الگوی چکش ✓ مرد دار آویز ✓ چکش معکوس و ستاره دنباله دار

3221 بازدید
کندل چکش

کندل چکش

در این مقاله، کندل یا همان الگوی چکش را به همراه چندین الگوی تک کندلی دیگر آموزش خواهیم داد. این درس، در حقیقت بخشی از آموزش فارکس بوده که می‌توانید مطالعه کنید. حال که با الگوهای کندل استیک پایه مانند فرفره (Spinning tops)، مارابوزو و دوجی آشنا شدید، بیایید ببینیم چگونه می‌توان الگوهای شمعی ژاپنی تک کندلی را تشخیص داد. ظاهر شدن این کندل‌ها برروی نمودار، می‌تواند حاکی از برگشت احتمالی بازار باشد. در اینجا، چهار الگوی شمعی ژاپنی پایه را معرفی کرده و آموزش می‌دهیم.

آموزش تصویری کندل چکش
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    الگوی چکش و کندل مرد آویزان

    Hammer and Hanging Man

    کندل چکش و کندل مرد آویزان دقیقا شبیه به هم بوده، اما بسته به عملکرد حرکات قیمتی در گذشته، معانی کاملاً متفاوتی دارند. هر دو دارای اندام قلمی و زیبا (سیاه یا سفید)، سایه‌های بلند در پایین و سایه‌های کوتاه در بالا هستند و گاهی حتی اصلا سایه ندارند.

    الگوی شمعی چکش و مرد دارآویخته

    نمونه کندل مرد آویزان

    کندل مرد آویزان

    کندل چکش یک الگوی برگشتی صعودی است که در طول روند نزولی شکل می‌گیرد. وجه تسمیه آن بدلیل آن است که بازار در حال چکش کاری کف است. هنگامیکه قیمت در حال کاهش است، شکل گیری چکش‌ها نشان می‌دهند که قیمت نزدیک کف بوده و قیمت دوباره شروع به افزایش می‌کند. سایه بلند در پایین حاکی از آنست که فروشندگان، قیمت‌ها را پایین می‌کشند، اما خریداران توانسته‌اند بر این فشار فروش غلبه کرده و کلوز قیمت (قیمت بسته شدن) در نزدیکی قیمت باز شدن خورده است.

    فقط به این دلیل که در روند نزولی شکل الگوی چکش را مشاهده کردید به این معنا نیست که باید درجا سفارش خرید وارد کنید! پیش از ارسال سفارش و فرمان حمله، برای اطمینان از روند صعودی نیاز به تایید بیشتری است. یک نمونه رایج از تأیید این است که باید صبر کرد تا یک کندل سفید در بالای قیمت باز شدن کندل چکش بسته شود.

    چگونه کندل چکش را تشخیص دهیم؟

    • سایه بلند تقریباً باید دو یا سه برابر بدنه باشد.
    • سایه بالایی کم یا عدم وجود سایه
    • بدنه کندل در انتهای بالایی کندل باشد.
    • رنگ بدنه مهم نیست.

    کندل مرد آویزان

    مرد آویزان یا مرد دار آویز یا مرد به دار آویخته یک الگوی نزولی برگشتی است که می‌تواند نشان دهنده سطح مقاومت قوی یا سقف باشد. هنگامیکه قیمت در حال افزایش است، شکل گیری یک کندل مرد آویزان نشان می‌دهد که تعداد فروشندگان در حال پیشی گرفتن از خریداران است. سایه بلند در پایین نشان می‌دهد که فروشندگان در طول سشن معاملاتی، قیمت‌ها را پایین کشیده اند. خریداران توانستند قیمت را تا حدودی بالا آورند، اما فقط تا نزدیکی قیمت آغازین. چنین چیزی باید به مثابه زنگ خطر باشد، چراکه به ما می‌گوید دیگر خریداری برای تامین قدرت حرکت لازم برای افزایش قیمت وجود ندارد.

    نحوه تشخیص الگوی مرد آویزان

    معیارهای تشخیص الگوی مرد آویزان:

    • سایه بلند در پایین که تقریبا دو یا سه برابر بدنه است.
    • سایه کوتاه در بالا یا عدم وجود سایه.
    • بدنه در انتهای بالایی کندل قرار دارد.
    • رنگ بدنه مهم نبوده، گرچه بدنه سیاه بیش از بدنه سفید اشاره به روند نزولی دارد.

