بهترین اندیکاتور تکنیکال فارکس چیست؟ مقایسه اندیکاتورها

2652 بازدید

بهترین اندیکاتور

حال رسیدیم به جاهای خوب خوب داستان: بهترین اندیکاتور فارکس کدام است؟ هر اندیکاتور تکنیکال به خودی خود چقدر سودآور است؟

به هر حال ، معامله گران فارکس فقط برای زیبا کردن نمودارهای خود از این اندیکاتورهای تکنیکال استفاده نمی کنند. تریدر ها به دنبال کسب درآمد هستند!

اگر این اندیکاتور ها سیگنال هایی را تولید کنند که عاقبت و سرانجام سودآوری نداشته باشند ، پس پاسخگوی تأمین نیازهای شما نیستند!

اندیکاتور های مومنتوم

به منظور مقایسه کارآیی هر اندیکاتور تکنیکال ، تصمیم گرفتیم هر یک از اندیکاتور ها را به تنهایی و در 5 سال گذشته مجدد مورد تست قرار دهیم.

تست ما (به اصطلاح فارکسی بک تست) شامل آزمایش پارامترهای اندیکاتور ها در برابر حرکات قیمتی در گذشته است.

در دروس آتی در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر ، فقط نگاهی به پارامترهایی بیندازید که ما برای بک تست (آزمایش مجدد) از آنها استفاده کردیم.

تنظیمات اندیکاتورها برای تست بهترین اندیکاتور

اندیکاتور پارامترها قوانین معامله
Bollinger Bands (30,2,2) وقتی قیمت بسته شدن روزانه به زیر باند پایینی می رود، خرید بگیرید. وقتی قیمت بسته شدن روزانه از باند بالایی عبور می کند ، فروش بگیرید
MACD (12,26,9) وقتی مکدیِ سریع ، مکدی اهسته را قطع و به بالای آن رفت خرید بگیرید. وقتی مکدیِ سریع مکدی اهسته را قطع و به زیر آن رفت فروش بگیرید
Parabolic SAR (.02,.02,.2) وقتی قیمت بسته شدن روزانه به بالای پارابولیک سار می رود خرید بگیرید. وقتی قیمت بسته شدن روزانه به زیر پارابولیک سار می رود فروش بگیرید
Stochastic (14,3,3) وقتی درصد استوکاستیک به بالای 20 می رود خرید بگیرید. وقتی درصد استوکاستیک به زیر 80 می رود فروش بگیرید
RSI (9) وقتی RSI به بالای 30 می رود خرید بگیرید و وقتی ار اس ای به زیر 70 می رود فروش بگیرید
Ichimoku (9,26,52,1) وقتی خط تغییر از خط مبنا عبور کرد و به بالای آن رفت ،خرید بگیرید. وقتی خط تبدیل با قطع خط مبنا به زیر خط مبنا رفت ، فروش بگیرید

با استفاده از این پارامترها ، ما هر یک از اندیکاتور های تکنیکال را به تنهایی و در بازه زمانی روزانه بر روی جفت ارز EUR / USD طی 5 سال گذشته تست کردیم.

ما هر بار 1 لات (یعنی 100000 واحد) را معامله می کردیم و حد ضرر یا حد سود نیز قرار نمی دادیم.

ما هر بار بمحض ظاهر شدن سیگنال جدید ، موقعیت جدید را گرفته و از معامله قبلی خارج می شدیم. این بدان معنی است که اگر در ابتدا ما یک موقعیت خرید داشتیم و اندیکاتور به ما می گفت باید بفروشید ، چنین می کردیم و  فروش می گرفتیم.

همچنین ، فرض ما بر این بود به اندازه کافی موجودی داریم (مطابق آموزش های درس لوریج) و بنابراین با موجودی فرضی 100000 دلار کار را شروع کردیم.

گذشته از سود و زیان واقعی هر استراتژی ، ما کل پیپ های سود شده / ضرر شده و حداکثر دراو داون (افت سرمایه) را نیز ثبت کردیم.

نتایج تست بهترین اندیکاتور فارکس

 

یک بار دیگر یادآوری می کنیم که معاملات فارکس را بدون گذاشتن حد ضرر هرگز پیشنهاد نمی کنیم. این کار تنها با هدف توضیح دادن بهتر انجام شده است! بگذریم ، در زیر نتایج بک تست ارائه شده است:

نتایج تست

داده ها نشان داد که طی 5 سال گذشته ، اندیکاتوری که بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است ، اندیکاتور ایچیموکو است.

