فیبوناچی اصلاحی وحی منزل نیست!

2220 بازدید
قطعیت در فیبوناچی اصلاحی

بازگردیم به کلاس اول، گفتیم که سطوح حمایت و مقاومت در نهایت شکسته خواهند شد. خب، حال که دیدیم سطوح فیبوناچی چگونه برای یافتن سطح حمایت و مقاومت استفاده می شوند، عکس آن نیز صادق است! فیبوناچی اصلاحی همیشه عمل نمی کند! آنها مصون از خطا نیستند.

صحت فیبوناچی اصلاحی

اجازه دهید مثالی از زمانی بزنیم که ابزار فیبوناچی اصلاحی موفق عمل نمی کند. در زیر نمودار 4 ساعته GBP / USD آورده شده است. در اینجا، می بینید که این جفت ارز روند نزولی داشته است ، شما تصمیم می گیرید که از ابزار فیبوناچی اصلاحی خود استفاده کنید تا به شما در شناسایی یک نقطه ورود خوب کمک کند. شما قله قیمتی را در 1.5383 و کف را در 1.4799 می گیرید.

مشاهده می کنید که این جفت ارز چند کندل اخیر خود را در سطح 50.0٪ گیر داشته است. شما با خود می گویید ، “وای! این سطح 50 درصد فیبو خوب خودشو گرفته! یک فروش بگیریم روی لعنتی!”

شما یک فروش می گیرید و در رویاهای خود می روید که با مازراتی جدید خود با اسکارلت جوهانسون (یا اگر خانم معامله گر هستید، با رایان گاسلینگ) که کنارتان نشسته در خیابان های هالیوود در حال رانندگی هستید.

نمودار فیبوناچی اصلاحی

حال ، اگر واقعاً در آن سطح سفارش می دادید ، نه تنها رویاهای شما بر فنا می رفتند ، بلکه اگر ریسک خود را به درستی مدیریت نمی کردید ، حساب شما یک ضربه جدی می خورد! نگاه کنید چه شده است.

مشکلات فیبوناچی اصلاحی

معلوم می شود که دره قیمتی ، کف روند نزولی بوده و قیمت در تلاش برای فتح قله قیمت و عبور از آن بوده است. چه درسی بما می دهد؟

گرچه سطوح فیبوناچی اصلاحی احتمال موفقیت شما را افزایش می دهند ، مانند سایر ابزارهای تکنیکال ، با این حال همیشه جواب نمی دهند. شما نمی دانید که ایا قیمت پیش از ادامه روند به سطح 38.2٪ برمی گردد یا خیر.

بعضی اوقات ممکن است پیش از تغییر جهت به سطوح 50.0 درصد یا 61.8 درصد برسد. ای وای ، گاهی اوقات قیمت آقای فیبوناچی را نادیده می گیرد و تمام سطوح را پشت سر می گذارد ، مثل کاری که لبرون جیمز هنگام انداختن توپ داخل سبد با بازیکنان حریف می کند.

به یاد داشته باشید ، بازار همیشه پس از یافتن حمایت یا مقاومت موقت، روند صعودی خود را از سر نمی گیرد ، بلکه ممکن است قیمتهای قله و دره اخیر را رد کند. یکی دیگر از مشکلات رایج در استفاده از ابزار فیبوناچی اصلاحی تعیین این است که باید از کدام قله و دره قیمتی استفاده کرد.

مردم به نمودارها متفاوت نگاه می کنند ، به بازه های زمانی مختلف نگاه می کنند و تعصبات بنیادین خود را دارند. این احتمال وجود دارد که استفان در نیجریه و دختری در اندونزی فرضیات مختلفی از اینکه کف و سقف قیمتی کجا واقع شده اند ، داشته باشند.

حرف آخر این است که هیچ روش مطلقی برای انجام صحیح و بی خطای این کار وجود ندارد ، به ویژه هنگامی که روند روی نمودار چندان مشخص نیست. گاهی اوقات تبدیل به بازی حدس و گمان می شود. به همین دلیل شما باید مهارت های خود را تقویت کرده و ابزار فیبوناچی اصلاحی را با سایر ابزارها در جعبه ابزار فارکس خود ترکیب کنید تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

در درس بعدی، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از ابزار فیبوناچی اصلاحی در ترکیب با سایر سطوح حمایت و مقاومت و کندل ها می توانید استفاده کنید.

دیگر مقلات ما

الپاری

روبو فارکس

امارکتس

ارانته

فیبوگروپ

فارکس فکتوری

4.8/5 - (24 امتیاز)
https://irtrader.net/?p=2193
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
سید محمد تبادکانی
حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

8 نظر در مورد فیبوناچی اصلاحی وحی منزل نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام جناب حسینی عزیز طبق مطالب بالا که فرمودید به طور معمول ما باید از چه بازه ی زمانی برای استفاده از ابزار فیبو ناچی بهره ببریم ؟

    9

    1. سلام دوست گرامی،
      فیبوناچی توی هر تایم فریمی میتونه استفاده بشه ولی به طور کلی تحلیل تکنیکال هرچی تایم فریم بره بالاتر بهتر عمل می کنه.

      32

  2. سلام
    تو سطح 50 درصد ، سفارش خرید بزنیم به ضرره یا فروش؟
    چیزی ک من فکر میکنم اینه
    اگه فروش زده باشیم خب خوبه چون صعودی میره بالا
    اگه ام خرید زده باشیم بازم خوبه چون میتونیم زود بفروشیم ک به سود برسیم
    ممنون میشم جواب بدین

    12

    1. سلام دوست گرامی،
      شما باید سعی کنید در جهت روند بزرگتر معامله کنید. پس اگر روند اصلی نزولی هست و الان قیمت 50 درصد اون رو اصلاح کرده فروش کنید و امیدوار باشید که قیمت برمی گرده به روند اصلی و برعکس اگر روند صعودی بود و تا 50 درصد اون اصلاح کرد خرید بگیرید و منتظر باشید که قیمت به روند قبلی خودش برگرده.

      14

  3. “معلوم می شود که دره قیمتی کف روند نزولی بوده و از قله قیمت بازار شروع به بالا رفتن می کند.”
    با این که چند بار خوندمش نفهمیدم. میشه لطف کنید ترجمه روانتری ارائه دهید.

    33

    1. سلام دوست گرامی،
      اگر بخوایم توضیح بهتری بدیم به این شکل تصحیح می کنیم: معلوم می شود که دره قیمتی ، کف روند نزولی بوده و قیمت در تلاش برای فتح قله قیمت و عبور از آن بوده است.

      33

رتبه بندی بهترین بروکرهای فارکس در سال 1402