید معاملات موفقیت آمیزی داشته باشید.

    معامله با سه تایم فریم

    در این درس خواهید آموخت که چرا معامله کردن با استفاده از سه تایم فریم گزینه ای مطلوب برای معامله کردن است. با مطالعه این درس همچنین متوجه خواهید شد که اگر چارچوب های زمانی بسیار به هم نزدیک باشند، قادر نخواهید بود تفاوت ها را تشخیص دهید، که کار را کاملا بی فایده می سازد.

    خلاصه درس: تحلیل با استفاده از چندین تایم فریم

    در این درس جمع بندی داریم بر تمامی مباحث مطرح شده بر نحوه معامله با استفاده از چندین تایم فریم. حتما این درس را مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید تمامی نکات و مباحث مربوط به تحلیل با استفاده چندین تایم فریم را می دانید.

    احساسات بازار یا مارکت سنتیمنت Sentiment

    در این درس با یکی از مهم ترین مباحث و مفاهیم بازارهای مالی آشنا خواهید شد: یعنی جو بازار یا مارکت سنتیمنت! با مطالعه این درس خواهید آموخت که چرا توجه صرف به الگوهای تکنیکالی راهگشا نیستند. وظیفه شما بعنوان یک معامله گر فارکس این است که حس و جو بازار را بسنجید و بعد اقدام به معامله کنید.

    گزارش تعهدات معامله گران (کات)

    در این درس با گزارش تعهد معامله گران یا اصطلاحا کات آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید آموخت این گزارش اساسا چه چیزی است؟ چه زمانی منتشر می شود؟ و چه چیزی را بررسی و اندازه گیری می کند؟ و ارتباط آن با مارکت سنتیمنت چیست؟!

    چگونه گزارش کات COT را پیدا کنیم؟

    در این درس گام به گام به شما آموزش خواهیم داد که از کجا می توان گزارش کات را پیدا کرد؟ و نیز هر یک از اجزای تشکیل دهنده آن را چگونه می توان پیدا کرد؟

    چگونه گزارش تعهدات معامله گران (کات) را بخوانیم؟

    در این درس به بحث شیرین نحوه خواندن و  تفسیر گزارش کات خواهیم پرداخت. این درس با ذکر مثال نحوه تاثیر انتشار گزارش کات بر بازار و نحوه معامله با استفاده از آن را به شما آموزش خواهد داد.

    استراتژی معامله با گزارش کات

    در این درس بصورت نموداری و تکنیکال استراتژی معامله با استفاده از گزارش تعهدات معامله گران (کات) ارائه شده است. با مطالعه این درس بیش از پیش با نحوه معامله با استفاده از گزارش کات آشنا شده و می توانید درک بهتری از نوسانات بازار داشته باشید.

    چگونه با استفاده از گزارش کات، سقف و کف قیمت را انتخاب کنیم؟

    در این درس بطور تخصصی نحوه انتخاب و پیدا کردن کف و سقف بازار را با استفاده از گزارش کات به شما آموزش خواهیم داد. با مطالعه این درس خواهید دانست که هر یک از بخش های گزارش کات نشانگر سطوح تکنیکالی هستند و می توانند در پیدا کردن نقاط کف و سقف تکنیکال راهگشا باشند.

    چگونه اندیکاتور کات مخصوص خودمان را بسازیم؟

    در این درس خواهید آموخت که چگونه می توانید اندیکاتور کات مخصوص خودتان را بسازید! داشتن چنین شاخص یا اندیکاتوری در سیستم معاملاتی هر کس می تواند بسیار مفید واقع شود چراکه در شناسایی نقاط برگشت بازار کمک شایانی می کند.

    چگونه گزارش کات را تفسیر کنیم؟

    در این درس با مبحث مهم نحوه خواندن و تفسیر گزارش کات آشنا خواهید شد. بیاد داشته باشید که گزارش کات حاوی اطلاعات تخصصی است و برای خواندن و تفسیر آن باید به مفاهیم آن آشنا و مسلط بود.

    خلاصه درس: جو بازار

    در این درس مروری خواهیم داشت بر کلیه مطالب گفته شده در خصوص بحث جو بازار یا مارکت سنتیمنت. با مطالعه این درس خواهید دانست که گزارش کات یکی مهم ترین شاخص ها برای درک ها هیجان یا جو بازار است.

    خبرها موجب حرکت بازار فارکس می شوند

    در این درس شما با مبحث معامله خبرها در بازار فارکس آشنا خواهید شد. آنچه پشت نوسانات بازار و تشکیل کف و سقف ها و.. وجود داشته و بعبارتی موتور محرک بازار است اخبار اقتصادی است. با مطالعه این درس خواهید دانست که صرف نظر از مباحث تکنیکال، خبر، سوخت حرکت ماشین فارکس است!

    راهنمای نحوه معامله خبر در فارکس

    در این درس با نحوه معامله خبرها بصورت تخصصی و بسیار ساده آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس به ریسک های نهفته در زمان معامله خبرها و همچنین افزایش هزینه های معاملاتی پی خواهید برد.

    چگونه زمان انتشار خبر در فارکس معامله کنیم؟

    در این درس با گزارش های خبری که ارزش معامله کردن را دارند آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که کدامیک از گزارشات و خبرهای اقتصادی مهمتر از سایرین بوده و می توانند فرصت های معاملاتی خوبی را با خود همراه آورند.

    2 روش برای معامله خبر

    در این با دو روش متداول و محبوب معامله گران مجرب بازار برای معامله خبرها آشنا خواهید شد. در طول این درس همچنین به اصطلاح معروف “شایعه را بخر، خبر را بفروش” نیز می پردازیم.

    چگونه با یک سوگیری جهت دار به معامله خبر بپردازیم؟

    در این درس با نحوه معامله خبر با استفاده از روش سوگیری جهت دار آشنا خواهید شد. پیش نیاز مطالعه این درس تسلط و اشراف به مبحث شکست یا بریک اوت در تحلیل تکنیکال می باشد.

    چگونه با استفاده از استراتژی ترید خورجینی به معامله خبر بپردازیم؟

    در این درس با اصطلاح استراتژی ترید خورجینی آشنا خواهیم شد. این اصطلاح اساسا چیست؟ چه معنایی دارد؟ و چگونه می توان با استفاده از آن به معامله پرداخت. حذف هر گونه احساسات و عواطف در معاملات از مهم ترین فواید کاربرد این استراتژی است.

    خلاصه درس: معامله خبر

    در این درس جمع بندی خواهیم داشت بر کلیه مباحث گفته شده پیرامون معامله خبر. پیش از آنکه اقدام به معامله خبر کنید حتما این درس را جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص معامله خبر مطالعه فرمایید.

    کری ترید یا معاملات انتقالی چیست؟

    در این درس با مفهوم کری ترید یا معاملات انتقالی آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید آموخت که چگونه می توان حتی اگر قیمت به مدت طولانی نیز دقیقاً ثابت بماند، باز هم می تواند درآمد زا باشد.

    کری ترید ارزی چیست؟

    در این درس به مبحث مهم کری ترید بیشتر خواهیم پرداخت و از نحوه انجام کری ترید ارزی با شما خواهیم گفت. با مطالعه این درس و مرور یک مثال از کری ترید خواهید توانست مفهوم معاملات انتقالی یا کری ترید را بطور کامل درک کنید.

    چه زمانی کری ترید جواب می دهد و چه زمانی جواب نمی دهد!

    در این درس خواهید آموخت که چه زمانی کری ترید جواب می دهد و چه زمانی جواب نمی دهد. بعبارتی چه زمانی باید اقدام به کری ترید کرد و چه زمانی نکرد. با مطالعه این درس مفهوم ریسک پذیری و ریسک گریزی را بطور کامل خواهید آموخت

    ریسک کری ترید و ضوابط آن

    در این درس از ریسک های نهفته در معاملات انتقالی یا کری ترید خواهیم گفت. با مطالعه این درس همچنین خواهید آموخت که چگونه می توان جفت ارز مناسب کری ترید را پیدا کرد.

    خلاصه درس: معاملات انتقالی یا کری ترید

    در این درس جمع بندی خواهیم داشت بر تمامی مباحث گفته شده پیرامون معاملات انتقالی یا کری ترید. برای اطلاعات تکمیلی در خصوص مفهوم کری ترید و نحوه انجام آن حتما این درس را در پایان مطالعه فرمایید.

    شاخص دلار امریکا یا USDX چیست؟

    در این درس با مفهوم شاخص دلار آشنا خواهید شد. شاخص دلار یکی مهمترین مفاهیم و مباحث نه تنها در فارکس بلکه در تمامی سطوح تحلیل بنیادی است. با مطالعه این درس با انواع شاخص دلار و نحوه محاسبه و تشکیل آنها آشنا خواهید شد.

    چگونه شاخص دلار امریکا را بخوانیم؟

    در این درس نحوه خواندن و تفسیر شاخص دلار را به شما آموزش خواهیم داد. با مطالعه این درس همچنین با فرمول محاسبه شاخص دلار نیز آشنا خواهید شد.