در مجموع 30،341 دلار یا 30.35٪ سود حاصل کرده است. با توجه به بازه زمانی بیش از 5 سال ، تقریباً به طور متوسط ​ بیش از 6 درصد در سال به ما سود داده است!

در کمال تعجب ، بقیه اندیکاتور های تکنیکال سود آوری بمراتب کمتری داشته اند. کمترین آنها مربوط به اندیکاتور استوکاستیک بود که بازدهی منفی 20.72٪ داشت.

علاوه بر این ، همه اندیکاتور ها منجر به دراو داون (افت سرمایه) قابل توجه بین 20 تا 30 درصد شدند. در مورد دراودان و افت سرمایه بعدا بیشتر خواهیم گفت.

 

آیا اندیکاتور ایچیموکو بهترین اندیکاتور فارکس است؟

هرچند در تست ما ایچیموکو بازدهی بهتری داشت، با این حال ، چنین چیزی به این معنی نیست که اندیکاتور Ichimoku Kinko Hyo بهترین اندیکاتور است یا کلیه اندیکاتورهای تکنیکال دیگر بدرد نخور هستند. بلکه نشان می دهد که آنها به تنهایی و بخودی خود چندان مفید نیستند.

همه بزرگان فوتبال که از بچگی بیاد دارید تصور کنید. هیچ کدام از آنها برای گل زدن فقط به یک نوع ضربه اعتماد نمی کردند. برای گل زدن از ترکیبی از حرکات و تکنیک ها استفاده می کردند.

معاملات فارکس نیز مشابه همین است. یک هنر است و ما به عنوان معامله گر باید یاد بگیریم که چگونه از ابزارهای موجود استفاده کرده و آنها را ترکیب کنیم تا بتوانیم به سیستمی برسیم که به ما جواب می دهد. در درس گذشته از آموزش فارکس به نحوه ترکیب چند اندیکاتور پرداختیم.

برای اینکه با این 6 اندیکاتور و اندیکاتور های دیگر فارکس آشنا شوید بخش اندیکاتور های فارکس سایت را در لینک زیر ببینید.

نکاتی در مورد اندیکاتور های فارکس

فارغ از تستی که ما انجام دادیم، در کار با اندیکاتورها نکات مهمی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم با دقت مطالعه کنید.

1- اندیکاتورها ابزاری برای کمک به تریدر هستند

اندیکاتورهای فارکس صرفا ابزاری هستند برای کمک کردن به تریدر. معنی این چیست؟ معنای آن این است که فقط باید به چشم یک ابزار کمکی به آن نگاه کنید. از اندیکاتورها نباید انتظار معجزه داشته باشید و اصلا اینگونه نیست که صرفا با استفاده کردن از 1 یا 2 یا 3 اندیکاتور شما به سود برسید. در بسیاری از مواقع تریدرهای تازه کار با استفاده نادرست از اندیکاتورها بیشتر گمراه می شوند.

2- دنبال اندیکاتورهای عجیب و غریب نباشید

به این توجه کنید که عرضه و تقاضاست که باعث نوسان قیمت می شود. پس برای موفقیت، شما باید بدانید چه زمانی در بازار عرضه بالا می رود و چه زمانی تقاضا بیشتر می شود. چگونه متوجه شویم دیگران کی می خرند و کی می فروشند؟ اگر از همان روشی که اکثر افراد استفاده می کنند، شما هم استفاده کنید می توانید بفهمید که آنها چه زمانی می خرند و چه زمانی می فروشند.

یک مثال: اندیکاتور مووینگ اوریج یکی از متداول ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است. فرض کنیم مووینگ سیگنال خرید یورو دلار در 1.2450 را می دهد، خوب می توان این را استنباط کرد که در 1.2450 تقضا برای خرید بالا خواهد رفت زیر بسیاری از تریدرها از سیگنال مووینگ اوریج استفاده می کنند.

حالا فرض کنیم شما از اندیکاتور XYZ استفاده می کنید و این اندیکاتور را با قیمت گزافی خریدید! سیگنالی که اندیکاتور شما می دهد را شما و چند نفر معدودی که از این اندیکاتور استفاده می کنند خواهید گرفت که ممکن است دقیقا بر خلاف جهت اکثریت باشد و این یعنی در جایی که باید می خریدید فروش زدید.

3- اندیکاتور محور نباشید

بسیاری از تریدرها معتقدند که اندیکاتورها اساسا به درد نخور هستند. طرفداران ترید با چارت خالی را هر گوشه و کناری می توانید پیدا کنید. آنها معتقدند که برای ترید به هیچ چیزی غیر از نمودار و چارت نیاز نیست، همه چیز در نمودار نهفته است.