    کندل چکش معکوس و شوتینگ استار

    شکل چکش معکوس و شوتینگ استار (ستاره دنباله دار) نیز همانند هم هستند. تنها تفاوت بین آنها این است که آیا شما در یک روند نزولی هستید یا یک روند صعودی. چکش معکوس یک کندل برگشتی صعودی است. شوتینگ استار یک کندل برگشتی نزولی است. هر دو کندل ریز اندام (پر یا توخالی)، دارای سایه‌های بلند در بالا و سایه‌های کوچک در پایین یا بدون سایه هستند.

    الگوی چکش معکوس و شوتینگ استار

    نمونه کندل چکش معکوس و شوتینگ استار

    الگوی چکش معکوس در روند نزولی و ستاره دنباله دار در روند صعودی ظاهر می شود

    کندل چکش معکوس در زمانی که قیمت کاهش یافته باشد، اشاره به احتمال تغییر جهت روند دارد. سایه‌بلند در بالای آن نشان می‌دهد که خریداران سعی کرده‌اند قیمت را بالاتر ببرند. با این حال، فروشندگان که ناظر و شاهد عملیات خریداران بوده‌اند، گفته‌اند: “بیخود!” و سعی در پایین آوردن قیمت کرده‌اند. خوشبختانه، خریداران صبحانه بمیزان کافی خورده بوده‌اند و موفق به بستن سشن معاملاتی در نزدیکی محل باز شده می‌شوند. از آنجا که فروشندگان قادر نبودند قیمت را پایین‌تر ببندند، این نشان می‌دهد که هرکسی که می‌خواست بفروشد، تا حالا فروخته است. و اگر دیگر فروشنده‌ای نیست، پس چه کسی هست؟ خریداران.

    شوتینگ استار یک الگوی برگشتی نزولی است که همانند چکش معکوس بوده، اما وقتی رخ می‌دهد که قیمت در حال افزایش است. شکل آن نشان می‌دهد که قیمت در پایین ترین حد خود در این کندل باز شده، یک رالی قیمتی رفته اما مجدد به پایین کشیده شده است. این بدان معناست که خریداران سعی در بالا انداختن قیمت داشتند، اما فروشندگان وارد بازار شدند و قدرت نمایی کرده‌اند. این صراحتا یک نشانه نزولی است چراکه نشان می‌دهد دیگر خریداری باقی نمانده و سر همگی را بریده‌اند.

    جمع بندی الگوی چکش

    اینها 4 الگوی بسیار پر تکرار در بازار هستند. شناخت دقیق آنها می تواند در تحلیل ها به شما کمک زیادی کند. اینکه اسم این الگوها چکش است یا مرد دار آویز اهمیتی ندارد. مهم این است که بدانید اینها الگوهای بازگشتی هستند و زنگ هشدار را برای یک روند بازگشتی احتمالی به صدا در می آورند. شما می توانید این 4 الگو را در چکش و چکش معکوس خلاصه کنید. این نکته را قبلا گفتیم و دوباره تکرار می‌کنیم: وقوع این الگوها در بازار تضمینی برای بازگشت نیست. حتما قبل از ورود به معامله تاییدیه‌های بیشتری دست و پا کنید. برای یادگیری الگوهای کندل استیک می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

    تفاوت کندل چکش و مرد به دار آویخته

    هر دو الگو، دارای سایه‌های بلند در قسمت پایینی هستند و سایه‌ی بالای آن‌ها بسیار کوتاه بوده و یا حتی ندارند. تفاوت کندل چکش و مرد به دار آویخته در روند قبل از شکل‌گیری این تک کندل است. اگر در قیمت در روند نزولی باشد، کندل چکش ایجاد شده و اگر بازار در روند صعودی باشد، الگوی مرد به دار آویخته (یا مرد آویزان) ایجاد شده است.

    دیگر مقلات ما

    الپاری

    روبو فارکس

    امارکتس

    ارانته

    فیبوگروپ

    فارکس فکتوری

    تفاوت کندل چکش و مرد به دار آویخته

    هنگامیکه قیمت در یک روند نزولی قرار گیرد، اما در یک کندل، قیمت به شدت افت کرده و مجددا به بالا باز گردد (سایه‌های طولانی در پایین و سایه‌ی کوتاه در بالا)، الگوی چکش یا کندل شکل گرفته است. در این حالت، احتمال تغییر روند (از نزولی به صعودی) وجود دارد.