    چگونه از شاخص دلار در معاملات فارکس استفاده کنیم؟

    در این درس نحوه انجام معاملات با استفاده از شاخص دلار را خواهید آموخت. از آنجاییکه شاخص دلار یکی از مهمترین مباحث بازار فارکس است، می تواند بر طیف گسترده ای از جفت ارزها اثرگذار باشد. با مطالعه این درس خواهید دانست که با مطالعه و بررسی شاخص دلار می توانید تصویر بهتری از بازار نزد خود داشته باشید.

    شاخص دلار وزنی-تجاری

    در این درس به شاخص دلار وزنی تجاری خواهیم پرداخت. شاخص دلار وزنی تجاری یکی دیگر از انواع شاخص دلار است که با مطالعه این درس نحوه خوانش و تفسیر آن را خواهید آموخت.

    شاخص نقدی دلار بلومبرگ

    در این درس شاخص نقدی دلار بلومبرگ را به شما معرفی خواهیم کرد. شاخص نقدی دلار بلومبرگ یکی دیگر از انواع شاخص دلار است که سالانه تعدیل و اصلاح می شود و مطالعه و تفسیر آن اطلاعات زیادی در خصوص بسیاری از ارزهای مهم بازار فارکس در اختیار معامله گران قرار می دهد.

    نظریه لبخند دلار

    در این درس با یکی از مهمترین نظریه های مرتبط با دلار امریکا آشنا خواهید شد. یعنی نظریه لبخند دلار! با مطالعه این درس و مرور مثال های متعدد خواهید دانست که چرا دلار امریکا در سناریوهای مختلف معاملاتی ضعیف یا قوی می شود.

    چگونه طلا بر AUD/USD و USD/CHF تاثیر می گذارد؟

    در این با نحوه تاثیرگذاری طلا بر دو جفت ارز AUD/USD و USD/CHF آشنا خواهید شد.
    با مطالعه این درس خواهید دانست که کدام جفت ارزها بسیار مرتبط با طلا بوده و چرا این جفت ارزها همبستگی شدیدید با طلا دارند. دانست این مورد کمک شایانی به روند معاملاتی ما می کند.

    چگونه نفت با USD/CAD نوسان می کند؟

    در این درس از نحوه رابطه USD/CAD و نفت سخن خواهیم گفت. نفت یکی از مهمترین کالاهایی است که قیمت آن بر اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان تاثیر مستقیم دارد. با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که رابطه دلار کانادا و دلار امریکا با نفت چگونه است.

    رابطه نفت و دلار امریکا در حال تغییر کردن است

    در این درس از افق پیش روی ماده نفت و چگونگی همبستگی آن با دلار امریکا خواهیم گفت. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا رابطه نفت و دلار امریکا در حال تغییر کردن است و معامله گران چگونه می توانند از این نکته به نفع خود استفاده کنند.

    چگونه بازده اوراق قرضه بر نوسانات ارزی تاثیر می گذارد؟

    در این درس با اوراق قرضه و بازدهی آنها و نحوه اثرگذاری بر اقتصادها و ارزها آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که دقیقا رابطه قیمت اوراق و بازدهی اوراق به چه صورت است.

    چگونه اسپرد اوراق بین دو کشور بر نرخ تبدیل ارز آنها اثر می گذارد؟

    در این درس از نحوه اثرگذاری اختلاف بازدهی بین اوراق دو کشور و نرخ ارز خواهیم گفت. تفاوت نرخ اوراق نشانه چه چیز است؟ نرخ بهره و نرخ اوراق چه ذهنیتی برای معامله گران ایجاد خواهد کرد. همگی اینها با ذکر مثال به تفصیل در این درس برای شما توضیح داده خواهد شد.

    چگونه اوراق درآمد ثابت بر نوسانات ارزی تاثیر می گذارد؟

    در ادامه مباحث مربوط به نرخ اوراق و بازدهی آنها، در این درس نحوه اثرگذاری آنها بر نوسانات ارزی آشنا خواهیم شد. با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که چگونه می توان به آمار و داده های مربوط به اوراق قرضه دولتی و شرکتی هر کشور دسترسی پیدا کرد.

    فارکس و بازارهای بورس در جهان

    در این درس به رابطه بازار فارکس و بورس های جهانی خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس با اهم بازارهای سهام یا بورس در جهان آشنا خواهید شد و چگونگی تاثیر آنها بر یکدیگر را بطور کامل درک خواهید کرد.

    رابطه بین سهام و فارکس

    در ادامه مباحث مربوط به بازار فارکس و بازار سهام، در این درس نگاهی دقیق تر خواهیم داشت بر همبستگی بین سهام شرکت های یک اقتصاد و جفت ارزها. با مطالعه این درس رابطه بین معاملات فارکس و بازارهای سهام در سراسر جهان را بیش از پیش درک خواهید کرد.

    چگونه بازار سهام بر بازار فارکس تاثیر می گذارد؟

    در ادامه مباحث مربوط به رابطه بورس های جهان و بازار فارکس، در این درس بطور دقیق تر از چگونگی تاثیر بازار سهام امریکا و بازار سهام ژاپن بر ارزهایی نظیر دلار امریکا و ین ژاپن خواهیم گفت. شاخص نیکی و شاخص داو دو شاخص مهم جهانی هستند که ضعف یا قدرت هر یک می تواند تاثیر زیادی بر جفت ارزها داشته باشد.

    چگونه می توان از جفت ارز EUR/JPY همچون یک اندیکاتور پیشرو برای سهام استفاده کرد؟

    در این درس نگاهی خواهیم داشت به چگونگی استفاده از جفت ارز EUR/JPY بعنوان نماگری برای بازار سهام. در دروس پیشین آموختید که می توان از بازارهای سهام در جهان برای تحلیل جفت ارزهای فارکسی استفاده کرد. با مطالعه این درس خواهید دانست که رابطه جفت ارز یورو ین و پوشش ریسک چگونه است.

    یک برگه تقلب برای تحلیل بین بازارها

    در این درس یک برگه تمیز و شسته و رفته برای تحلیل رابطه بین بورس های جهان و جفت ارزهای اصلی بازار فارکس خدمت شما ارائه شده است. شما می توانید این درس را در مرورگر خود بوکمارک کرده و هر از چند گاهی با مراجعه به آن تمامی همبستگی ها را مرور کرده تا برای خود یادآوری کنید.

    راهنمای معامله گران فارکس برای مطالعه اقتصادهای بزرگ

    در این درس به اهمیت شناخت اقتصاد کشورهای بزرگ و صنعتی جهان می پردازیم. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا پس از انجام تحلیل های تکنیکال و بنیادی لازم است در خصوص اقتصاد کشورهای بزرگ اقتصادی نیز اطلاعات و شناخت کافی را کسب کنیم.

    ایالات متحده امریکا: بزرگترین اقتصاد دنیا

    در این درس با بزرگترین اقتصاد جهان آشنا خواهید شد. یعنی ایالات متحده امریکا. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا امریکا بزرگترین اقتصاد جهان بوده و نحوه اثرگذاری اخبار اقتصادی آن بر بازار فارکس چگونه است. آشنایی با سیستم های مالی امریکا، عوامل موثر بر دلار امریکا، فدرال رزرو، شاخص های مهم اقتصادی امریکا، اوراق قرضه امریکا همه و همه بخش هایی است از آنچه در این درس یاد خواهید گرفت.

    حوزه یورو: بزرگترین منطقه اقتصادی دنیا

    در این درس با بزرگترین منطقه اقتصادی در دنیا آشنا خواهید شد: یعنی حوزه یورو! از جمله موضوعات و مباحثی که در این درس با آنها آشنا خواهید شد عبارتند از: مروری کلی بر اقتصاد کشورهای عضو یورو، آشنایی با بانک مرکزی اروپا و سیاست های آن، شاخص های مهم اقتصادی اثرگذار بر یورو، نحوه معامله یورو دلار و تاکتیک های معاملاتی جفت ارز یورو دلار.

    آمار و ارقام اقتصادی موثر بر پوند انگلیس

    در این درس با اقتصاد انگلیس آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس آمار و ارقامی پیرامون کشور انگلیس، بانک مرکزی انگلیس، عوامل اقتصادی موثر بر پوند، نکاتی پیرامون جفت ارز پوند دلار خواهید آموخت.

    ین ژاپن: مهمترین ارز در سشن آسیا

    در این درس به اقتصاد ژاپن خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس با آمار و ارقام اقتصادی کشور ژاپن، سیاست های پولی و مالی بانک ژاپن، شاخص های اقتصادی مهم و موثر بر ین ژاپن، و نیز برخی نکات پیرامون نحوه معامله جفت ارز دلار ین آشنا خواهید شد.

    شاخص های اقتصادی موثر بر دلار کانادا

    در این درس با اقتصادی کشور کانادا آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس اطلاعاتی پیرامون کشور کانادا، آمار و ارقام اقتصاد آن، عوامل موثر بر اقتصاد کانادا، سیاست های مالی و پولی کشور کانادا، شاخص های مهم اقتصادی اثرگذار بر دلار کانادا کسب خواهید کرد. همچنین در پایان نکاتی پیرامون نحوه معامله جفت ارز USD/CAD خواهید آموخت.

