چگونه از فیبوناچی اصلاحی با خطوط روند استفاده کرد؟

2486 بازدید
فیبوناچی اصلاحی و خط روند

یکی دیگر از ابزارهای خوب برای ترکیب با ابزار فیبوناچی اصلاحی ، خط روند است. باید توجه داشت که ، سطوح فیبوناچی اصلاحی وقتی بخوبی جواب می دهد که بازار دارای روند باشد. پس مبحث امروز کاملا منطقی است!

به یاد داشته باشید که هر زمان که یک جفت ارزی در روند نزولی یا صعودی قرار دارد ، معامله گران از سطوح اصلاح فیبوناچی به عنوان راهی برای سواری گرفتن از روند استفاده می کنند. بنابراین چرا به دنبال سطوحی نباشیم که با سطوح فیبو روی خطوط روند قرار بگیرند؟ این نمودار 1 ساعته AUD / JPY است. همانطور که مشاهده می کنید ، قیمت طی چند روز گذشته در یک روند صعودی کوتاه مدت عادت کرده است.

نمودار یک ساعته در تحلیل فیبوناچی

با خود می گویید ، “اوه ، چه روند صعودی شیرینی است. می خواهم AUD / JPY بخرم ، حتی اگر هدف فقط یک معامله کوتاه مدتی باشد. فکر کنم بهتر است وقتی بخرم که جفت ارز دوباره خودش را به خط روند بزند.” پیش از انجام این کار ، چرا جعبه ابزار فارکس خود را باز نمی کنید و از فیبوناچی اصلاحی استفاده نمی کنید؟ بیایید ببینیم آیا می توانیم ورود دقیق تری داشته باشیم یا خیر.

فیبوناچی اصلاحی در تحلیل

در اینجا ما با استفاده از کف نوسان در 82.61 وسقف نوسان در 83.84 سطوح فیبوناچی را ترسیم می کنیم. توجه کنید که سطح فیبوی 50.0٪ و 61.8٪ چگونه با خط روند صعودی تلاقی می یابد. آیا این سطوح می تواند به عنوان سطوح حمایت احتمالی باشند؟ فقط یک راه وجود دارد که بفهمید!

تحلیل مدرن فارکس

حدس می زنید چه راهی؟ سطح 61.8٪ فیبوناچی اصلاحی عمل کرد ، زیرا قیمت قبل از برگشت به بالا در آنجا واکنش نشان داد. اگر سفارشاتی را در آن سطح چیده بودید ، ورود مناسبی داشتید! چند ساعت پس از لمس خط روند ، قیمت سقف نوسان را شکافت و همچون سوپرمن پرواز کرد.

حال خوشحال نیستید که چنین موردی را در جعبه ابزار معاملاتی خود دارید؟! همانطور که می بینید ، استفاده از ابزار اصلاح فیبوناچی حتی اگر قصد ورود در تست مجدد خط روند را داشته باشید ، ارزشش را دارد. ترکیبی از سطح حمایت و مقاومت اریب و افقی می تواند به معنی این باشد که سایر معامله گران نیز همین سطوح را بخوبی زیر نظر دارند.

توجه داشته باشید ، همچون سایر ابزارهای ترسیم ، ترسیم خطوط روند نیز می تواند بسیار سلیقه ای باشد. شما دقیقاً نمی دانید که سایر معامله گران چگونه آنها را ترسیم می کنند ، اما می توانید روی یک چیز حساب کنید – که روند در بازار وجود دارد!

اگر می بینید که روندی در حال پیشروی است ، باید به دنبال راه هایی باشید تا معامله ای بگیرید که شانس بیشتری برای سودآوری داشته باشید. برای یافتن نقاط ورود احتمالی ، می توانید از ابزار فیبوناچی اصلاحی استفاده کنید.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

4.6/5 - (42 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=2136
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

17 نظر در مورد چگونه از فیبوناچی اصلاحی با خطوط روند استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام جناب حسینی
    ممنون بابت مطالب مفیدتون
    یک سوال داشتم
    من حساب دمو در بروکر لایت فایننس باز کردم
    اما وقتی معامله ای باز میکنم چارت با تاخیر کار می‌کنه.
    برای مثال من معامله خرید یورو به دلار رو زمانی که چارت 6565.70 باز میکنم اما وقتی اطلاعات رو نگاه میکنم زمان باز گشایی رو 6566.10 میزنه
    چه کاری لازمه انجام بدم؟

    3

    1. سلام دوست گرامی،
      این تاخیر نیست این اسپردی هست که به قیمت درخواستی شما اضافه میشه. در معاملات خرید شما باید اسپرد رو به قیمتی که روی نمودار می بینید اضافه کنید. برای اینکه به این موضوع عادت کنید در متاتریدر ویندوز می تونید روی نمودار راست کلیک کنید و Properties رو بزنید و بعد در تب Common گزینه show ask line رو فعال کنید.