فعلا ما درصدد رد یا تایید آنها نیستیم ولی حرف ما این است که نه به آن شوری شور و نه مثل کسانی که همه چیز را در اندیکاتورها می بینند باشید. تعصب بی جا و بی مورد شما را نابود خواهد کرد.

جمع بندی بهترین اندیکاتور فارکس

اندیکاتورها ابزارهای خوبی برای کمک به معامله گران هستند اما فقط ابزار هستند. ما اندیکاتورهای پر کاربرد را بررسی کردیم و در تست ما اندیکاتور ایچیموکو بازدهی بهتری داشت اما همانطور که گفتیم این نمی تواند ملاکی برای بهترین بودن ایچیموکو باشید. ممکن است شما با تغییراتی در تنظیمات اگر دوباره این تست را انجام دهید اینبار MACD بهتر جواب دهد. در سمت دیگر اندیکاتورهایی که در تست ما ضررده بودند ممکن است با ستینگ و تنظیم دیگری بازده مثبت داشته باشند.

به طور کلی چیزی به اسم بهترین اندیکاتور فارکس نداریم. اگر قصد استفاده از اندیکاتورها را دارید ، بهتر است چند اندیکاتور رو انتخاب کنید و با سیستم معاملاتی خود تست کنید. با هر اندیکاتور که بهتر ارتباط برقرار کردید و بازدهی بهتری داشت آن اندیکاتور برای شما بهترین اندیکاتور فارکس است.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

با توجه به تستی که ما در این مقاله بر روی اندیکاتورهای مختلف در مدت 5 سال انجام دادیم، بهترین بازدهی را اندیکاتور ایچیموکو از خود نشان داد.

با توجه به بکتست ما از 6 اندکاتور معروف تحلیل تکنیکال در مدت 5 سال، اندیکاتور استوکاستیک با 20.72 درصد ضرر بدترین بازدهی را داشت.

خیر، حقیقتا نمی توان هیچ اندیکاتوری را به صورت مطلق بهترین و حتی بدترین اندیکاتور تکنیکال نامید. اندیکاتورها صرفا ابزار کمکی برای تریدر هستند. هر اندیکاتوری که شما با آن بهتر ارتباط برقرار کردید برای شما بهترین است.

هرچند اندیکاتورها طرفداران دو آتشه زیادی دارند اما در مقابل دشمنان سرسختی نیز دارند. بسیاری از تریدرها معتقدند که بدون استفاده از هیچ اندیکاتوری هم می توان معامله کرد. به اتقاد آنها همه چیز در نمودار آشکار است.

3.4/5 - (46 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=3448
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

11 نظر در مورد بهترین اندیکاتور تکنیکال فارکس چیست؟ مقایسه اندیکاتورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. وقت بخیر پرایس اکشن قضیه اش چیه؟ ب نظرتون منی ک میخوام شروع ب یاد گیری کنم اندیکاتورهارا یاد بگیرم یا پرایس اکشن؟

    23

    1. سلام دوست گرامی،
      پرایس اکشن به زبان خیلی ساده به تحلیل تکنیکال بدون اندیکاتور می گن. طرفداران این روش معتقدند که اندیکاتورها گمراه کننده و بی استفاده هستند و به همون خاطر کلا کنارشون گذاشتند. به نظر ما این نظر افراطی هست و اندیکاتور ها اگر برای چیزی که ساخته شدند (ابزاری برای کمک به تحلیلگر) استفاده بشند کارایی خودشون رو دارند. اگر تحلیل های سایت های بزرگ و تحلیل گران مطرح رو ببینید از بعضی اندیکاتورها استفاده می کنند.

      22

  2. با سلام و وقت بخیر. نظرتون در مورد اندیکاتورهایی که برای متاتریدر در سطح اینترنت قابل دانلود هستند چه است؟ قابل ذکر است که این اندیکاتورها به صورت استاندارد در متاتریدر وجود ندارند. آیا از نظر امنیتی ممکن است دارای خطری باشند؟ همچنین آیا وبسایتی برای دانلود این گونه اندیکاتورها به صورت رایگان سراغ دارید؟ با تشکر.

    23

    1. سلام دوست گرامی،
      ممنون از نظرتون. چشم، حتما برای بهتر کردن محتوای این مقاله تلاش خواهیم کرد.

      55

  3. سلام.روبوفارکس باز کردم رو متاتریدر 4 میخوام و اتوچاتیستو نصب کردم ولی برای اجرا اتوچارتیست یوزر و پسورد میخواد من هر چی یوزر و پسورد از ایمیلایی که روبو بذرام فرستاده وارد میکنم همه رو مگیه غلط.چه یوزر و پسوردی مد نظرشه؟

    20