    استرالیا: اقتصادی صادرات محور

    در این درس به معرفی اقتصاد کشور استرالیا خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس با ویژگی های خاص کشور استرالیا، آمار و ارقام اقتصاد آن، سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی استرالیا، تاثیر نرخ بهره بر دلار استرالیا، اقتصادهای مرتبط با استرالیا و چشم انداز اقتصادی کشور استرالیا آشنا خواهید شد.

    بررسی اقتصاد نیوزیلند

    در این درس به بررسی اقتصاد کشور نیوزیلند خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس با عوامل اقتصادی موثر بر نیوزیلند و واحد پول آن، سیاست های بانک مرکزی آن، نحوه ارتباط آن با اقتصاد استرالیا، شاخص های اقتصادی موثر بر دلار نیوزیلند و تاکتیک های معاملاتی و نحوه معامله جفت ارز NZD/USD آشنا خواهید شد.

    بررسی اقتصاد سوییس و عوامل تاثیرگذار بر فرانک

    در این درس با اقتصاد سوییس و عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد کشور سوییس آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس اطلاعات مفید و مهمی راجع به کشور سوییس، آمار و ارقام و ویژگی های کشور سوییس، صنایع اصلی آن، سیاست های پولی آن، شاخص های مهم تاثیرگذار بر فرانک سوییس کسب خواهید کرد. شما همچنین به رابطه بین فرانک سوییس و طلا نیز پی خواهید برد.

    چین در مسیر تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی

    در این درس با اقتصاد کشور چین آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس اطلاعات مفید و مهمی در رابطه با کشور چین، اقتصاد آن، سیاست های پولی و مالی کشور چین، واحد پول کشور چین، شاخص های اقتصادی مهم و موثر بر آن کسب خواهید کرد. پس از این درس خواهید دانست که چرا چین در مسیر تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی است.

    برنامه معاملاتی چیست؟

    در این درس نحوه ساخت و طراحی یک برنامه یا طرح معاملاتی را به شما خواهیم آموخت. عدم پیروی کورکورانه از معاملات سایر تریدرها و داشتن یک برنامه شخصی و مشخص از مهمترین مولفه های موفقیت در بازار فارکس است. با مطالعه این درس به تفاوت برنامه معاملاتی و سیستم معاملاتی نیز پی خواهید برد.

    چرا معامله گران فارکس نیاز به یک برنامه معاملاتی دارند؟

    در این درس خواهید آموخت که چرا معامله گران نیاز دارند تا یک برنامه معاملاتی داشته باشند! وقتی شما سر یک پیچ اشتباه می پیچید، باید متوجه شوید که شما از خط خارج شده اید و باید مسیر خود را اصلاح کنید، بنابراین هدایت لازم در مسیر شما باید صورت گیرد. با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که در صورت نداشتن یک برنامه معاملاتی چه عاقبتی در انتظار شما خواهد بود.

    انضباط معاملاتی: رمز سودآوری پایدار

    در این درس از یکی مهمترین مولفه های موفقیت هر تریدر با شما سخن خواهیم گفت: یعنی انضباط معاملاتی! با مطالعه این درس تفاوت سودهای موجه با سودهای ناموجه را خواهید دانست و همچنین متوجه خواهید شد که چرا کوچکترین انحراف از برنامه معاملاتی می تواند مشکلات بزرگی را رقم زند.

    چگونه یک سیستم معاملاتی پیدا کنیم که متناسب با شخصیت ما باشد؟

    در این درس ارتباط بین طراحی سیستم معاملاتی و تناسب آن با شخصیت معامله گر را خواهید آموخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا استراتژی‌ها، سیستم‌ها و روش‌های معاملاتی که با چهره معاملاتی و شخصیت شما سازگار نیستند، شانس موفقیت شما را به شدت کاهش می‌دهند.

    انگیزه شما برای تریدر شدن چیست؟

    در این درس از اهمیت انگیزه معامله گری در معاملات فارکس با شما خواهیم گفت. در طول این درس خواهید دانست که چرا تعیین اهداف و انگیزه برای معامله کردن از مهمترین عوامل پیشرفت یک معامله گر محسوب می شود.

    سرمایه ریسک پذیر چیست؟ استطاعت مالی چقدر ضرر را دارید؟

    در این درس با مفهوم سرمایه ریسک پذیر آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا تناسب داشتن میان اوضاع درآمدی شما و سرمایه ای که معاملات فارکس اختصاص می دهید از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

    چقدر وقت می توانید به معاملات فارکس اختصاص دهید؟

    در این درس از ارتباط بین سبک زندگی هر معامله گر و میزان تایمی که او به معاملات فارکس اختصاص می دهد خواهیم گفت. با مطالعه این درس خواهید دانست که در معاملات فارکس وقت خود را باید صرف چه مواردی کنید.

    انتظار چه میزان بازدهی از معاملات خود دارید؟

    در این درس به اهمیت موضوع انتظارت از میزان کسب بازدهی از معاملات فارکس خواهیم پرداخت. در این درس بصورت بسیار ساده با ذکر یک مثال رویکرد معاملاتی هر نفر با توجه به میزان انتظار وی از بازدهی معاملات شرح داده شده است.

    عادت روزانه شما پیش از معامله کردن چیست؟

    در این درس با مفهوم داشتن عادت روزانه پیش از انجام معاملات (تریگر معاملاتی) آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس متوجه خواهید شد اینکه روزانه چه فعالیت هایی پیش از انجام معاملات خود خواهید داشت بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

    از چه نوع نرم افزار، سخت افزار و ابزار معاملاتی استفاده می کنید؟

    در این درس به اهمیت ابزار مورد استفاده هنگام معاملات خواهیم پرداخت. اگر کامپیوتر شما هنگ کرد و دیگر بالا نیامد، چه؟ اگر اینترنت شما قطع شد چه؟ اگر برق منزل شما قطع شد چه؟ اگر کیبرد شما ناگهان از کار افتاد، چه؟ همگی پرسش هایی است که با مطالعه این درس از آنها آگاه خواهید شد.

    21 پرسشی که در برنامه معاملاتی خود باید به آنها پاسخ دهید

    در این درس 21 پرسش کلیدی که باید پیش از طراحی برنامه معاملاتی خود به آنها پاسخ دهید ارائه می گردد. با مطالعه این درس از چند و چون محتوای یک برنامه هدفمند معاملاتی بیشتر آگاه خواهید شد.

    به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید!

    در این درس به موضوع پیبندی و رعایت قوانین برنامه معاملاتی خواهیم پرداخت. یکی از مهمترین ارکان و مباحث مربوط به یک برنامه معاملاتی رعایت دقیق قوانین و پارامترهای آن است. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توان به این هدف نایل شد و بطور مداوم آن را رعایت و اجرا کرد.

    خلاصه درس: نکاتی پیرامون طراحی یک برنامه معاملاتی

    در این درس خلاصه و مروری خواهیم داشت بر کلیه مباحث مطرح شده در خصوص یک برنامه معاملاتی مفید و موثر. پیش از مطالعه ادامه دروس اطمینان حاصل کنید تمامی موارد و نکات مربوط به طراحی یک برنامه معاملاتی را در ذهن خود دارید.

    انواع مختلف سبک های معاملاتی

    در این درس به معرفی سبک های معاملاتی خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که انواع مختلف سبک های معاملاتی چیست و چرا هر معامله گری سبک مخصوص به خود را دارد و نکته پشت چنین مبحثی چیست.

    اسکالپ

    در این درس با نخستین و معروف ترین سبک معاملاتی یعنی اسکالپ آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس صفر تا صد و نیز مزایا و معایب سبک معاملاتی اسکالپ را خواهید دانست و می توانید براحتی تصمیم بگیرید که آیا این سبک معاملاتی مناسب شما هست یا خیر!

    معاملات ساعتی

    در این درس با دومین نوع از سبک های مختلف معاملاتی آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس نحوه و چگونگی انجام معاملات ساعتی، ویژگی های این سبک معاملاتی و نیز نحوه انتخاب حد ضرر و حد سود در این سبک معاملاتی را فرا خواهید گرفت.

    معاملات نوسانی (سویینگ تریدینگ)

    در این درس، با سومین سبک معاملاتی آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید آموخت منظور از معاملات سویینگ چیست و این سبک معاملاتی چه ویژگی هایی دارد. همچنین ویژگی های مختلف و منحصر بفرد این سبک معاملاتی نیز به شما معرفی می گردد.

    معاملات پوزیشن

    در این درس با چهارمین و آخرین سبک معاملاتی آشنا خواهید شد. معاملات پوزیشن یک انواع سبک های معاملاتی است که توسط معامله گران در تایم فریم های بالاتر مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است پوزیشن در آنها تا مدت ها باز بماند. با مطالعه این درس ویژگی ها و خصوصیات و نحوه انجام این سبک معاملاتی را خواهید آموخت.