      3

  2. با سلام و وقت بخیر
    من طبق اموزش شما متاتریدر ۵ اندروید بروکر امارکتس رو نصب کردم ولی این آموزش رسم خطوط حمایت و مقاوت رسم فیبوناچی و… رو چطوری یاد بگیرم.نمیدونم چطوری آیین‌هایی که میگین اونجا استفاده کنم‌؟ممنون میشم یه ویدئو برای آموزش ویندوز و اندروید بزارین

    10

    1. سلام دوست گرامی،
      آموزش هایی که قرار دادیم معمولا برای ویندوز هستند. از نظر ما تحلیل روی موبایل به خصوص برای دوستانی که تجربه کافی ندارند مناسب نیست ولی چشم سعی می کنیم آموزش موبایل رو هم قرار بدیم.

      9

  3. سلام جناب حسینی عزیز ، قبلا هم از شما در کامنت ها در این خصوص سوال شده ولی پاسخ ندادین . لطفا بفرمایید چرا شما فقط روی سطوح ۶۱۸. و۵۰%تاکید دارید درحالی که خط روند با بقیه سطوح نیز تلاقی داشته است؟

    31

    1. سلام دوست گرامی،
      درسته که در سطوح دیگه هم با خط روند برخورد داشته اما قیمت در اون سطوح با خط روند برخورد نداشته که بخوایم از برخورد قیمت با خط روند و سطح فیبوناچی سیگنال بگیریم.

      15

    1. سلام دوست گرامی،
      برای حد سود می تونید از خطوط حمایت و مقاومت بعدی، سطوح فیبوناچی و حتی از سیگنال بعضی اندیکاتورها استفاده کنید. به تجربه و سلیقه شخصی شما بستگی داره.

      33

  4. سلام جناب حسینی عزیز ، چرا شما فقط روی سطوح ۶۱۸. و۵۰%تاکید دارید درحالی که خط روند با بقیه سطوح نیز تلاقی داشته است؟

    15

    1. سلام دوست گرامی،
      در قسمت های مخلف درس ها گفتیم که هیچ قانون ثابت و مشخصی در این مورد نیست. شما با تمرین و تجربه متوجه خواهید شد از چه نقاطی رسم کنید بهتر است.

      37

      1. سلام و وقت بخیر
        مرسی از اموزش خوبتون من تو مورد سوینگ کف موندم و چه منطق و دلیلی بود شما از82.61 شروع کردین
        نمیشد سوینگ کف رو از 82.00 بزنید .
        با این کار شما من کلا درباره فیبوناچی تو تردید افتادم ایا واقعا احتمال کشیدن فیبو من با بقیه کاربران بازار یکی نباشه و با بازار هماهنگی نباشم. تو فکرم دو نوع تریدر وجود داره یکی تحلیل هاشون هماهنگ بازار هستن که خیلی سخته یکی هم هماهنگ بازار نیستن با این که شاید حرفه ای باشن و میبازن.
        تو این چارت بالا شما فیبو رو اینجوری کشیدین ولی اگه من از 82.00 میکشیدم الان تو ضرر بودم و منطق سوینگ کف شما درست تر بود

        1

        1. سلام دوست گرامی،
          ببینید طبق قانونی که برای کشیدن فیبوناچی داریم باید در روند صعودی از آخرین سووینگ کف به آخرین سویینگ سقف کشیده بشه. ما بعد از کف 82.00 یک سقف بالاتر در 83.00 داشتیم و در ادامه اون کف بالاتر در 82.61 ایجاد شده پس آخرین سویینگ کفمون 82.61 هست. دقیقا هدف ما باید همین باشه که معاملاتمون هم جهت با حجم غالب معاملات در بازار باشه. با تمرین و تمرین و تکرار انشالله به این موفقیت دست پیدا می کنید.

          1

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402