    الگوی مرد آویزان یا مرد به دار آویخته به حالتی گفته می‌شود که بازار در حالت صعودی قرار داشته، اما در یک کندل، قیمت به شدت افت کرده و سپس به نزدیکی حالت اول باز می‌گردد. در الگوی مرد آویزان نیز همانند کندل چکش، سایه‌های پایین کندل بسیار بلندتر از سایه‌ی بالای کندل هستند.

    هر زمان در یک روند نزولی، قیمت در یک کندل افزایش یافته و مجدد به نزدیکی قیمت ابتدای کندل باز گردد، الگوی چکش معکوس شکل گرفته است. در این حالت، سایه‌های بالای کندل، بسیار بلند از سایه‌های پایین آن هستند.

    اگر در روند صعودی، قیمت در یک کندل افزایش یافته و سپس به قیمت آغازین خود نزدیک شود، الگوی شوتینگ استار شکل گرفته است. در الگوی شوتینگ استار، سایه‌های بالایی بسیار بلندتر از سایه‌های پایینی کندل هستند.

    هر دو کندل، در قسمت بالایی سایه‌های بلندتری نسبت به قسمت پایینی دارند. اما کندل چکش در روند نزولی قیمت شکل گرفته و مرد به دار آویخته در روند صعودی قیمت.

    4.6/5 - (54 امتیاز)
    https://irtrader.net/?p=1899
    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوک
    سید محمد تبادکانی
    حدود 15 سال است که در بازار فارکس فعالیت دارم و درآمد اول من هست. معامله گری در فارکس یکی از شغلهای پر ریسک و پر خطر هست که بدون علم و دانش فقط یک قمار سراسر ضرر خواهد بود.
    مطالب بیشتر
    برچسب ها:

    باکس دانلود

    نظرات

    25 نظر در مورد الگوی چکش ✓ مرد دار آویز ✓ چکش معکوس و ستاره دنباله دار

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام و عرض ادب
      به نظر من شما واقعا از هر جهت بی نظرید. علی الخصوص در نحوه آموزش فارکس به بهترین و آسانترین روش ممکن
      ببخشید ممکنه در خصوص زمان بسته شدن سشن معاملاتی توضیح دهید منظورم اینکه چه زمانی یک سشن معاملاتی بسته میشه

      24

    2. چقدر راحت و ساده آموزش دادین.
      واقعا ممنون
      من از نامهای چکش و چکش معکوس استفاده کردم و کارو برای خودم ساده کردم
      چکش و چکش معکوس در انتهای روند نزولی به معنی پایان روند نزولی و آغاز روند صعودی هستند
      چکش و چکش معکوس در انتهای روند صعودی به معنی پایان روند صعودی و آغاز روند نزولی هستند

      37

    3. سلام انتهای این مقاله نوشته شده (برای یادگیری الگوهای کندل استیک می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.) اما وقتی کلیک میکنیم همین مطلب میاد
      و اینکه چکار کنیم سوالایی ک میپرسیم و شما لطف میکنید جوابش ب ایمیلمون بیاد؟
      سپاس فراوان

      37

    4. پین بار صعودی نشان از ریجکت قیمت های پایین تر دارد و در روند نزولی منجر به معکوس شدن روند و در روند صعودی منجر به ادامه روند می شود
      از طرفی در یک روند صعودی مرد به دارآویخته با بدنه سبز رنگ حاکی از معکوس شدن روند دارد
      چطور در نمودار قیمت متوجه بشویم در روند صعودی پین بار صعودی است یا مرد به دار آویخته؟؟؟

      49

      1. سلام دوست گرامی،
        الگوی مرد دار آویز هم شامل یک کندل پین بار می شود در واقع پین بار هم مثل دوجی اسمی برای یک کندل شمعی است فارق از اینکه در کجای نمودار قرار می گیرد. الگوی پین بار در روند صعودی و همچنین مرد دار آویز در روند صعودی را باید با تایید معامله کنید. مثلا ظاهر شدن یک الگوی پوششی. در واقع واکنش بعد از ظهور این الگوهاست که به ما کمک می کند که انتظار برگشت داشته باشیم و یا انتظار ادامه روند. اما در هر صورت اعتبار مرد دار آویز به نظر بیشتر می آید تا پین بار.