    شما کدام معامله گر هستید؟

    در این درس مرور و جمع بندی خواهیم داشت بر تمامی مباحث مطرح شده پیرامون سبک های مختلف معاملاتی. با مطالعه این درس بطور مختصر با ویژگی های سبک های مختلف معاملاتی آشنا خواهید شد.

    چگونه یک سیستم معاملاتی مکانیکی بسازیم؟

    در این درس مروری خواهیم داشت بر تمامی سبک های مطرح شده در دروس گذشته. با مطالعه این درس بطور مختصر با سبک های مختلف معاملاتی و ویژگیهای هر یک بصورت اجمالی آشنا خواهید شد.

    در 6 گام سیستم معاملاتی خود را طراحی کنید

    در این درس نحوه طراحی و ساخت یک سیستم ساده مکانیکی به شما معرفی شده است. با مطالعه این درس خواهید آموخت که یک سیستم دستی معاملاتی باید چه اهدافی را دنبال کرده و چرا باید مراقب سایت های فروش سیستم معاملاتی باشیم.

    سیستم معاملاتی خود را در 3 گام بسازید

    در این درس بطور عملی نحوه طراحی و ساخت یک سیستم معاملاتی را در 6 گام به شما آموزش خواهیم داد. با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که برای تست و آزمایش جامع یک سیستم معاملاتی چه باید کرد.

    در چه تایم فریمی باید معامله کنید؟

    در این درس خواهید آموخت که سیستم معاملاتی خود را باید برای چه تایم فریمی طراحی و آماده کنید. با مطالعه این درس همچنین خواهید آموخت هزینه های معاملاتی چه تاثیری بر طراحی سیستم معاملاتی خواهند داشت.

    سیستم معاملاتی “راحت و آسوده”

    در این درس با یک نمونه سیستم معاملاتی طراحی شده آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس و مرور یک مثال از نحوه طراحی یک سیستم معاملاتی بصورت کامل با یک سیستم معاملاتی طراحی شده نمونه و ساده آشنا خواهید شد. پیش نیاز مطالعه این درس دانستن نحوه عملکرد اندیکاتورهاست.

    خلاصه درس: چگونه سیستم مکانیکی مخصوص خودمان را بسازیم؟

    در این درس جمع بندی خواهیم داشت بر مطالب گفته شده در خصوص نحوه ساخت و طراحی یک سیستم معاملاتی مکانیکی. با مطالعه این درس خواهید آموخت که یک سیستم معاملاتی باید بتواند 6 هدف را حاصل کند. در این درس همچنین مراحل تست گیری یک سیستم معاملاتی مرور خواهد شد.

    چرا به یک دفترچه ثبت معاملات روزانه نیاز دارید؟

    در این درس خواهید آموخت که دفترچه ثبت معاملات چیست و چرا اساسا ما به یک دفترچه ثبت معاملات نیاز داریم. با مطالعه این درس خواهید آموخت که یک چگونه یک دفترچه معاملاتی می تواند در کسب تجربه و یادگیری به ما کمک شایانی کند.

    چرا باید یک دفترچه ثبت معاملات روزانه داشته باشیم؟

    در این درس با مزایای مختلف داشتن یک دفترچه ثبت معاملات آشنا خواهید شد. شما همچنین با مطالعه این درس خواهید آموخت که چگونه یک دفترچه معاملاتی می تواند نقش یک مربی یا مشاور را در کسب و کار معاملاتی ما ایفا کند.

    چه چیزهایی را باید در دفترچه معاملات روزانه ثبت کنیم؟

    پرسش بسیاری از معامله گران اینست که در چه مواردی باید در دفترچه معاملاتی ثبت گردد. با مطالعه این درس موارد حداقلی که باید در دفترچه معاملاتی خود ثبت کنید را خواهید آموخت

    ناحیه مستعد معامله

    در این درس شما با نخستین مورد از موارد ضروری ثبت در یک دفترچه معاملاتی را خواهید آموخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که ناحیه مستعد معاملاتی دقیقا در کجا قرار می گیرد و چگونه سبب می شود از باز کردن پوزیشن بدون برنامه در امان بمانید.

    عامل ورود به معامله (ماشه)

    در این درس با دومین مورد ضروری از موارد ضروری ثبت در یک دفترچه معاملاتی آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که منظور از عامل ورود به معامله چیست و دقیقا چه تفاوتی با ناحیه مستعد معاملاتی دارد.

    اندازه پوزیشن

    در این درس با سومین مورد ضروری ثبت در دفترچه معاملاتی آشنا خواهید شد یعنی اندازه پوزیشن! با مطالعه این درس خواهید توانست اندازه پوزیشنی که باید بگیرید را بدرستی محاسبه کنید. در پایان این درس همچنین یک ابزار مفید و کارا به شما معرفی شده است.

    قوانین مدیریت پوزیشن

    در این درس با قوانین مدیریت پوزیشن آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس اهمیت مدیریت پوزیشن را بخوبی درک کرده و خواهید دانست که چه زمانی دقیقا بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص مدیریت پوزیشن است.

    مرور کارنامه معاملات

    در این درس به اهمیت مرور کارنامه معاملاتی و نگاه کردن به معاملاتی که پیش از این انجام داده اید آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توانید پوزیشن های خود را بهتر مدیریت کرده و اشتباهات خود را بهتر متوجه شوید.

    آمار توصیفی عملکرد معاملاتی

    در این درس به اهمیت بررسی عملکرد معاملاتی و اینکه چه چیزهایی جواب می دهد و چه چیزهایی جواب نمی دهد خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که ثبت و بررسی و محاسبه چه مواردی الزامی بوده و چگونه می توانید در جهت اصلاح و تنظیم بهتر معاملات خود حرکت کنید.

    مرور دفترچه معاملاتی

    در این درس نگاهی خواهیم داشت به اهمیت مرور دفترچه معاملاتی و اینکه چه مواردی را باید بررسی کرد. با مطالعه این درس پرسش هایی که شما بعنوان یک تریدر هنگام بررسی دفترچه معاملاتی باید از خود بپرسید ارائه می گردد.

    نگهداری یک دفترچه معاملاتی سخت است اما ارزشش را دارد

    در این درس صحبت کوتاهی خواهیم داشت با آنان که فکر می کنند داشتن و نگهداری یک دفترچه معاملاتی سخت است! با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که گرچه عمل نوشتن معاملات در دفترچه معاملاتی آنقدرها هم سخت نیست، اما فرآیندی زمان بر است که نیاز به تلاش مداوم دارد.

    خلاصه درس: داشتن یک دفترچه معاملاتی

    در این درس جمع بندی خواهد شد بر کلیه مباحث مطرح شده در خصوص نگهداری یک دفترچه معاملاتی. با مطالعه این درس خواهید دانست که کدام سه عامل کلید سودآوری پایدار هستند. همچنین شما خواهید دانست که برای بهتر و کاراتر شدن یک دفترچه معاملاتی چه اقداماتی باید انجام داد.

    آشنایی با متاتریدر 4

    در این درس با محبوب ترین و مهم ترین نرم افزار معاملاتی بازار فارکس یعنی متاتریدر4 آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس نحوه افتتاح حساب دمو را خواهید آموخت.

    مبانی متاتریدر: چگونه سفارش خود را تنظیم کنیم؟

    در این درس چگونگی و نحوه تنظیم و ارسال سفارش به بازار را خواهید آموخت. با مطالعه این درس نحوه ارسال سفارش، اصلاح سفارش و ارسال سفارش پندینگ یا در انتظار را خواهید دانشت.

    مبانی متاتریدر: چگونه می توان از اندیکاتور استفاده کرد؟

    در این درس با نحوه راه اندازی و نصب و استفاده از اندیکاتورها در نرم افزار معاملاتی متاتریدر 4 آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس همچنین نحوه افزودن شی یا ابجکت به نمودار را نیز خواهید آموخت.

    مدیریت ریسک چیست؟

    در این درس با مفهوم مدیریت یکی از مهمترین مباحث معاملات فارکس بطور کامل آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که باید چه کنیم تا در بلندمدت همیشه سودآور باشیم.

    برای معاملات فارکس به چه مقدار سرمایه معاملاتی نیاز است؟

    در این درس به یکی از رایج ترین پرسش های موجود در بازار فارکس خواهیم پرداخت: یعنی میزان سرمایه اولیه برای آغاز کردن معاملات فارکس. با مطالعه این درس همچنین خواهید آموخت که رویکرد ما نسبت به بازارها نیازمند داشتن چه ابزارهای خاصی است؟

    دراوداون و ماکسیموم دراوداون چیست؟

    در این درس بطور تکمیلی با مفهوم دراوداون و ماکسیموم دراداون یا همان افت سرمایه آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس و ذکر یک مثال خواهید آموخت که چرا فقط درصد کمی از “موجودی معاملاتی” خود را باید ریسک کنید تا بتوانید از سلسله ضررهای متوالی جان سالم به در ببرید.