        54

    5. سلام و خدا قوت
      در چگونگی تشخیص کندل چکش گفتین
      بدنه ی کندل در انتهای بالایی روند نزولی باشد
      ولی در عکس بدنه پایین روند نزولیه
      لطفا توضیح بدید چی شده؟

      19

      1. سلام دوست گرامی،
        مشکل متنی بود که اصلاح شد. منظور این هست که بدنه کندل در کندل چکش و مرد دار آویز در بالای کندل قرار دارد، برعکس چکش معکوس و شوتینگ استار.

        58

    6. سلام.
      واقعا ممنون از شما که اینقدر زیبا و در عین حال قابل فهم این مطالب رو به صورت رایگان آموزش میدید.
      واقعا نوع گفتار و نکاتی ک ارایه میدید مشکل گشا و آموزنده هست.
      با تشکر فراوان

      20

    7. سلام جناب حسینی عزیز دربحث چکش معکوس چرا باید خریدار قیمت را بالا ببرد و فروشنده قیمت را پایین بیاورد چند بار خوندم متوجه این قسمت نشدم ممنون میشم که پاسخ بدید .

      15

      1. سلام دوست گرامی،
        همیشه خریدار دوست داره قیمت بالا بره تا در قیمت های بالاتر بتونه بفروشه و سود کنه و برعکس اون فروشنده ها دوست دارند قیمت ها پایین تر بیاد تا در قیمت های پایین خرید کنه و سود کنه.

        20

        1. سلام و ادب و خدا قوت . در فرهنگ ما به کسی که داریی داره میگیم فروشنده . چون خریده می خواد بره بالا بفروشه . و وقتی کسی چیزی رو می حواهیم بخریم می خواهیم بیاد پایین تا بفروشیم . جرا در تعریف این دروس فرق داره؟ متشکرم

          35

          1. سلام دوست گرامی،
            راستش خیلی سوال شما رو متوجه نشدم. حس می کنم جاییش اشتباه تایپی دارید. ولی در مورد خرید و فروش در فارکس باید به این مساله که جفتی هست توجه کنید. یعنی شما همزمان چیزی رو می خرید و در همون زمان چیزی رو می فروشید پس باید چیزی رو که می خرید گرون بشه و چیزی که فروختید ارزون بشه تا سود کنید. توی درسهای ابتدایی این مورد رو با مثال توضیح دادیم. حتما مطالعه کنید.

            21

    8. سلام وقت بخیر
      امکان واریز وجه قبل از شروع ترید هست ؟
      میخوام بدونم که میتونم اینجوری تا قبل از شروع ، سرمایه اولیم رو جمع کنم؟
      امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم

      22

      1. سلام دوست گرامی،
        بله مشکلی نداره و میتونید این کار رو انجام بدید. فقط مراقب باشید یکوقت وسوسه نشید قبل از آمادگی کامل شروع به معامله کنید. 😉

        20

    9. سلام.بسیار ممنون بابت نکات اموزشی خیلی خوبتون.یه مورد توی عکسها که دور کندلها رو با قرمز مشخص کرده هست(مثال عکس اول الگوی هامر)مگه اونجا نباید چون قیمت بسته شدن پایین تر از قیمت باز شدن هست شمع توپر نشون داده بشه؟یا من اشتباه میکنم؟

      48

      1. سلام دوست گرامی،
        توپر بودن یا تو خالی بودن کندل ها و اصولا رنگشون یک قرار داد عام بین تریدرها نیست و بسته به سلیقه تریدر می تونه متفاوت باشه. توی این آموزش کندل های با رنگ مشکی نزولی و کندل های با رنگ سفید صعودی انتخاب شدند.

        16

    10. سلام.
      از اینکه دلسوزانه برای اینجانب و دیگر هموطنان وقت گذاشتید از شما سپاسگزارم امیدوارم موفق باشید.

      18

    11. سلام و عرض ادب از آموزش زیباتون تشکر میکنم،محمدپور هستم دکتری ریاضی،،قشنگتر از بقیه کندلها را توضیح دادید،،دمتون گرم

      21