    هرگز بیش از 2 درصد در هر معامله ریسک نکنید

    در این درس از مقدار ریسک جایز در هر معامله با شما خواهیم گفت. با مطالعه این درس و ذکر چند مثال واقعی و عملی کاملا درک خواهید کرد که چرا همواره باید درصد کمی از حساب معاملاتی خود را ریسک کنیم تا بتوانیم از سلسله ضررهای متوالی احتمالی جان سالم به در برده و همچنین از وقوع دراوداون های بزرگ در حساب جلوگیری کنیم.

    نسبت پاداش به ریسک

    در این درس با مفهوم پاداش به ریسک یا همان ریسک ریوارد و تاثیر آن بر افزایش یا کاهش پتانسبل سودآوری آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید آموخت که چگونه می توان تنها در نیمی از معاملات برنده بود و همچنان سودآور بود.

    ضررهای خود را بررسی کنید تا بتوانید به سود برسید

    در این درس به اهمین بررسی و مطالعه ضررهای رخ داده در گذشته خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس خواهید آموخت که چگونه باید عملکرد معاملاتی خود را محاسبه کرده و معاملات بازنده خود را واکاوی کنید.

    خلاصه درس: مدیریت ریسک

    در این درس مرور و جمع بندی کلی خواهیم داشت بر تمامی مباحث مطرح شده در خصوص مدیریت ریسک. با مطالعه این درس خواهید آموخت که عموما بهتر است با چه درصدی از حساب خود ریسک کرد و این چه تاثیری بر دراوداون و ماکسیموم دراوداون شما دارد.

    عدم آشنایی با لوریج: چرا بیشتر معامله گران جدید شکست می خورند؟

    در این درس بار دیگر به اهمیت مفهوم اهرم معاملاتی یا لوریج خواهیم پرداخت. با مطالعه این درس خواهید آموخت که میزان موجودی اولیه برای هر نوع حساب معاملاتی باید چقدر باشد و چگونه می توان از شکست خوردن در ابتدای معاملات پیشگیری کرد.

    لوریج و مارجین

    در این درس یکبار دیگر بصورت تکمیلی با دو مفهوم لوریج و مارجین آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس و مثال های ذکر شده در این درس بخوبی خواهید توانست انواع مختلف مارجین را از یکدیگر تشخیص داده تا معاملات بهتری داشته باشید.

    مارجین کال چیست؟

    در این درس با توجه به اهمیت مبحث یکبار دیگر مروری خواهیم داشت بر مفهوم کال مارجین یا همان مارجین کال در بازار فارکس. با مطالعه این درس و مثال های ارائه شده در این درس بخوبی با ریسک های نهفته در معاملات مارجین آشنایی پیدا خواهید کرد تا معاملات بهینه تری داشته باشید.

    مراقب معامله کردن روی مارجین باشید

    در این درس خطر بزرگ ترکیب دو مفهوم لوریج و مارجین به شما توضیح داده می شود. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا با با توجه به قدرت خرید بیشتر با استفاده از لوریج، بازدهی سرمایه گذاری شما با مبلغ پول کمتر گرچه می تواند افزایش یابد، اما هم سود شما را می تواند افزایش می دهد و هم زیان شما را.

    لوریج می تواند به سرعت حساب شما را نابود کند!

    در این درس خواهید دید که چگونه لوریج زیادی می تواند به سرعت حساب معاملاتی شما را به باد دهد! با مطالعه این درس و ویژه مطالعه مثال های ملموس با اثرات منفی استفاده از لوریج زیادی بیش از پیش آشنا خواهید شد.

    لوریج پایین به معامله گران جدید اجازه زنده ماندن می دهد!

    در این درس موارد و نکات بیشتری در باب لوریج یا اهرم معاملاتی خواهید آموخت. با مطالعه این درس و مثال های متعدد ذکر شده در این درس خواهید دانست که چرا معامله با استفاده از لوریج قدرت زیادی به شما خواهد داد و همچنین آفت های معامله با استفاده از لوریج را نیز بخوبی درک خواهید کرد.

    چگونه لوریج بر هزینه معاملات تاثیر می گذارد؟

    در این درس با ارتباط بین لوریج و هزینه معاملات آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه با افزایش لوریج هزینه معاملات شما نیز افزایش خواهد داشت.

    هرگز لوریج را دست کم نگیرید

    در این درس خواهید آموخت که چرا دست کم گرفتن لوریج می تواند یکی از خطر آفرین ترین تهدید های موجود در بازار فارکس باشد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توان با استفاده از لوریج از سرمایه معاملاتی خود نیز محافظت کرد.

    سایزبندی پوزیشن

    در این درس با سایزبندی پوزیشن و مفهوم آن آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا یکی از مهمترین مهارت ها در معامله گری سایزبندی پوزیشن است!

    محاسبه سایزبندی پوزیشن

    در این درس نحوه انجام و محاسبه سایزبندی پوزیشن را خواهید آموخت. با مطالعه این درس نحوه محاسبه اندازه پوزیشن خود تحت شرایط مختلف معاملاتی و بر روی جفت ارزهای مختلف را خواهید آموخت.

    چگونه سایز پوزیشن را در جفت ارزهای مختلف و حساب های مختلف محاسبه کنیم؟

    در این درس گام به گام و با ذکر مثال های عملی نحوه انجام و محاسبه سایز پوزیشن در انواع مختلف حساب های معاملاتی را خواهید آموخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توانید زمانی که ارز حساب شما به جفت ارزهایی که معامله می کنید نیست، سایز پوزیشن خود را تعیین کنید.

    خلاصه درس: سایزبندی پوزیشن

    در این درس جمع بندی خواهیم داشت بر کلیه مباحث مطرح شده پیرامون نحوه سایزبندی پوزیشن. در پایان این درس و جهت سهولت کار همچنین ماشین حساب محاسبه سایزبندی پوزیشن نیز خدمت شما ارائه شده است.

    حد ضرر چیست؟

    در این درس با مفهوم حد ضرر یا استاپ لاس در بازار فارکس آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهیم دانست که چگونه می توانید از به فنا رفتن حساب معاملاتی یا همان کال مارجین شدن جلوگیری کنید.

    چگونه حد ضرر را بر اساس درصدی از حساب تنظیم کنیم؟

    در این درس نحوه محاسبه سطح حد ضرر با استفاده از میزان درصد خاصی از حساب معاملاتی به شما آموزش داده خواهد شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توان با استفاده از اکوئیتی حساب اقدام به تعریف و تعیین حد ضرر کرد.

    چگونه حد ضرر را با استفاده از حمایت و مقاومت تنظیم کنیم؟

    در این درس یکی دیگر از راههای محاسبه و تعریف حد ضرر را به شما آموزش خواهیم داد. محاسبه سطح حد ضرر با استفاده از سطوح حمایت و مقاومت یکی از روش های منطقی برای گذاشتن حد ضرر است. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توانید با استفاده از یک عدد ثابت حد ضرر خود را تعریف کنید.

    چگونه حد ضرر را بر اساس میزان تلاطم بازار تنظیم کنیم؟

    در این درس نحوه محاسبه و تنظیم حد ضرر بر اساس میزان نوسانات و تلاطم بازار را خواهید آموخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که استفاده از این روش مستلزم کاربرد چه اندیکاتورهایی است.

    چگونه حد ضرر خود را بر اساس محدوده زمانی تنظیم کنیم؟

    در این درس با نحوه محاسبه و تنظیم حد ضرر بر اساس محدودیت و بازه زمانی آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس خواهید دانست که چگونه می توان استاپ یا حد ضرر خود را برای یک بازه زمانی از پیش تعیین شده فعال کرد.

    4 اشتباه رایج که معامله گران هنگام گذاشتن حد ضرر خود مرتکب می شوند!

    در این درس با 4 اشتباه رایج که بسیاری از معامله گران در زمان گذاشتن حد ضرر خود مرتکب می شوند آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس همچنین خواهید دانست که چگونه باید فضای تنفس کافی برای پوزیشن خود گذاشت تا بتوان از نوسانات جفت ارز جان سالم بدر برد.

    هنگام استفاده از سفارش حد ضرر 3 قانون را رعایت کنید

    در این درس با دو نوع مختلف و گذاشتن حد ضرر آشنا خواهید شد. با مطالعه این درس همچنین 3 قانون بسیار مهم برای تنظیم هر چه بهتر حد ضرر خود را خواهید دانست .

    خلاصه درس: گذاشتن حد ضرر

    در این درس جمع بندی خواهیم داشت پیرامون کلیه مباحث مطرح شده در خصوص نحوه محاسبه و تنظیم حد ضرر. با مطالعه این درس همچنین با سفارش های حد یا لیمیت نیز آشنا خواهید شد.

    کم و زیاد کردن حجم پوزیشن

    در این درس نحوه کم و زیاد کردن حجم پوزیشن یا بعبارتی سبک و سنگین کردن وزن پوزیشن خود را خواهید آموخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که معایب و مزایای کم و زیاد کردن یا حجم پوزیشن چه چیزهایی خواهد بود.

    مدیریت ریسک در معاملات به چه معنی است؟

    بی شک یکی از مهمترین مباحثی که هر تریدر بازارهای مالی به خصوص فارکس و بورس باید بر آن مسلط باشد، مدیریت ریسک در معاملات است. مدیریت ریسک نوعی استفاده از آمار و ارقام برای افزایش احتمال پیروزی است. مطالعه این مقاله الزامی است.

    حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به فارکس چقدر است؟

    سرمایه مورد نیاز برای ورود به فارکس

    برای ورود به بازار فارکس داشتن 1 دلار کافی است. 1 دلار؟ بله یک دلار. بروکرهایی هستند که حتی با داشتن یک دلار به شما اجازه انجام معامله را می دهند. البته این دیدگاه بروکرهاست. از نظر ما جواب کاملا متفاوت است. حداقل سرمایه لازم برای ورود به فارکس را در ایم مقاله به شما خواهیم گفت.

    دراودان چیست؟ و حداکثر دراودان در فارکس به چه معنی است؟

    هرچند دراودان ها واقعیت های غیر قابل انکار و غیر قابل فرار برای تریدرهای فارکس هستند، اما کنترل آن کاملا برعهده شخص شماست. در این مقاله بخوانید که دراودان چیست و چه تاثیری بر روند معاملاتی شما خواهد داشت.

    ریسک مجاز در هر معامله چقدر است؟

    با مطالعه مقالات آموزشی در بخش های گذشته به خوبی می دانید استفاده از استاپ لاس یا حد ضرر یک الزام است. در این درس خواهید آموخت که حد ضرر باید چقدر از سرمایه شما باشد. اگر 2% در هر معامله ریسک کنید و یا 10% چه تفاوتی دارد؟

    نسبت ریسک به ریوارد در معاملات چیست؟

    نسبت ریسک به ریوارد یا زیان به سود یا خطر به پاداش همه یک مفهوم هستند. این یک فاکتور بسیار تعیین کننده برای ورود به هر معامله است. شما حتما باید قبل از ورود به معامله نسبت ریسک به ریوارد آن را محاسبه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید که وارد معامله بشوید یا نشوید. برای فهمیدن اهمیت نسبت ریسک به ریوارد این مقاله را بخوانید.

    ضررهای خود را موشکافی کنید تا به سود برسید.

    برای اینکه یک تریدر حرفه ای و سود ده باشید باید از ضررهای خود درس عبرت بگیرید. متوسط سود و ضرر در معاملات، نسبت سود به ضرر، درصد برد و توقع از هر معامله را باید به دقت بررسی کنید. معاملات ضررده خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا راهی برای به سود رسیدن به شما نشان دهد. این مقاله را بخوانید تا با این اصطلاحات آشنا شوید.

    خلاصه درس های مدیریت ریسک در معاملات

    مسلما درسهای قبلی را به دقت مطالعه کردید و ملکه ذهنتان شده است. حالا یک مرور سریع بر آنها خواهیم داشت. مدیریت ریسک چیست؟ دراودان چیست؟ حداقل سرمایه مورد نیاز چقدراست؟ ریسک مجاز در هر معامله چه میزان است؟ نسبت ریسک به ریوارد چیست؟ در این مقاله مرور این مطالب را بخوانید.

    فیلم آموزش فارکس

    در این قسمت، فیلم های آموزش فارکس را خواهید دید. در بیش از 40 فیلم آموزشی به مباحث مقدماتی و تحلیل تکنیکال می پردازیم. هرچند دو قسمت اول را در ابتدای صفحه قرار داده بودیم اما برای اینکه به صورت یکجا نیز به تمام قسمت ها دسترسی داشته باشید دوباره آنها را قرار می دهیم.

    قسمت اول: تریدینگ یا معامله گری چیست؟

    قسمت دوم: فارکس چیست؟

    قسمت سوم: بروکر فارکس چیست و چه نقشی دارد؟

    قسمت چهارم: آشنایی با چند اصطلاح مهم و کاربردی

    قسمت پنجم : بهترین زمان برای انجام معاملات فارکس

    قسمت ششم : آشنایی با کندل های شمعی ژاپنی

    قسمت هفتم : نحوه تفسیر کندل های شمعی ژاپنی

    قسمت هشتم : الگوی پوششی (انگالفینگ) و انبرک

    قسمت نهم: الگوی شمعی ستاره صبحگاهی و ستاره عصرگاهی

    قسمت دهم : الگوی شمعی سه کندل داخلی صعودی و نزولی

    قسمت یازدهم : آموزش الگوی شمعی سه سرباز و سه کلاغ

    قسمت دوازدهم : شرایط مختلف بازار

    قسمت سیزدهم : آموزش خطوط حمایت و مقاومت

    قسمت چهاردهم : خطوط روند و نحوه معامله با آنها

    قسمت پانزدهم : آموزش استفاده از کانال ها در معاملات

    قسمت شانزدهم : چگونه از چند تایم فریم در تحلیل استفاده کنیم؟

    قسمت هفدهم : الگوی نموداری سقف دو قلو

    قسمت هجدهم : الگوی نموداری کف دو قلو

    قسمت نوزدهم: الگوی نموداری سر و شانه

    قسمت بیستم : الگوی نموداری سر و شانه معکوس

    قسمت بیست و یکم : الگوی نموداری مثلث متقارن

    قسمت بیست و دوم : الگوی نموداری مثلث افزایشی

    قسمت بیست و سوم : الگوی نموداری مثلث کاهشی

    قسمت بیست و چهارم: مقدمه ای بر اندیکاتورها و انواع مختلف آنها

    قسمت بیست و پنجم: آشنایی با اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average

    قسمت بیست و ششم: آموزش اندیکاتور فراکتال Fractal Indicator

    قسمت بیست و هفتم: آموزش اندیکاتور مکدی MACD

    قسمت بیست و هشتم: آموزش کاربردهای اندیکاتور ADX

    قسمت بیست و نهم: آموزش نحوه کار با چنگال اندروز

    قسمت سی ام: آموزش نقاط پیوت و کاربرد آنها

    قسمت های بعدی نیز به زودی اضافه خواهد شد.

    فارکس سامانه جامع و بین المللی است که با اتصال بانک‌ها و بروکرهای جهانی و تمامی معامله گران، نرخ لحظه‌ای ارزهای جهانی نسبت به یکدیگر را تعیین می‌کند. همانطور که نرخ (ارزش) ریال به دلار با توجه به عرضه (بانک مرکزی ایران) و تقاضا (مردم، صنایع، کسب و کارها و ...) مشخص می‌گردد، ارزش ارزهای دنیا نیز با توجه به میزان عرضه و تقاضا نسبت به یکدیگر تغییر می‌کنند. این سامانه، هیچ مکان فیزیکی‌ای نداشته و در حقیقت سامانه‌ای است برای اعلام لحظه‌ای قیمت ارز کشورهای مختلف دنیا نسبت به یکدیگر.

    هدف از ارائه آموزش های فارکس در مدرسه فارکس معامله گر ایرانی ارتقاء سطح علمی فارکس کاران ایرانی است. برای این منظور کلیه آموزش ها و مطالبی که روی وبسایت معامله گر ایرانی ارائه می شود، در عین اینکه سعی شده است دارای بهترین کیفیت باشد اما کاملا رایگان است.

    بالا و پایین رفتن ارزش ارزهای دنیا نسبت به یکدیگر بستری را برای معامله گرهای سرتاسر دنیا ایجاد کرده تا با گرفتن نوسانات، کسب درآمد کنند. همانطور که در بازار ایران، شما میتوانید در هر لحظه دلار (یا سایر ارزهای جهانی) را خریداری کرده و در زمان مناسب فروخته (نوسان گیری کنید) و کسب درآمد کنید، در فارکس نیز میتوانید با داشتن دانش کافی و استفاده از ابزارها و تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال، درآمد خود را افزایش دهید.

    مقالات آموزشی تهیه شده در مدرسه فارکس معامله گر ایرانی در سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه ای قرار دارند. اگر یک تازه وارد به این بازار هستید که حتی دقیقا نمی دانید که فارکس جیست! و یا اینکه حرفه ای این بازار هستید و چندین سال است در این بازار فعالیت دارید، مطمئنیم مطالب مفیدی در این مدرسه برای شما وجود خواهد داشت.

    برای ورود به بازارهای جهانی و فعالیت در بازار فارکس، باید ابتدا بروکر مناسب و معتبری را انتخاب کرده و حساب خود را افتتاح کنید.

    بدون اغراق و بدون تعصب باید بگوییم که آموزش های ارائه شده در مدرسه معامله گر ایرانی جامع ترین آموزش های ارائه شده به صورت دسته بندی شده و منظم در بین سایت های فارسی زبان است.

    در این آموزش ها هر سه نوع تحلیل تکنیکال ، تحلیل فاندامنتال و تحلیل سنتیمنتال پوشش داده شده است. علاوه بر اینها در مورد مدریت سرمایه و مدیرت معاملات نیز توضیح داده ایم.

    برای افتتاح حساب بروکر، عموما ارائه‌ی موارد زیر الزامی است:

    • تصویر پاسپورت یا کارت ملی
    • قبض برق یا تلفن
    • ارائه ی شماره حساب (منطبق با تصویر پاسپورت)

    حتما شما هم با پیشنهادات وسوسه کننده آموزشی رو به رو شدید و یا در آینده رو به رو خواهید شد. پکیچ آموزشی استاد ایکس و استاد ایگرگ!! با تضمین موفقیت 90 درصد 🙂

    البته ما هم می توانستیم برای آموزش های که ارائه میدهیم هزینه هنگفتی دریافت کنیم! هیچ پکیج آموزشی به کاملی آموزش های اینجا نخواهید یافت، اما این کار را نکردیم. ادعا نمی کنیم که بهترین آموزش ها را ارائه می دهیم ولی مطمئنیم ارزش وقتی که می گذارید را خواهد داشت. به نظر ما اول این آموزش ها را تکمیل کنید، بعد اگر کسی جای دیگر ، مطلب بیشتری ارائه داد بابت آن هزینه کنید.

    افرادی که تجربه‌ی فعالیت در بورس ایران را دارند، میدانند که خرید و فروش سهام شرکت های ایرانی بدون استفاده از خدمات کارگزاران معتبر، عملا غیر ممکن است. بروکر در بازارهای جهانی (از جمله فارکس) همانند کارگزار در ایران بوده و وظیفه‌ی این نهاد، تسهیل معاملات معامله گران است. بروکر با ارائه‌ی خدمات مختلف و ایجاد پل ارتباطی بین خریداران و فروشندگان، بستر معامله کردن و کسب درآمد را برای تریدرها ایجاد می‌کند.

    فارکس یک سامانه آنلاین و بین المللی برای تعیین لحظه‌ای ارزش ارزهای مختلف نسبت به یکدیگر است. این سامانه آنلاین، هیچ مکان فیزیکی‌ای نداشته و از سرتاسر دنیا قابل دسترسی است.

    ارزش ارزهای مختلف نسبت به یکدیگر یا همان Foreign Exchange Rate بر مبنای عرضه و تقاضای آنی تعیین شده و هیچ نهاد یا سازمانی مسئول تعیین قیمت آن نیست. دقیقا همانگونه که قیمت دلار در بازار ایران بسته به میزان تقاضا ممکن است افزایش یا کاهش یابد، ارزش ارز کشورهای دنیا نیز بسته به میزان تقاضا، نوسان دارد.

    بازار فارکس از ساعت 1 و نیم بامداد دوشنبه (به وقت ایران) فعالیت خود را آغاز کرده و تا ساعت 1 بامداد شنبه (به وقت ایران) به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در طول این مدت، معامله گران میتوانند به صورت 24 ساعته مشغول به تجارت و کسب درآمد باشند.

    متاتریدر نرم‌افزاری است که معامله گران میتوانند با استفاده از آن، در بازارهای جهانی (از جمله فارکس) معامله کنند. این نرم افزار به سرورهای قدرتمند بروکر متصل شده و قیمت‌ها (ارزش ارزهای مختلف) را به صورت آنی اعلام می‌کند. تریدرها با اطلاع یافتن از قیمت آنی ارزهای مختلف، در زمان مناسب می‌توانند وارد هر معامله شده و خرید و فروش را شروع کنند.

    هنگامیکه شما در حال انجام معامله باشید (اصطلاحا معامله باز داشته باشید)، بروکر در پایان روز اداری، مبلغی را از حساب شما کسر خواهد کرد. نرخ بهره عدد بسیار کوچکی بوده و به ازای هر معامله و با توجه به حجم معامله از حساب شما کسر میشود. بعضی از بروکرها، حساب‌های بدون بهره ارائه داده‌اند که میتواند باعث افزایش حاشیه‌ی سود تریدرها از هر معامله شود.

    برای خرید و فروش هر چیزی، شما از واحد اندازه‌گیری مشخصی استفاده می‌کنید. مثلا یک کیلو برنج، یک مثقال زعفران، یک گرم طلا، یک راس شتر، یک قلاده گوسفند، یک گونی آرد و ... در بازار فارکس، واحد معاملاتی با "لات" مشخص میشود. هنگامیکه قصد معامله داریم، باید مشخص کنیم که چه حجمی از آن جفت ارز (یا سابر کالاها) را میخواهیم خریداری کنیم. مثلا یک لات جفت ارز یورو به دلار، یا مثلا 0.1 لات جفت ارز پوند به دلار و ... بنابراین، لات واحد اندازه گیری حجم معامله در فارکس است.

    یکی از مزایای تجارت در فارکس، ارائه ی اهرم است. اهرم (یا همان Leverage) همانند شمشیر دو لبه بوده و در استفاده از آن باید احتیاط کرد. از اهرم برای افزایش فرضی موجودی حساب استفاده میشود. مثلا هنگامیکه شما صد دلار در حساب خود دارید، میتوانید از اهرم 100 استفاده کرده و 10 هزار دلار معامله کنید. این اعتبار مجازی توسط بروکر به شما داده میشود. اگر تحلیل های شما درست بوده و معامله‌ی درستی انجام داده باشید، سود شما از معامله 100 برابر خواهد شد. اما اگر تحلیلتان اشتباه باشد، 100 برابر نیز بیشتر ضرر خواهید کرد!

    شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری با ایجاد تیم‌های تخصصی (شامل نخبگان علوم اقتصادی و تحلیل گران خبره)، روند بازار را تحلیل کرده و با دقت بالایی می‌توانند جهت حرکت بازار را ارزیابی کنند. به همین جهت، درآمد کلانی را از بازار فارکس کسب میکنند. این شرکت‌ها به سرمایه گذاران خود اعلام می‌کنند که در چه زمانی وارد چه معامله‌ای شده تا بیشترین سود را کسب کنند. به این اعلامیه که از طرف متخصصان مالی ارائه می‌شود، سیگنال گفته می‌شود. استفاده از سیگنال های مطمئن میتواند درآمد شما از فارکس را چندین برابر کند. اما همواره حواستان باشد که فقط سیگنال های درست را دنبا کنید.

    همه‌ی کشورهای دنیا قوانین سفت و سخت را برای بازارهای مالی خود دنبال میکنند. از آنجاییکه بروکرها مستقیما با سرمایه‌ی معامله گران در ارتباط هستند، حتما باید تحت نظارت نهاد قانونی مالی مربوطه قرار گیرند. همانطور که کارگزاران بورس ایران باید مجوزهای مربوطه را از بانک مرکزی ایران، سازمان بورس ایران و ... دریافت کنند، بروکرها نیز باید مجوزهای خود را از نهادهای مالی کشور خود اخذ کنند. به این مجوزها در اصطلاح فنی رگولاتوری بروکر گفته میشود.

    تمامی موسسات و نهادهای آموزشی، سرفصل‌های متفاوتی را برای مخاطبان خود ارائه میدهند. اما سرفصل های کلی سرمایه گذاری و ترید کردن در بازار فارکس، شامل تحلیل های تکنیکال، فاندامنتال، استفاده از اندیکاتور، مدیریت سرمایه، مدیریت احساسات و استراتژی نویسی است. معامله گر ایرانی، لیست بهترین سایت های آموزش رایگان فارکس را برای شما فراهم کرده است.

    بهترین سایت آموزش فارکس تمامی آموزش‌ها را به صورت دسته بندی شده و کاملا رایگان در اختیار شما قرار میدهد. این آموزش‌ها باید کاملا کاربردی بوده تا بتوان با تکیه بر آن‌ها مستقیما وارد بازارهای جهانی و سرمایه گذاری در فارکس شد. معامله گر ایرانی آموزش های خود را در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته و به صورت کاملا رایگان در اختیار تریدرها قرار داده است.

    یکی از روش های تحلیل و پیشبینی روند بازار، استفاده از اندیکتاورها است. اندیکاتورها جزو ابزارهای تحلیل تکنیکال بوده که هر کدام بر مبنای فرمول‌های ریاضی مشخصی ایجاد شده‌اند. تریدرها با تکیه بر استراتژی معاملاتی خود و با استفاده از یک یا چند اندیکاتور، روندها را شناسایی کرده و در زمان مناسب وارد معامله خرید/فروش میشوند. معامله گر ایرانی، لیست و آموزش رایگان استفاده از اندیکاتور های فارکس را برای شما فراهم کرده است.

    تریدرهای حرفه ای اصولا از اندیکاتورهای زیر برای تحلیل روند بازار استفاده میکنند:

    • اسیلاتور
    • استوکستیک
    • شاخص قدرت نسبی (RSI)
    • میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD)
    • شاخص کانال کالا (CCI)
    • پارابولیک
    • لولینگر بند

    البته دقت داشته باشید که استفاده از این اندیکاتورها باید بر مبنای استراتژی شخصی شما باشد.

    بعضی از بروکرهای بین المللی، امکان کپی کردن ترید را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. هنگامیکه تریدری در معاملات خود موفق بوده و سود کسب کند، شما می‌توانید از معاملات وی استفاده کرده (در حقیقت کپی کرده) و شما نیز همانند وی وارد معاملات جدید شوید.

    البته دقت داشته باشید که هنگام کپی تریدینگ، حتما میزان سرمایه اولیه و اهرم استفاده شده را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است با نوسانات نمودار، حساب شما کال شود.

    هنگامیکه معاملات باز شما در ضرر قرار گیرد و این میزان ضرر از موجودی حساب شما بیشتر باشد، بروکر حساب معاملاتی شما را میبندد. به بسته شدن حساب معاملاتی (صفر شدن موجودی حساب) کال شدن گفته می شود. چگونه از کال شدن حساب جلوگیری کنیم؟

    کال شدن حساب عموما به دلیل سرمایه‌ی کم و یا استفاده از اهرم بالا اتفاق می افتد. هنگامیکه نمودار (جفت ارزها یا کالاهای مختلف) دچار نوسان شود، اگر از اهرم بالا استفاده کرده باشید، موجودی شما به سرعت صفر شده و به همین جهت حساب شما کال میشود.

    بخاطر تحریم بودن بانک های ایرانی و عدم اتصال به بانک های بین المللی، تریدرهای ایرانی قادر به واریز و برداشت مستقیم حساب بروکر نیستد. به همین جهت باید از روش های جایگزین که عموما با همکاری صرافی ها انجام میشود، استفاده کنند. بهترین روش واریز و برداشت حساب در ایران، واریز ریالی با همکاری بروکر معتبر است. البته دقت داشته باشید که صراف، قیمت روز را برای خرید و فروش لحاظ کند.

    میلیاردر شدن در فارکس منوط به دو چیز است. اول سرمایه ی مناسب جهت ورود به بازارهای جهانی و دوم داشتن دانش کافی. سایت معامله گر ایرانی، دانش و ابزارهای پیشرفت در فارکس را در اختیار شما قرار میدهد.

    متاتریدر 5 نسل جدید متاتریدر 4 است. هر دو پلتفرم توسط شرکت تراز اول متاکوت طراحی و ارائه شده اند. از آنجایی که اکثر تریدرها (خصوصا قدیمی ترها) از متاتریدر 4 استفاده میکنند، باور بر آن است که MT4 گزینه ی بهتری برای معامله کردن است. اما در حقیقت، MT5 جدیدتر بوده و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد. 

    با بالا رفتن علاقه‌ی مردم به کسب درآمد از فارکس، شرکت‌ها و افراد بسیاری تبلیغات خود را با عنوان سیگنال رایگان ارائه میکنند. سیگنال های اصلی فارکس با تجربه و همفکری متخصصان مالی ایجاد شده و نتیجتا نمیتوان به هر فرد یا نهادی اعتماد کرد. سیگنال های معتبر فارکس فقط و فقط توسط نهادهای سرشناس و با رزومه ی مشخص قابل ارائه هستند.

    بازار فارکس یکی از کم ریسک ترین بازارهای جهان است. حجم سرمایه‌ی مبادله شده در این بازار بیش از 7 تریلیون دلار بوده است. عامل اصلی در بالا رفتن ریسک فارکس، استفاده از اهرم یا همان لوریج بالا است. اهرم میتواند ریسک و سود معامله را چندین برابر کند. سعی کنید پیش از معامله کردن، حتما آموزش های لازم را دنبال کنید.

    مقالات آموزشی مدرسه فارکس معامله گر ایرانی ترجمع و تصحیحی است از یکی از بهترین و محبوب ترین وبسایتهای آموزش فارکس دنیا، سایت BabyPips .

    آموزش فارکس سایت babypips به جرات یکی از بهترین و جامع ترین آموزش های فارکس در دنیاست.

    4.6/5 - (55 امتیاز)

    نظرات

    422 نظر در مورد آموزش فارکس از صفر تا صد کاملا رایگان در مدرسه فارکس ❤️

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. شما بقیه آموزش هاتون رو کیه میزارین خیلی دقیق توضیح میدین من کسی مثل شما ندیدم ممنونم از سایت خوبتون ولی ممنون میشم آموزش های بیشتری رو بزارین

      7

    2. سلام
      یک سوال دارم توی آموزشهاتون به این نکته اشاره نشده بود.
      بر فرض من توی حسابم 10000 دلار دارم یا طی چند تا معامله پرسود به این مبلغ رسیدم.
      من میخوام نصف مبلغ رو وارد معامله کنم آیا میشه نصف دیگش رو یا بخشی از پول رو قفل کرد که بروکر بهش کاری نداشته باشه
      درسته حدضرر میذارم برا معامله، ولی یه درصد شاید یه جا سوتی بدم و از لوریج بالا استفاده کنم یا به هر دلیلی کال مارجین بشم.
      نمیخوام کل حسابم یکجا خالی بشه، همچین امکانی داره بروکر که پول رو قفل کنیم.
      ممنون میشم جواب بدید.

      21

      1. سلام دوست گرامی،
        چیزی به عنوان قفل کردن توی فارکس نداریم ولی معمولا توی بروکرها چیزی به اسم کیف پول داریم که با حساب معاملاتی متفاوت هست. می تونید مقداری که تمایل دارید رو در هر لحظه به اون کیف پول منتقل کنید و یا از کیف پول به حساب معاملاتی انتقال بدید. در بروکرهایی هم که کیف پول ندارند میشه یک حساب معاملاتی اضافه باز کردن و اون رو به عنوان کیف پول در نظر گرفت.

        21

    3. سلام
      خواستم تشکر کنم بابت دروسی که در این سایت در اختیار گذاشتید.
      نسبت به سایتهایی که دیدم سایت شما از همه جامع تر و کامل تر بود.
      من سه ماه فقط گذاشتم روی سایت شما شبی حداقل دو ساعت و از درس اول فارکس چیست شروع کردم تا امروز درس اخر رو هم تمام کردم. نزدیک به 170 جلسه بود اگه درست گفته باشم.
      سه ماه آیندم میخوام با حساب دمو کار کنم و یک بار دیگه دروس رو از نو بخوانم.
      ممنون از وقتی که برا این سایت گذاشتید.

      21

      1. سلام دوست گرامی،
        خیلی خوشحالیم که دوستانی مثل شما با پشتکار و اراده برای موفقیتشون وقت میزارن. امیدواریم که تونسته باشیم کمک هرچند کوچیکی کرده باشیم.

        19

    4. با سلام خدمت مدیریت و تیم خوبتون بابت ساخت وبسایت بی نظیرتون حرف نداره خدایی
      منم تازه واردم
      در حال حاظر ثبت نام کردم در بروکر اوربکس و فارسی چنج و نوبیتکس
      و حسابم دمو هست
      چون دارم تمرین میکنم تا چشمم عادت کنه به این چارت و غیره
      الان که دیدم سایتتونو به خودم امیدوار شدم که میتونم یاد بگیرم و از این بازار استفاده کنم
      چون ۱۱ ساعت در روز کار میکنیم در ماه ۱۰ میلیون میگیرم اصلا نمیشه زندگی کرد کار به طلاق میکشه به خدا قسم
      ممنونم از شما و تیمتون خدا قوت میگم بهتون امیدوارم به هرچی که میخوایین برسین.

      25

    5. سلام
      وقت به خیر
      آموزش هاتون حرف نداره
      ولی خیلی وقته تو قسمت 30 مونده
      خواهشا به جز آموزش های نوشتاری برای متاتریدر 5 ، ویدئو هم ارائه بدین
      خیلی کارتون درسته ، دمتون گرم

      41

    6. کاش اموزش کار با برنامه mt4 یا5 را میگذاشتید چون من نصب کردم بلد نیستم چطور شارژ کنم بلد نیستم چطور حد ضرر و سود رو بزارم برنامه خیلی گنگه 😣

      47

    7. درود بر شما آقای حسینی و سپاس فراوان از آقای تبادکانی بابت این مطالب ارزشمند. بنده تقریبا 10 روز دیگه کامل آموزشها را تمام میکنم( الان بحث برنامه معاملاتی در بخش آموزش پیشرفته را تمام کردم ) قصد دارم که در تایم فریم پانزده دقیقه ای و از شروع سشن نیویورک تا پایان اون( چون بعد از ظهرها اغلب وقتم خالیه) روی طلا کار کنم ولی با این وجود هنوز دقیقا نمیدونم که این آموزشها رو کجا به کار بگیرم یعنی یه جورایی گیج شدم که اصلا چطوری نقاط ورود و خروج پیدا کنم و پوزیشن باز کنم (خنگ نیستما فقط یه کم ایده آل گرا هستم و دوست دارم هر کاری را با تجهیزات کامل شروع کنم) البته خودم فکر میکنم که یک آموزش پرایس اکشن برای تایمی که بنده انتخاب کردم بیشتر به درد بخوره! شاید هم با دیدن بقیه آموزشها راهم رو پیدا کنم! خواهشا کمکم کنید. و اینکه آیا آموزش پرایس اکشن هم میزارید؟

      36

      1. سلام دوست گرامی،
        پیشنهاد می کنیم با الگوهای شمعی و نموداری شروع کنید و ترجیحا از تایم فریمهای بالاتر استفاده کنید. همچنین به نظرم بهتره ترید رو از جفت ارزهایی مثل EUR/USD و GBP/USD شروع کنید. به این دلیل که طلا نماد پر نوسان و پر ریسکی هست و چندان مناسب شروع معامه گری نیست.

        50

    1 13 14 15